استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون (قسمت دوم)
27
شهریور

استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون (قسمت دوم)

استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون (قسمت دوم)

در نوشته قبلی در مورد انواع سنگ و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی مطالبی را برایتنان بارگذاری کردیم. قصد داریم پیرو نوشته قبلی به ادامه این موضوع بپردازیم و در مورد سنگ های تزئینی در دکوراسیون داخلی برایتان بگوییم که امیدواریم بتوانیم رضایت شما را داشته باشیم اما قبل از هر چیزی لازم به ذکر است در رشته معماری و دکوراسیون داخلی ایده پردازی و خلاقیت حرف اول را می زند و یک معمار و طراح ماهر باید به این نکته توجه کند که به کارگیری کدام متریال برای چه فضایی ایده آل است و با در کنار هم قرار دادن و ایجاد تناسب بتواند به یک فضای ایده آل دست پیدا کند.

گاهی اوقات شما می توانید با کمترین هزینه ممکن به یک دکوراسیون داخلی جذاب دست پیدا کنید که این دستاورد لازمه تلاش و فکر کردن بر روی طرح می باشد.

 

قبل از مطالعه بخش دوم لطفا بخش اول این مقاله را نیز بخوانید.

 

استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون

انواع سنگ های تزئینی در دکوراسیون داخلی

ماسه سنگ

این نوع سنگ به دلیل انطباق بالایی که با مواد و مصالح دارد می تواند هم در داخل ساختمان و هم در خارج آن مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع سنگ ها از انواع سنگ های رسوبی می باشند و از ریز دانه هایی به رنگ های سفید، خاکستری، قرمز، قهوه ای و زرد تشکیل شده اند.

در دکوراسیون داخلی از ماسه سنگ ها برای پوشش سقف، کفپوش و دیوارپوش استفاده می شود که طراح با توجه به طرح و کاربری فضا از این نوع سنگ بهره می برد. لازم به ذکر است کیفیت و قیمت این نوع سنگ از کیفیت ماسه به کار رفته در آن مشخص می شود.

 

سنگ پازل

این نوع سنگ جز سنگ های آنتیک به شمار می رود که در طرح ها و نقش های مختلف در بازار موجود است و از برشی منظم نیز برخوردار می باشد و کاربرد عمده این نوع سنگ ها برای کف سازی می باشد و همچنین شما این امکان را خواهید داشت که از این نوع سنگ در دیوار بالکن، ورودی خانه، دیوار حیاط و دیوار آشپزخانه استفاده کنید.

 

سنگ کوارتزیت در دکوراسیون خانه

این نوع سنگ در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار است و به همین جهت می توان از آن در پوشش دیوار، نما، پله و کف استفاده کرد و به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به سنگ های مشابه دارد استفاده از آن در ساختمان سازی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ گرانیت دارد و تفاوت آن با سنگ گرانیت تنها در سخت تر بودن و ظاهر بلوری آن است و شما می توانید آن را در تنوع رنگ هایی همچون خاکستری، قرمز و قهوه ای سوخته خریداری کنید. قیمت این نوع سنگ در میزان صیقل و کیفیت آن متفاوت می باشد.

 

سنگ گیوتین

این نوع سنگ از سنگ های دکوراتیو و آنتیک می باشد و شما می توانید آن را در طرح ها و رنگ های مختلف تهیه کنید. این سنگ دارای بخش داخلی نا منظمی می باشد و به همین دلیل به راحتی می تواند به وسیله چسب سنگ بر روی دیوار اجرا و نصب شود که این خود مزیتی برای نصب آسان آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان می باشد.

سنگ گیوتین به دلیل زیبایی و قیمت مناسبی که دارد یکی از پر مصرف ترین سنگ ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان می باشد و تنوع در طرح آن سبب شده تا طراحان بتوانند آن را متناسب با دیگر متریال ها مانند کاغذ دیواری، چوب و … در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار دهند.

 

استفاده از سنگ در چه فضا هایی از دکوراسیون منزل مناسب است؟

سنگ ها را می توان در فضا های متفاوتی از دکوراسیون داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار داد اما باید به این نکته توجه کرد که این هنر معمار و طراح در بکار گیری این سنگ در فضا های گوناگون می باشد که بتواند ضمن زیباشناسی و کاربردی بودن آن یک فضای آرام و چشم نواز را به وجود بیاورد.

استفاده از سنگ در نمای داخلی خانه می تواند ضمن زیبایی طول عمر و کیفیت دکوراسیون آن جا را بیشتر کند و سبب شود تا بافت و رنگ طبیعی به دکوراسیون خانه شما راه پیدا کند.
اگر می خواهید به یک دکوراسیون خاص و زیبا دست پیدا کنید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا ما بتوانیم بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]