پارتیشن در دکوراسیون داخلی
19
آبان

استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی

استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی

پارتیشن از سال  ۱۳۳۸ در طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل استفاده می شده و امروزه حدود ۵۸ سال است که از آن می‌گذرد. طرفداران بسیاری روزبه‌روز این محصول را در طراحی داخلی قسمت های مختلف استفاده می کند که به عنوان طرح و ایده ای نو باب شده است.

 

استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی

پارتیشن چیست؟

پارتیشن در فرهنگ ایرانی یک کلمه لاتین است و برای همین در فرهنگ فارسی می توان آن را به معنی جدا کننده القا کرد که در کل به عنوان دیوارکی که دو فضا را از یکدیگر جدا می کنند نامیده می شود.

این المان در دو حالت اداری و خانگی وجود دارد که اغلب افراد آن را در شرکت ها استفاده میکنند ساخت این محصول باید به گونه‌ای باشد که جابجایی آن به راحتی انجام شود و هنگامی که نصب آن انجام شد بتوانیم آن را به محیط های دیگر انتقال دهیم .

در کشورهای اسلامی معمولا پارتیشن گزینه مناسبی است که فضای بین کارکنان خانم و آقا را جدا سازی کند تا بتوانند راحت کار کنند.

باید یادآور شویم که راحتی افراد در طراحی داخلی اداری می‌تواند بر روحیه کاری آنها تاثیر گذار باشد و راندمان کار آنها را بالا ببرد.

 

پارتیشن های منزل

با توجه به پیشرفتی که در طراحی داخلی منازل وجود داشته متخصصانی که در این حرفه فعالیت می‌کنند برای زیباسازی فضای خانه از پارتیشن ها استفاده می کنند.

برای مثال هنگامی که به محل ورودی منزل وارد می‌شویم برای جداسازی آن از اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و آشپزخانه می‌توان از پارتیشن های بزرگ استفاده کرد.

یکی از مزیت هایی که پارتیشن ها دارند این است که در هر محیطی با هر متراژ قابلیت اجرا دارد و تنها باید نمونه مورد نظرتان را با توجه به متراژ اتاق بررسی کنید و سپس آن را سفارش دهید.

امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت مد وجود داشته دیگر نیازی نیست که با استفاده از خشت و آجر محیط ها را جدا سازی کنید.

پارتیشن این امکان را می‌دهد که در انواع متریال های متنوعی مانند فلز، چوب و … یک محیط را جداسازی کنند.

 

پارتیشن در دنیای مدرن

در این روزها دکوراسیون داخلی منزل بسیار اهمیت دارد و افراد به طراحی آن توجه ویژه ای می کنند برای همین گزینه های مناسبی که در دنیای مد وجود دارد می‌تواند در تزیینات ساختمان تاثیر گذار باشند.

دیوارهای متحرک یا همان پارتیشن می توانند علاوه بر جداسازی به زیبایی یک محیط هم کمک کنند و دیوارهای پیش ساخته را به افراد می دهند که محیط های مورد نظر را به خوبی مدیریت کند.

علاوه بر آن از لحاظ هزینه مقدار قابل توجهی را کاهش داده است و دیگر نیاز به استفاده از مصالح و متریال های سنگی نیست زیرا علاوه بر قیمت مناسبی که دارند ظاهر زیبایی را به افراد هدیه می دهند .

گاهی دیده شده که آشپزخانه‌ها به دلیل اپن بودن ، افراد ترجیح می‌دهند که در برخی از مواقع آشپزخانه خصوصی داشته باشند تا کارهایش را بتوانند به راحتی انجام دهند برای همین بهتر است از پارتیشن هایی استفاده کنید که از لحاظ تعامل با محیط مناسب باشد.

 

مزایای استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی

یکی از مزایایی که این پارتیشن ها دارند این است که کمک به بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک کمک می‌کنند. پارتیشن ها علاوه بر جنبه دکوری که دارند می‌توانند در کنار آن یک نورپردازی ایده‌آل را داشته باشند و از سوی دیگر هم می توان علاوه بر جداسازی فضا دکوری شیک و خاص را داشته باشید.

 

مواردی که میتوان از پارتیشن استفاده کرد:
  • جداسازی اتاق خواب و از سالن
  • جداسازی آن از کتابخانه
  •  جداسازی اتاق نشیمن و پذیرایی
  •  جداسازی اتاق خواب
  • جداسازی قسمت ورودی منزل از سایر قسمت ها

 

خواندن نوشته های زیر به شما توصیه می شود:

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]