ایده های دکوراسیون داخلی مناسب کودکان
08
اسفند

ایده های دکوراسیون داخلی مناسب کودکان

ایده های دکوراسیون داخلی مناسب کودکان

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان اهمیت خیلی زیادی برای والدین آن ها دارد زیرا فرزندان آن ها وقت زیادی از روز خود را در آن می گذرانند که تاثیر خیلی زیادی در روحیه آن ها و خلقیات آنها خواهد داشت، پس بهتر است که طراحی اتاق فرزندان شما طوری باشد که  اتاق فرزندتان با سن و روحیات آنها تناسب داشته باشد تا از قرار گرفتن در آن اتاق احساس امنیت و آرامش و شادابی داشته باشند. به همین دلیل ما یعنی تیم دکوطرح پیشنهاد می کنیم که با قوانین دکوراسیون داخلی اتاق کودک آشنا باشید و برای فرزند خود این وقت و انرژی را بگذارید تا نتیجه آن را در شخصیت او مشاهده کنید زیرا بچه هایی که در محیط های آرام و سالم و با انرژی مثبت بزرگ می‌شوند معمولا بچه های آرام تر و خلاق تر و باهوش تری هستند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

ایده های دکوراسیون داخلی مناسب کودکان

چرا دکوراسیون داخلی مناسب کودکان اهمیت دارد؟

معمولا در صورت امکان برای کودک از بدو تولد اتاقی درنظر گرفته می‌شود با اینحال آنها عموما به اتاقشان قانع نیستند و اسباب بازی هایشان در تمام خانه پراکنده است. نونهالان دوست دارند بگردند و دنیای جدید را کشف نمایند و از طرفی والدین ترجیح می‌دهند تا کودکان را در کنارشان نگهدارند تا بتوانند مراقب آنها باشند. آنچه مهم است در نظر گرفتن شرایط مناسب و امن برای کودکان است. نمی‌توان کاری کرد که کودک نپرد، نیفتد و بالا نرود اما می‌توان از خطرات این رفتارها بطور قابل ملاحظه‌ای کاست. در ادامه به بررسی برخی ایده‌های دکوراسیون داخلی برای امن تر کردن خانه می پردازیم.

 

استفاده از لبه های گرد

از میز های گرد استفاده نمایید. حذف کردن گوشه‌های تیز یکی از اولین و مناسب ترین کارهایی است که باید انجام شود. حتی اگر نمی‌خواهید تا میزها یک شکل هندسی داشته باشند، میز های جلومبلی را که عموما در وسط خانه قرار دارند بدون گوشه و گرد انتخاب نمایید. سعی کنید میز ها و صندلی های انتخاب کنید که کشو داشته باشند. درهنگام نگهداری از کودک هیچگاه جا و کمد به اندازه کافی نخواهید داشت و همواره به دنبال جایی جدید برای ابزار جدید هستید. بنابراین بهتر است که در محیط پذیرایی و نشیمن هم به اندازه کافی کمد و کشو وجود داشته باشد تا بار کمدها و کابینت ها سبکتر شود.

 

استفاده فراوان از فرش

از فرش و قالیچه بیشتر استفاده کنید. ممکن است پارکت یا سرامیک منزل شما بسیار زیبا بوده و نمای جالبی داشته باشد منتها برای امنیت فرزندان باید مدتی با آنها خداحافظی کنید. سعی نمایید فرش‌ها و قالیچه‌هایی را به کار بندید که نرم بوده و جلوی ضربه را می‌گیرند. ما نمی‌توانیم مانع از زمین خوردن فرزندان و کودکان شویم پس مجبوریم تا با رعایت نکات ایمنی از اسیب دیدن آنها به هنگام زمین خوردن جلوگیری نماییم.

 

از هیچ چیز تزئینی و دکوری از استفاده نکنید!

ایده‌های دکوراسیون داخلی شما ناخوآگاه مینیمال خواهد شد. بهتر است تا حد امکان اشیا دکوری کمتری داشته باشید تا ز خطر آفرینی کمتری برای کودکان ایجاد کند. ممکن است تصمیم بگیرند آنها را هل دهند یا از مجسمه ای بالا بروند و یا توپ را به سمت شی شکستنی پرتاب کرده و بر خرده شییشه هایش جشن پیروزی بگیرند! دنیای کودکی بسیار جالب و جذاب است و ما نباید جلوی کشف دنیای جدید توسط آنها را بگیریم. آنها باید بازی و رشد کنند و ماهم در عین مراقبت و توجه از این شکوفایی لذت ببریم.

 

۱۰ ایده جالب چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک

بسیاری از مهارت‌های بزرگسالی از طریق بازی دردوران کودکی شکل میگیرد؛ برای تقویت این مهارت‌ها باید فضا و ابزار مناسبی برای کودک تامین گردد. بنابراین دکوراسیون اتاق کودک نیازمند چیدمان ویژه‌ای است که کودک احساس آرامش و امنیت کند. اگرچه با توجه به سبک زندگی امروزه، فرصت استفاده از طبیعت و بازی‌های متنوع محدود شده است ولی لزوم تامین این نیاز در کودکان همچنان باقیست. بنابراین طراحان دکوراسیون داخلی تلاش کرده‌اند تا راهکارهایی را برای براوردن این نیاز‌ها در طراحی ارائه دهند. رسیدن به این اهداف نیازمند به فضایی است که لزوما میتواند اتاق مجزایی در خانه شما نباشد. نکته مهم در چیدمان اتاق کودک توجه به عناصر طراحی داخلی و چیدمان لوازم در جای مناسب خود است. همان طور که می دانید چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق کودک یکی از کارهای لذت بخش در چیدمان منزل است. ما در اینجا ۱۰ ایده جدید در چیدمان اتاق کودک را معرفی می کنیم!

 

از تخته سیاه در چیدمان اتاق کودک استفاده کنید

این تخته سیاه سنتی علاوه بر ایجاد حس نوستالژیک دلچسب، مکانی عالی برای نقاشی و نوشتن کودکان، بدون خراب کردن دیوارهای شما را فراهم می‌کند.

 

از وسایل بازی در تزیین اتاق کودک استفاده کنید

در هنگام چیدمان اتاق بازی کودک باید توجه داشته باشید که اتاق بازی علاوه براینکه باید سرگرم کننده ترین قسمت خانه باشد میتواند فضای زیبایی نیز در منزل ایجاد کند. یکی از راه‌های نظم بخشی به وسایل و اسباب بازی کودکان تان می تواند یک قفسه جذاب باشد که علاوه بر فضای نگهداری زیادی که برای شما بوجود می‌آورد، به خوبی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی منزل شما همخوانی پیدا کرده است. خود این شلف جذاب نیز به عنوان یک وسیله بازی بزرگ میتواند تلقی گردد. در واقع با انتخاب این صندلی غول پیکر جذاب شما با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم به اسباب بازی‌های کودکان نظم داده‌اید و هم دکور زیبایی برای اتاق کودک خود به وجود آورده اید.

 

طراحی فضای اتاق کودک با رنگ‌های چشم نواز

اتاق کودک یکی از فضاهایی است که شما با خیال آسوده می توانید از رنگ‌های هیجان‌انگیز در آن استفاده کنید. رنگ‌هایی که با به کار بردن آن درچیدمان اتاق کودک، توجه را از سایر نقاط خانه منحرف کرده و به سمت خود جذب کند. رنگ های گرم ذهن را تحریک کرده و سبب افزایش انرژی بدن شده و فضایی خوشایند و پر حرارت را بوجود می‌آورد. رنگ های پررنگ می توانند به پوشاندن لک و اثر انگشت کمک کنند ، بنابراین مجبور نیستید به همان اندازه تمیز کنید.

 

طراحی اتاق کودک با خیال‌پردازی

بهترین اتاقهای بازی آنهایی هستند که مقداری خیال پردازی در آن به کار رفته باشد. استفاده از وسایل قدیمی مانند قفسه کتابخانه و نیمکت میتواند ایده خوبی در دکوراسیون اتاق کودک باشد. به عنوان یک مورد پیشنهادی میتوانید در طراحی نوع قفسه و نیمکت خلاقیت به کار ببرید. قفسه‌ای با طرح درخت و یا نیمکتی با طرح موشک و هزاران ایده خلاقانه دیگر که مطمئنا شما هم میتوانید بوجود آورید. در این صورت اتاق کودک از یک «اتاق با اسباب بازی» تبدیل میشود به «اتاق بازی دلخواه فرزند شما» که میتواند به رشد خلاقیت فرزندتان نیز کمک کند.

 

دیزاین اتاق کودک با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون اتاق کودک شما الزاما نیازی به صرف هزینه گزاف ندارد و میتوانید با وسایل ساده و ابتدایی و حتی وسایلی که دیگر کاربردی ندارند، حال و هوای اتاق فرزندتان را تغییر دهید. در طراحی اتاق کودک میتوانید از سبدهای حصیری ارزان قیمت برای مرتب‌سازی اسباب بازی‌ها و وسایل هنری استفاده کنیم، چند طاقچه برای به نمایش گذاشتن مواردی که فرزندتان به آن‌ها علاقه دارد، با مواد متفاوتی بوجود بیاورید؛ مانند عکس‌ها و کتابها و وسایل مورد علاقه او.

 

فضا و ابزارهایی برای باز‌های حرکتی در اتاق کودک در نظر بگیرید

این ایده برای چیدمان اتاق شگفت‌انگیز از Inspired to Revamp است که قطعا یکی از بهترین پیشنهادات لیست ما محسوب می شود. دیوار کوهنوردی داخلی که علاوه بر خلاقانه بودن این ایده ناب، محل مناسبی برای تخلیه انرژی فرزند شما محسوب می شود و در تمامی خانه‌ها قابل اجرا می باشد چون نیاز به فضای زیادی نداشته و مکان جذابی را برای کودک فراهم می کند.

 

فضای اتاق کودک را راحت و سرگرم کننده انتخاب کنید

گرچه بزرگسالان یک کاناپه زیبا و راحت را برای نشستن روی زمین ترجیح دهند، کودکان عاشق کوهنوردی و غلت زدن هستند. استفاده از تعدادی بالش و زیر اندازهای نرمی که برای کف استفاده میشود ایده خوب و جذابی برای طراحی اتاق بچه هاست که میتوانند اوقات خوبی را سپری کنند.

 

تاب را در اتاق کودک فراموش نکنید

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای طراحی و دکوراسیون اتاق بچه ها، البته به شرط داشتن فضای مناسب، استفاده از یک یا چند تاب یا یک صندلی حباب دار است که به پویایی فضا کمک میکند و محیط متفاوتی برای اتاق بوجود می آورد.

 

اتاق دلخواه کودکتان را بسازید

شما میتوانید اتاق را خودتان خلق کنید و استودیو هنری خودتان را داشته باشید. برای این کار ابتدا تمام وسایل مورد نیازتان را جمع کنید و در دسترستان قرار دهید، سپس با در نظر گرفتن موادی که به راحتی قابل تمیز کردن هستند به تزیین اتاق کودک با ایده‌های خودتان بپردازید.

 

روی دیوار اتاق با کودکتان نقاشی بکشید

با استفاده از دیوار هنری میتوانید اتاق زیبایی را برای فرزند دلبند خود بوجود بیاورید، اینکه اتاق را با رنگ‌های گوناگون خلق کنید یا با همکاری کودک خود و چیزهای مورد علاقه او بر روی دیوار، اتاق کودکتان را تکمیل کنید تفاوتی ندارد. هر دو تجربه جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود و می‌توانید هر از چند گاهی این دکور را تغییر دهید که هم متنوع خواهد بود و هم در رشد خلاقیت کودکتان موثر است.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]