طراحی دکوراسیون پاسیو
30
دی

طراحی دکوراسیون پاسیو

طراحی دکوراسیون پاسیو

یکی از قسمت های مهم در خانه که طراحی و بازسازی آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد، طراحی و بازسازی پاسیو است  چرا که در این فضا می توان علاوه بر کاشت گل و گیاه، محلی برای استراحت اعضای خانواده فراهم کرد که یک ایده جذاب در شرایط  سخت کنونی و محدودیت هایی که در دوران کرونا با آن درگیر هستیم، می باشد.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

طراحی دکوراسیون پاسیو

در ادامه این مطلب ما قصد داریم نکات مهمی را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم که رعایت این موارد می تواند پاسیوی شما را به فضایی زیبا و کاربردی تبدیل کند. در ادامه مطلب با دکوطرح همراه باشید:

 

کاربرد فضای پاسیو در منزل مسکونی خود را مشخص کنید.

قبل از هر کاری باید در ابتدا مشخص کنید که از فضای پاسیوی خود می خواهید به چه منظور استفاده کنید. شما با این کار نه تنها طرح بلکه کاربری آن را نیز مشخص می کنید. بهتر است در یک بازه زمانی مشخص به این موضوع فکر کنید و ایده های خود را بر روی کاغذ آورده و به یک جمع بندی کلی برسید.

اگر شما در ایده پردازی خلاق باشید و بتوانید به یک دیزاین زیبا و کلی دست پیدا کنید قطعا متریال هایی خواهید یافت که بتوانید از آنها در فضای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در نظر داشته باشید با توجه به ابعاد، اندازه فضا، و ایجاد تناسب در آن به همراه یک چیدمان صحیح می توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

 

انتخاب مصالح مورد نظر

مصالح و متریال های بسیار متنوعی در طراحی و بازسازی پاسیو وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود می باشند که استفاده صحیح و مناسب از انها می تواند یک فضای ایده آل را به ارمغان بیاورد. از کاشی، آجر گرفته تا سنگ های طبیعی و … گزینه هایی هستند که شما می توانید از آن ها بهره ببرید اما نکته مهم نحوه استفاده و دیزاین شما می باشد که می تواند در زیبایی پاسیوی شما تاثیر گذار باشد. به همین جهت در انتخاب و چیدمان آنها دقت عمل به خرج دهید و در صورت امکان با متخصصینی که در این حوزه فعالیت دارند مشورت کنید تا مسیر بازسازی خود را با آزمون و خطا پیش نبرید.

 

آجر

یکی از مصالح مناسب در طراحی و بازسازی پاسیو آجر می باشد و به دلیل تنوع بالای رنگی که دارد می تواند یک گزینه مناسب در این امر باشد. اگر منزل مسکونی شما در منطقه ای با اقلیم دمای متغییر واقع شده است می توانید از آجرهای مخصوص پاسیو بهره ببرید و با تناسب رنگ میان آنها و چیدمانتان به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

 

طراحی پاسیو در حیاط

از انواع دیگر متریال در طراحی و بازسازی پاسیو استفاده از کفپوش است. کفپوش ها از انواع مختلفی از مصالح ساخته می شند که نوع مرغوب آنها کفپوش های ساخته شده از بتن و خاک رس می باشد که تنوع بالای آنها در رنگ و سایز می تواند دست شما را در طراحی و بازسازی پاسیو باز کند.

از دیگر مزایای این کفپوش در دسترس بودن و قیمت مناسب آن نسبت به دیگر متریال ها می باشد. ضمنا می توان گفت نصب آنها بسیار راحت و سرعت اجرای آن بسیار بالا می باشد و می تواند ظاهری بسیار زیبا به پاسیوی شما ببخشد.

 

سنگ و کاشی

یکی دیگر از مصالح مناسب در طراحی و اجرای پاسیو سنگ و کاشی می باشد. استفاده از این مصالح ضمن سازگاری با محیط زیست می تواند ظاهری لوکس و شیک به فضای شما ببخشد و ایجاد ناهمواری های طبیعی در آن می تواند حس طبیعت را به شما القا کند.

کاشی نیز در طرح ها و رنگهای متنوعی وجود دارد اما توصیه می شود از این متریال در کف استفاده نکنید زیرا در هنگام خیس شدن می تواند خطر آفرین باشد.

 

چشم انداز را در نظر داشته باشید

در هنگام طراحی پاسیو به چشم انداز آن توجه داشته باشید و از ساختار طبیعی آن نهایت استفاده را ببرید و در طراحی آن هارمونی به وجود بیاورید. به عنوان مثال می توان گفت اگر شما در خانه خود از از کفپوش استفاده کرده اید و این کفپوش ها در انتها به کاشی پاسیو ختم شود می تواند یک نمای نامطلوب و ناخوشایند را به وجود بیاورد. برای حل این مشکل شما می تواند از گزینه هایی مانند سنگ ریزه استفاده کنید که این سنگ ریزه ها ما بین کفپوش خانه و کف پاسیو به شکلی زیبا اجرا شود.

در این قسمت سنگ ریزه،  گذری از یک طرح به طرح دیگر می باشد و باعث ایجاد نمایی زیبا در فضای شما می شود و یا اینکه می توانید مرزی مبهم در بین فضا ها به وجود بیاورید. به عنوان مثال می توان از تیر های چوبی، پارتیشن، تکیه گاهی جهت رشد گل و گیاه استفاده کرد. با این کار شما می توانید یک حریم خصوصی در فضای پاسیوی خود به وجود بیاورید که بسیار کاربردی است.

اگر فضای پاسیوی شما محدود است باید با یک برنامه ریزی دقیق به طراحی آن بپردازید. گذاشتن وقت و دقت در طراحی و اجرای پاسیو  قطعا خواهید توانست راه حل های کاربردی و مفیدی پیدا کنید.

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره با شماره های درج شده در وب سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح تماس بگیرید تا همکاران ما بتوانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]