استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون (قسمت اول)
25
شهریور

استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون (قسمت اول)

استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون (قسمت اول)

امروزه طراحان و معماران توانسته اند با استفاده از سنگ های طبیعی در دکوراسیون داخلی منازل، ادارات، مراکز تجاری و … فضاهای چشمگیر و زیبایی را به وجود بیاورند. در این نوشته می خواهیم در مورد انواع سنگ های تزئینی در دکوراسیون داخلی مطالبی را برایتان بارگذاری کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

استفاده از سنگ های تزئینی در دکوراسیون

نمای زیبای سنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان

حرف اول در دکوراسیون داخلی خلاقیت می باشد و یک طراح حرفه ای باید بتواند با ایده پردازی صحیح و استفاده درست از انواع متریال ها، یک فضای ایده آل را خلق کند که ضمن زیباشناسی تمام نیازهای افراد ساکن در آن فضا را تامین کند.

سنگ یک متریال لوکس و کاربردی است که در صنعت ساختمان بسیار به آن اهمیت داده می شود و می توان گفت یکی از عناصر اصلی در ساختمان سازی می باشد که استفاده ازآن در دکوراسیون داخلی می تواند یک ایده جذاب باشد و یک فضای ساده را به اثر هنری که در آن حس و حال طبیعت وجود دارد ، تبدیل کند.

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی از مزیت های بسیاری برخوردار می باشد که در ادامه مطلب به بررسی این مزیت ها خواهیم پرداخت.

استفاده از سنگ در فضا بافت زیبا و منحصر به فردی به وجود می آید.

  • القا کردن حس طیعت به داخل ساختمان
  • جذب بالای صدا در داخل ساختمان
  • تنوع بالا در کیفیت
  • تنوع بالا در قیمت
  • دوام بالا و شرایط نگهداری آسان

 

سنگ در ساختمان

سنگ در ساختمان از پرکاربرد تیرن مصالح به شمار می رود و دلیل آن برتری نسبی است که نسبت به مصالح دیگر دارد و شما از هر جنبه ای به این قضیه نگاه کنید به راحتی می توانید این برتری را احساس کنید. به کارگیری سنگ از نمای ساختمان گرفته تا دکوراسیون داخلی همه و همه مواردی هستند که ارزش این متریال در ساختمان را به وضوح نشان می دهند به شرط آنکه بدانیم و بتوانیم استفاده درست از آن را با توجه به جنس سنگ و شرایط اقلیم منطقه انجام دهیم.

در ادامه مطلب به بررسی انواع سنگ و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

انواع سنگ و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی

سنگ گرانیت

این نوع سنگ به علت چگالی بالایی که دارد، از دوام خوبی برخوردار است و همین مزیت سبب شده تا با اکثر شرایط آب و هوایی سازگار باشد و از این نوع سنگ نیز می توان در دکوراسیون داخلی بهره برد.

سنگ گرانیت جز سنگ های آذرین محسوب می شود و دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و نفوذ آب می باشد.

این نوع سنگ جز سنگ های گران قیمت می باشد و دلیل اصلی آن استخراج سخت ، برش و سیقل دادن آن است که این فرایند برای تولید کنندگان این نوع سنگ بسیار پر هزینه می باشد.

این نوع سنگ در ساختمان سازی کاربرد های متفاوتی دارد و آن را می توان در قسمت های مختلفی همچون کف سازی، تزئینات داخلی ساختمان، ستون سازه و …به کار برد.

 

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از انواع سنگ های آهکی محسوب می شود که از این سنگ نیز میتوان در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد که ویژگی مهم این سنگ مقاومت بالای آن می باشد و از دلایل مهم محبوبیت این سنگ در دکوراسیون داخلی می توان به مواردی چون صیقل پذیری ایده آل، برش پذیری راحت، زیبایی ظاهری و ارزان بودن آن اشاره داشت.

 

سنگ مرمر

این نوع سنگ نیز از انواع سنگ های آهکی محسوب می شود و به دلیل صیقل پذیری بالایی که دارد بسیار براق و درخشان می باشد. مزیتی که این سنگ دارد تنوع رنگ و نقوش زیبای آن است که طراحان و معماران توانسته اند از این سنگ در تزئینات داخلی خانه بهره خوبی ببرند و بتوانند یک فضای خاص را به وجود بیاورند.

این سنگ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است اما لازم به ذکر است که این سنگ به شدت آسیب پذیر است و باید در نگهداری آن دقت بسیاری به عمل آید.

سنگ مرمر دارای کاربردهای متفاوتی در ساختمان می باشد که از جمله استفاده این نوع سنگ می توان در نمای ساختمان، نمای داخلی مشاعات و راه پله ها، ستون ها، کف سازی، دکوراسیون داخلی و… اشاره داشت.

 

سنگ مالون

از دیگر سنگ هایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد سنگ مالون می باشد که این نوع سنگ به صورت مربع و یا مستطیل برش داده می شود و به صورت چکش خورده و تراشیده مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد مهم این نوع سنگ در مناطق کوهستانی می باشد و همچنین می توان از این سنگ در نمای ساختمان، محوطه سازی، ساخت پله و جدول استفاده کرد.

 

سنگ آنتیک در دکوراسیون خانه

سنگ آنتیک ترکیبی از سنگ مالون و تراورتن است که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی می تواند نمایی خاص و مدرن را خلق کند. نصب این نوع سنگ بسیار سریع و آسان است و در رنگ های بسیار متنوع در دسترس می باشد.

این نوع سنگ در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار به فروش می رسد که سنگ نوع مصنوعی آن بسیار مقاوم و با دوام می باشد.

ممنون تا به اینجای این مطلب همراه ما بودید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را در قسمت دوم مورد مطالعه قرار دهید و در صورت تمایل با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا مشاورین ما این امکان را داشته باشند تا خدماتی مفید را به شما عزیزان ارائه دهند.

 

با بخش دوم این مقاله همراه ما باشید.

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]