اصول طراحی ویلا
23
مرداد

اصول طراحی ویلا

اصول طراحی ویلا

در طراحی به طور کلی فضاهایی را باید در نظر بگیرید که لوکس و چشم‌نواز و در عین حال کاربردی باشد تا برای استراحت و تفریح ساکنان مهیا شود و نیازهای ساکنان از مهمترین موضوعات در طراحی می باشد که یک طرف باید آنها را در نظر بگیرد.

 

طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

 

اصول طراحی ویلا

میزان بودجه در طراحی ویلا

میزان بودجه برای ساخت، از اهمیت بالایی برخوردار است

اگر یک طراح در هنگام طراحی به بودجه‌های موجود توجه نماید می تواند تحمیل هزینه های بیشتری را در طراحی دکوراسیون و تزئینات ساختمان ایجاد کند، که این امر باعث می‌شود روند و سرعت ساخت تحت تاثیر قرار بگیرد.

برای مثال یک ساختمان و یا ویلایی که ممکن است در طی دو سال ساخته شود و ساخت آن به تعویق بیفتد و چندین سال طول بکشد.

 

 طراحی پلان در طراحی ویلا

از مهمترین قسمت های ساخت ساختمان طراحی پلان است که باید فضاهای مورد نیاز متناسب با ارتباط و محل مناسب آن را مشخص کرد.

در ابتدا مهندس نقشه بردار نقشه های فاز ۲ و اطلاعات لازم را تهیه می‌کند که این اطلاعات شامل فونداسیون، جنس مصالح ،کف سازی و غیره می باشند.

پس از مهندس محاسب باید نقشه فاز ۲ را تهیه کند که مواردی شامل جنس، سقف، تیر، ستون ها و غیره را مشخص می‌کند و مهندس معمار نقشه فاز دو معماری را تهیه می‌کند و مصالح و جزئیات آن را مشخص می نماید.

وضعیت روشنایی و پریز و غیره در حیطه مهندسی تاسیسات می باشد که مهندس برق و مهندس تاسیسات آنها را تهیه و طراحی می‌کنند و وضعیت سرمایش و گرمایش توسط مهندس مکانیک طراحی می‌شود.

 

ورودی در طراحی ویلا

ورودی ویلا اولین قسمتی است که ساکنان با آن مواجه می شوند و بهترین تاثیر را بر روی افراد دارد که می تواند با کیفیت طراحی دکوراسیون افکار آنها را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین ورودی معرف ارزش‌های یک خانواده میباشد.

ورودی باید برای دسترسی به ویلا فضای مناسبی را برای ورود مهمانان تعبیه کند.

همچنین علاوه بر زیبا و راحت بودن باید فضایی را داشته باشد که در شرایط اقلیمی نامطلوب مانند گرما، گرد و خاک و سرما مقاوم باشد.

 

طراحی اتاق نشیمن در ویلا

اتاق نشیمن باید در محلی نزدیک به درب ورودی قرار بگیرد که هرچند درب بیرونی نباید مستقیم به اتاق نشیمن راه داشته باشد.

در ویلاهایی که کوچکتر می باشند معمولا اتاق نشیمن و درب ورودی در یک راستا هستند اما در صورت امکان باید این جریان را قطع کنید چون اتاق نشیمن نباید محل عبور و مرور به قسمت‌های دیگر باشد.

 

آشپزخانه در طراحی ویلا

آشپزخانه در ویلا به دلیل اینکه آشپزخانه قلب خانه و ویلا می باشد و وظیفه سرویس رسانی را به کل دارد.

در اجرای دکوراسیون، آشپزخانه باید نزدیک درب ورودی باشد.

علت این کار را حتی حمل مواد خوراکی است که خریداری می‌شود و همچنین به آسانی مواد را از آن قسمت خارج کنید.

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد آشپزخانه ویلا می‌تواند با بخش نشیمن ارتباط مستقیم داشته باشد تا محل بازی کودکان و سایر امورات دیده شود به این نوع پلان ها پلان باز و گسترده گفته می‌شود که همه قسمت ها و فضاها در یک راستا هستند.

از این طرف کسی که در آشپزخانه کار میکند میتواند ارتباط با سایر افراد بگیرد و در هنگامی که مشغول به انجام کاری است با آنها گفت‌وگو کند.

 

طراحی اتاق خواب در طراحی ویلا

برای ویلا اتاق خواب باید در منطقه بی سر صدا و ساکت قرار بگیرد و همچنین از بخش پذیرایی و فضاهای عمومی به دور باشد برای تفکیک بخش اتاق خواب می توانید از یک حال خصوصی و یا را استفاده کنید که علاوه بر مواردی که گفته شد طراحی فضاهایی مانند آشپزخانه اتاق ها غذاخوری و نشیمن می‌تواند در مجاورت حیات قرار گیرد تا افراد از منظره و آب و هوای مناسب استفاده کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: هزینه بازسازی ویلا

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۴.۸]