مراحل طراحی دکوراسیون داخلی
03
مرداد

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

امروزه با تمام مشکلات و سختی های روز مره و به خصوص محل کار، بهترین فضا و محیطی که همه دوست دارند در کنار خانواده خود حضور داشته باشند خانه است و از ابتدا بهترین فضا برای استراحت و آرامش هر چند کوچک خانه می باشد و مهمترین عامل وعنصر در فضا و دکوراسیون داخلی منزل که همواره به آرامش بیشتر در فضا به انسان کمک می کند رنگ می باشد و این موضوع از ابتدا از دغدغه های مهم انسان بوده و این یکی از دلایلی است که با گذشت زمان راهکارهای بهتر و جدید تری برای چیدمان دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی مطرح شده است.

 

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

در چیدمان و تزیین خانه مسایل و عناصر بسیار زیادی دخیل هستند که توجه به این جزییات باعث می شود که به دکوراسیون داخلی مطلوب و ایده آل دست پیدا کنیم که به جرات می توان گفت مهمترین این عناصر ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی می باشد به این دلیل که اگر شما بهترین، گران ترین و لوکس ترین چیدمان و لوازم تزیینی را در بهترین خانه انجام دهید اما ترکیب رنگ مناسب را نداشته باشید، زیبایی و جلوه خود را از دست می دهد.

از طرف دیگر اگر با روان شناسی رنگ ها آشنا باشید به طور حتم این مساله را خواهید دانست که رنگ ها می توانند چه تاثیر مستقیمی در روحیه و خلق و خوی افراد ساکن در فضای خانه را خواهند گذاشت.

 

پیشنهاد نویسنده : جایگاه اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی را بدانید.

 

گر چه انتخاب رنگ در فضای خانه بستگی به سلیقه افراد دارد اما انتخاب درست و ترکیب درست آن ها با یکدیگر می تواند تاثیر مثبتی در فضای خانه و محل سکونت اعمال کند

در ترکیب و انتخاب رنگ در خانه و دکوراسیون داخلی متناسب بودن انها با یکدیگر بسیار حایز اهمیت است که از جمله این ها می توان به تناسب رنگ دیوارها، کفپوس، کابینت، پرده، مبلمان، فرش ، و … اشاره کرد.

نکته مهم در انتخاب رنگ این است که در درجه اول باید به جنسیت افراد ، نوع کاربری ، سبک طراحی محیط ، سن و اندازه محیط توجه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی را داشته باشیم.

پیشنهاد نویسنده: بهترین زمان خرید مبلمان

رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

در ترکیب رنگ ها باید سه چیز را در نظر گرفت و به ان توجه کرد که به ترتیب رنگ های اصلی، رنگ های فرعی و رنگ های مکمل می باشند و در این تقسیم بندی سه رنگ اصلی زرد، قرمز و ابی وجود دارد که بقیه رنگ ها از ترکیب این سه رنگ اصلی به وجود می ایند؛

به عنوان مثال: نارنجی از ترکیب رنگ زرد و قرمز به وجود می اید یاو یا سبز از ترکیب رنگ زرد و ابی به وجود می اید.

فهمیدن همین مساله کافی می باشد که شما بدانید هر رنگ را باید در کنار مکمل خود قرار داد و تشخیص دادن مکمل رنگ های اصلی نیز با توجه به رنگ های فرعی که از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آیند کار بسیار ساده ای است.

در دکوراسیون داخلی اولین قدم برای داشتن دکوراسیونی زیبا و مطلوب انتخاب رنگ می باشد و همانگونه که قبلا گفته شد هر چه قدر که شما لوکس ترین وسایل را داشته باشید با انتخاب رنگ غلط، جلوه و زیبایی خود را از دست خواهند داد.

از قانون ۶۰ . ۳۰ . ۱۰  می توان به بهترین جواب در ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی رسید و به این نسبت تقسیم که شصت درصد رنگ غالب و سی درصد رنگ ثانویه و ده درصد رنگ فرعی می باشد می توانیم به بهترین گزینه در ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی برسیم.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]