اصول چیدمان جهیزیه عروس
17
شهریور

اصول چیدمان جهیزیه عروس

اصول چیدمان جهیزیه عروس

زمانی که دو جوان قصد تشکیل خانواده دارند به خاطر این که در اول مسیر هنوز سرمایه ای ندارند نیاز به کمک خانواده ها دارند و خانواده هر دو طرف سعی بر این دارند که شرایط زندگی را برای فرزند خود راحت تر کنند و مایحتاج اولیه را تهیه کنند. چشم و رو هم چشمی و جهزیه دهن پر کن تا چند سال پیش کار راحتی بود و با هزینه ی کمی خانواده ها می توانستن جهزیه کاملی برای فرزند خود تهیه کنند ولی با تورم امروز و اوضاع بازار جوانان باید توقع خود را پایین تر بیاورند.

با این حال هر کسی هزینه ای را برای خرید جهیزیه در نظر می گیرد و دوست دارد زندگی خود را در منزلی شیک آغاز کند.

برای دیزاین شیک منزل مهم نیست که چقدر بودجه در نظر گرفته اید، مهم انتخاب درست وسایل و نحوه ی درست چیدمان است. حتما در شبکه های اجتماعی در صفحه های جهیزیه شاهد عکس هایی بوده اید که از نوع سبک مبلمان و رنگ و تعداد زیاد وسایل تنها حسی که از آن دریافت می کنید چشم رو هم چشمی هست ولی نه زیبایی در کار است و نه اصول چیدمان رعایت شده و با وجود هزینه ی زیاد هیچ قشنگی ندارد و فردی که وارد خانه عروس خانم می شود نه تنها مجذوب وسایل نمی شود بلکه حس گیجی و سردرگمی نیز پیدا می کند.

در ادامه ی مطلب سعی داریم اصول چیدمان وسایل را بیان کنیم تا هزینه ای که بابت خرید جهیزیه می کنید هم کم تر باشد و هم شیک تر.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

اصول چیدمان جهیزیه عروس

انتخاب سبک معماری مناسب برای چیدمان منزل

در ابتدا باید مشخص کنید که به چه سبکی علاقه دارید با یک سرچ ساده می توانید اطلاعات کامل و جامعی در مورد سبک چیدمان به دست بیاورید.

اما به طور کلی سبک کلاسیک برای منازلی با متراژ بالا و سبک مدرن و مینیمال برای منازلی با متراژ پایین مناسب است. پس خرید مبلمان استیل و پر زرق و برق برای منزلی با متراژ مثلا ۶۰ متر اصلا کار درستی نمی باشد.

پیشنهاد ما برای چیدمان منزل یک عروس و داماد، سبک مدرن و مینیمال است زیرا با روحیات یک زوج جوان بیش تر سازگار می باشد.

حتی اگر متراژ منزل بالای ۲۰۰ متر هم دارید باز هم به سراغ سبک کلاسیک نروید.اگر هم به سبک کلاسیک علاقه دارید، سبک نئوکلاسیک انتخاب بهتری برای چیدمان منزل یک زوج جوان می باشد.

پس باز هم تاکید می کنیم خرید مبل های بزرگ طلایی رنگ با پارچه های مشکی رنگ برای چیدمان منزل یک تازه عروس خیلی هم شیک نیست.

 

لیست خرید مبلمان

یک لیست از وسایلی که باید بخرید تهیه کنید.

لیست وسایل آشپزخانه با لیست مبلمان جدا تهیه شود تا سردرگم نشوید.

لیست مبلمان شامل:
  • مبل راحتی
  • مبل استیل (در صورت داشتن فضای کافی برای دو ست مبل)
  • لوستر
  • فرش
  • پرده
  • آینه و کنسول

و سرویس خواب می باشد.

 

انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون منزل

شما باید قبل از شروع به خرید وسایل رنگ تم دکوراسیون منزلتان را انتخاب کنید و بعد از آن تمام وسایل را در همان تناژ رنگی خریداری کنید.

برای ایجاد کنتراست از رنگ های متضاد و یا مکمل کمک بگیرد به این ترتیب تمام وسایل از نظر سبکی و رنگی با هم هماهنگ خواهند بود.

 

چیدمان اصولی منزل

مبلمان باید به شکل اصولی چیده شوند. اشتباه ترین نوع چیدمان قرار دادن مبل ها به شکل اتوبوسی هست. اگر بخواهیم به صورت خلاصه توضیح دهیم باید در ابتدا یک دیوار را که هیچ عنصر اضافه بر روی آن نصب نشده باشد و در و پنجره روی آن قرار نداشته باشد را به عنوان دیوار کانونی در نظر بگیرید و تلوزیون را بر روی آن نصب کنید سپس مبل ها را مقابل تلوزیون قرار دهید.

به هیچ عنوان تلوزیون جلوی پرده قرار نمیگیرد.

از پهن کردن فرش ها به صورت کج جددا خودداری کنید زیرا یکی از اشتباهات رایج در چیدمان پهن کردن فرش به صورت نا مناسب است.

 

بازسازی منزل قبل از چیدمان منزل

امروزه خرید آپارتمان های شیک و نوساز برای همه امکان پذیر نمی باشد اما قبل از چیدمان منزلی که قصد سکونت در آن را دارید بررسی کنید که آیا نیازی به بازسازی دارد یا خیر. چیدن وسایل در خانه ای مرتب و تمیز به مراتب بیشتر خود را نشان می دهد تا در جایی که نیاز به تعمیرات دارد.

شما می توانید از یک مشاور راهنمایی بخواهید تا با هزینه ای ناچیز، بستر را برای بردن وسایل نو و زیبا آماده کنید.

گاهی اوقات با یک رنگ آمیزی دیوار ها می شود یک تغییر اساسی در ظاهر منزل ایجاد کرد.

حتما از سالم بودن لوله کشی های ساختمان مطمئن شوید زیرا اگر پس از چیدمان منزل برای لوله ها مشکلی پیش بیاید و آب به داخل منزل نشتی کند تمام وسایل نو ای که خریده اید خراب می شوند و هزینه ی زیادی را باید متحمل شوید.

تغییر کاشی و سرامیک‌ های سرویس بهداشتی هم هم هزینه ی چندانی ندارد و هم تاثیر به سزایی بر روی جلوه ی منزل دارد.

 

خرید وسایل اضافی ممنوع

یک سری وسایل به جزء این که یک قسمت از منزل را شلوغ کنند هیچ کاربرد و زیبایی ندارند مثل ساعت های ایستاده که سبک این ساعت ها کلاسیک است و با جهزیه یک عروس خانم هیچ هم خوانی و هماهنگی ندارد. بهتر از به جای آن از یک ساعت شیک دیواری متناسب با سبک منزلتان استفاده کنید و حتما جایی مناسب برای آن در نظر بگیرید مثلا نصب یک ساعت

دایره شکل به قطر ۳۰ سانت بر روی یک دیوار ۵ متری هیچ زیبایی نخواهد داشت.

 

نصب تابلو ها در منزل

برای نصب تابلو ها بر روی دیوار هم باید استاندارد ها را رعایت کنید و آن را در جای درست نصب کنید.

معمولا تابلو ها را خیلی بالا و نزدیک سقف نصب می کنند که این کار کاملا اشتباه است.

یک روش ساده این است که اگر تابلو را بالای یک مبل قرار می دهید ۲۰ تا ۳۰ سانت پایین تابلو با بالای مبل فاصله داشته باشد.

 

کلام آخر

موارد اصولی زیادی در چیدمان منزل وجود دارد که رعایت تک تک آن ها باعث زیبا نشان دادن منزل می شوند شما هزینه ی زیادی را باید برای خرید این وسایل پرداخت کنید ما پیشنهاد می کنیم یک هزینه ی ناچیز که ۱/۱۰۰ هزینه ای که برای خرید جهیزیه می کنید هم نمیشود را به یک طراح داخلی بدهید تا فضای شما را سه بعدی کند و یک طراحی مناسب با چیدمانی اصولی برای شما انجام دهد. همچنین می توانید از طراحان داخلی برای خرید وسایل به قیمت پایین تر هم کمک بگیرید.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکو طرح با تیمی مجرب از آغاز خرید جهیزیه تا چیدمان اصولی آن شما را راهنمایی خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]