ویژگی های سبک کلاسیک در طراحی داخلی
29
خرداد

ویژگی های سبک کلاسیک در طراحی داخلی

ویژگی های سبک کلاسیک در طراحی داخلی

دکوراسیون و طراحی کلاسیک یکی از زیبا ترین و همچنین لوکس ترین ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آید و شما می توانید از آن برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید این سبک باعث می شود شما بتوانید دکوراسیون مجلل و شاهانه و لوکس را برای خود به وجود بیاورید.

یکی از ویژگی هایی که می توان برای طراحی کلاسیک مطرح کرد این است که این سبک می‌ تواند سبک سنتی به شیوه غربی باشد که توانست با تغییراتی که در خود ایجاد کند کند در زمان حال مورد استفاده قرار گیرد.

زمانی که اجزای سبک کلاسیک در کنار یکدیگر قرار می‌ گیرند باید به این توجه داشته باشید که این اجزا با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند و شما باید انتخاب دقیقی در بین وسایل و اجزای مورد نظر داشته باشید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

ویژگی های سبک کلاسیک در طراحی داخلی

سعی کنید در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از تقارن و اشکال هندسی دایره شکل استفاده کنید و همچنین در زمان تقارن به فاصله ها دقت داشته باشید و بدانید از چه فاصله‌ ای برای وسایل مورد نظر خود استفاده کنید.

از ویژگی های منحصر به فرد سبک کلاسیک می‌ توان به رنگ ها و نقش های خاصی که استفاده می‌ شود دقت داشته باشید و بدانید از چه مصالح و متریالی برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

به عنوان مثال شما می توانید از مصالح و متریال هایی مثل چوب و سنگ مرمر و همچنین صدف و آجر و سنگ های زینتی دیگر استفاده کنید و آن ها را برای دکوراسیون داخلی خانه خود به کار ببرید.

همیشه به این دقت داشته باشید که اجزا و المان هایی که لوکس و لاکچری می باشند از اجزاء جدا نشدنی سبک کلاسیک می باشند به عنوان مثال زمانی که شما دکوراسیون داخلی خود را سبک کلاسیک در نظر می گیرید باید یکی از المان های سنگ و یا چوب و یا صدف و غیره را به کار ببرید.

 

ویژگی سبک کلاسیک

  • نظم و انضباط
  • وجود تقارن در چیدمان
  • منبت کاری و حکاکی روی وسایل
  • گچبری و دیوار کوب های جذاب
  • استفاده از رنگ های خاص
  • المان ها و اکسسوری ها
  • مصالح و متریال با کیفیت

 

نظم و انضباط در سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک هم می‌ توانید نظم و انضباط را نیز به چشم ببینید و زمانی که شما وسایلی را خریداری می کنید می دانید که چه وسیله ای را در چه قسمت از دکوراسیون داخلی به کار ببرید و این یکی از ویژگی‌ های مثبت این سبک می باشد.

اگر در دکوراسیون داخلی از سبک کلاسیک استفاده می کنید بهترین کار این است که در زمان خرید بدانید چه وسایلی را خریداری کنید.

 

وجود تقارن در چیدمان

همان طور که گفته شد تقارن در سبک کلاسیک یکی از ویژگی های این سبک می باشد و شما می توانید زمانی که از سبک کلاسیک استفاده می‌ کنید تقارن را برای خود داشته باشید به عنوان مثال شما می توانید از دو شمعدانی به صورت متقارن بر روی میز استفاده کنید.

 

منبت کاری و حکاکی روی وسایل

زمانی که از تشریفات و تجمل گرایی صحبت می‌ شود می‌ توان به این دقت داشت که بر روی مبلمان وسایل چوبی می توانید از منبت کاری و حکاکی استفاده کنید این کار باعث می شود که طرحی شاهانه و مجلل را برای دکوراسیون داخلی خود داشته باشید.

اگر به نمونه‌ های دکوراسیون کلاسیک دقت داشته باشید می‌ توانید این را مشاهده کنید که بر روی دسته های مبلمان ها از حکاکی استفاده شده است و یا می‌ توان گفت اگر در اتاق خواب خود از تخت استفاده می کنید این تخت ها از چوب می باشند و روی آن ها تزئینات و جزئیات بسیاری طراحی شده است.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۳.۷]