پروژه دکتر سیدرضا سیدی
29
خرداد

پروژه دکتر سیدرضا سیدی

پروژه دکتر سیدرضا سیدی

هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن را دارد؛

تنها بایست چگونه از اصول و عوامل سازمان بندی صحیح بعلاوه کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا شرایط مناسب و دلخواه پدید آید.

شروع کار در فضاسازی و طراحی داخلی ساختمان باید عاری از جنبه های ذهنی و خیال پردازی غیر واقعی باشد.

برخورد اول با مساله لازم است با در نظر گرفتن عینیات و امکانات صورت پذیرد. ساختن خانه‌ای در رویا آسان اما در عمل کاری سخت و دشوار است.

هدف از این مقدمه نفی اهمیت و نقش تخیل نیست بلکه منظور ارائه طریقتی است که تخیل نیز مانند سایر عوامل، تحت نظمی منطقی درآید و شکل عنصری سازنده به خود گیرد.

 

پروژه دکتر سیدرضا سیدی

تصاویر دکوراسیون داخلی :

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه دکتر سیدرضا سیدی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

 

۳ مفهوم که باید برای طراحی داخلی اداری برای کلینیک مراقبت های بهداشتی در ذهن داشته باشید

در هنگام بررسی چگونگی  طراحی  کلینیک پزشکی باید موارد خاصی را در نظر داشت که اصلی ترین آنها استفاده از متریالهای استاندارد در فضای داخلی در یک مجموعه پزشکی می باشد. به عنوان مثال تأثیر رنگ بر خلق و خو و روحیه مراجعه کنندگان از نمونه هایی موردی در روند طراحی کلنیک پزشکی است. با این حال ، در واقع عوامل بیشتری وجود دارد که باید قبل از شروع پروژه طراحی داخلی خود به آن موارد توجه داشته باشید و با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از متریال های مشخص این فرآیند را آغاز کنید.

تأثیر زیبایی داخلی بر بیماران

همانطور که قبلا ذکر شد ، برخی از سبک های طراحی تأثیر قابل توجهی در نحوه مراجعه بیماران به مطب پزشکی شما دارند. یکی از وظایف اصلی در طراحی کلنیک پزشکی ایجاد احساس امنیت و آرامش در بیماران است که نحوه طراحی با توجه به نوع فعالیت در مرکز پزشکی، فضای موجود، میزان مراجعه کنندگان و نیازهای پرسنل متفاوت می باشد.

۱) بر فضاهای سازگار تمرکز کنید

مبلمان و تزئینات در کلینیک پزشکی می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر دکوراسیون داخلی آن داشته باشد. این امر خصوصاً در مورد مکانهای انتظار بیمار بسیار مهم است ، جایی که فرصت چیدمان مبلمان متناسب با نیازهای فردی به بازدیدکنندگان کمک می کند احساس راحتی بیشتری در آن فضا داشته باشند. یکی از المان های کاربردی که می تواند تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون کلنیک پزشکی داشته باشد استفاده از پارتیشن می باشد که علاوه بر زیبایی، مقرون به صرفه و از اجرای سریع برخوردار است و شما می توانید در صورت لزوم متناسب با فضایتان از آن بهره ببرید. در همین حال نیز ، این امکان را خواهید داشت تا فضای خصوصی را از فضای عمومی جداسازی کنید.

این سازگاری به فضاهای درمانی این امکان را خواهد داد.تا متخصصان مراقبت های بهداشتی و سایر کارکنان بتوانند اتاق های مشاوره را در صورت لزوم گسترش یا تقسیم کنند ، کلینیک می تواند با انعطاف پذیری بیشتری نیازهای حجم و انواع مختلف بیماران ورودی و خروجی را برآورده کند. به عنوان مثال ، “فضاهای پوسته ای” می تواند گزینه ای عالی برای دوره های مورد نیاز بیمار باشد. فضاهای پوسته به اتاقهایی گفته می شود که به ندرت از آنها استفاده می شود ، مانند اتاق کنفرانس.

با قرار دادن سازگار این المان ها در برنامه طراحی خود ، می توانید در صورت لزوم این فضاها را به اتاق مشاوره موقت ، محل انتظار خصوصی یا فضای اداری کارمندان تبدیل کنید.

در طراحی داخلی کلینیک مراقبت های بهداشتی فضای انتظار باید با نیازهای بیماران سازگار باشند.

۲) از طرح های بیوفیلک استفاده کنید

طراحی بیوفیلک را می توان به سادگی در طراحی کلنیک پزشکی توصیف کرد. ادغام عناصر دنیای طبیعی در طراحی کلینیک شما باعث آرامش بیماران و احساس فضای بازتر می شود. بکار بردن نور طبیعی از طریق پنجره های بلند ، به کارگیری پنل های شیشه ای و نورگیرها اولین قدم خوب در طراحی این نوع فضا ها است. افزایش قرار گرفتن فضا در معرض نور روز همچنین می تواند به کاهش سطح باکتری های موجود در فضای کلنیک پزشکی کمک کند.

عناصر دیگری مانند  پوشش گیاهی مناسب برای فضای شما باعث ایجاد آرامش طبیعی می شود که باعث آرامش بیشتر بیماران و بهبود روحیه آنها می شود. علاوه بر این ، گیاهان بیشتری در طراحی داخلی شما همچنین سطح اکسیژن را افزایش می دهند که این خود یک آرام بخش طبیعی می باشد.

در مواردی که امکان افزودن فضاهای سبز یا گسترش پنجره ها نمی باشد، به جهت عدم تغییرات در ساختار اصلی ساختمان ، گزینه های ساخته شده توسط بشر را در نظر بگیرید ، از جمله این موارد می توان استفاده از رنگ های مناسب برای فضای کیلنیک پزشکی یا تغییر رنگ نور از نور سفید “سرد” به نور زرد “گرمتر”و یا حتی استفاده از گیاهان مصنوعی را در نظر گرفت که استفاده از این المان ها می تواند احساس محیط طبیعی را ایجاد کند و شما را به سمت طراحی فضایی بهتر سوق دهد.

استفاده از فضا های سبز در طراحی داخلی کلنیک پزشکی از مفاهیم اصلی است که به کاهش اضطراب بیمار کمک می کند که این خود می تواند یک ابزار کلیدی در طراحی این نوع فضاها باشد.

۳) تلفیق فناوری در برنامه های معماری

با پیشرفت فناوری ، روش های بکار گیری و استفاده از آنها در مراکز بهداشتی نیز باید پیشرفت کند. استفاده از سیستم های دیجیتال و فضاهایی به منظور بررسی دقیق بیمار هر دو ایده ای کاربردی هستند که می توانند در طراحی مجدد کلینیک مورد بررسی قرار گیرند.

استفاده از ابزار دیجیتال روند ورود و پذیرش بیمار را ساده کرده و دسترسی فوری به اطلاعات بیمار را بهبود می بخشند. ادغام این ماشین ها در مناطق انتظار، نیاز به یک فضای ایده آل را می طلبد که می توان آن را از فضایی که بیماران در آنجا قرار دارند جدا کرد و باعث ایجاد نظم بین پرسنل و مراجعه کنندگان شود. پس می توانید در طراحی این فضا از پارتیشن استفاده کنید و با ایجاد یک اتاقک زیبا و کاربردی در اتاق انتظار نظم مشخصی را در آن فضا حاکم کنید. علاوه بر این استفاده از یک پارتیشن دیجیتال می تواند به بیماران امکان دسترسی به اطلاعات پزشکی شخصی را بدون نیاز به کمک کارکنان به آنها بدهد.

پروژه دکتر سیدرضا سیدی

این پروژه واقع در خیابان آرژانتین و به کارفرمایی دکتر سید رضا سیدی انجام شد. این پروژه یک کلینیک زیبایی بود که صفر تا صد آن توسط گروه معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دکوطرح به انجام رسید. مدت زمان طراحی این پروژه هفت روز کاری و همچنین مدت زمان اجرای آن، چهل و پنج روز کاری به طول انجامید.

فضاها

این پروژه دارای سه اتاق خواب بود. یک اتاق مخصوص اتاق معاینه، یکی برای اتاق مدیریت و دیگری مربوط به اتاق جراحی بود. از آن جایی که برای این کلینیک زیبایی، کارفرما می خواستند یک محل هم برای بازدید های سرپایی بیماران داشته باشند، گروه دکوطرح بخشی از فضا را از طریق پارتیشن شیشه ای جدا کردند.

برای اتاق انتظار که همان هال پروژه محسوب می شود، در قسمت نشیمنگاه، لمسه کاری انجام شد تا ضمن ایجاد نمایی زیبا و متفاوت، راحتی را برای بیماران و مشتریان به ارمغان بیاورد.

گروه دکوطرح میز منشی در طراحی را کاملا با کورین در آورده اند. همچنین گروه دکوطرح با انتخاب ارتفاع مناسب میز منشی، باعث شده است که تسلط کافی بر روی بیماران و مشتریان حاضر در فضا وجود داشته باشد.

نورپردازی

همان طور که در تصاویر زیر می بینید، برای فضاهای مختلف نورپردازی های مناسب آن فضا صورت گرفته است. به طوری که از نور طبیعی موجود در فضا، کمال استفاده برده شده است تا افراد حاضر، احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

سیستم ها

تمام فضای این کلینیک مجهز به شبکه، دوربین های مدار بسته و دزدگیر شدند.

سیستم تهویه این فضا، داک اسپیلت می باشد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۵]