ایده های طراحی داخلی مناسب کودکان
10
بهمن

ایده های طراحی داخلی مناسب کودکان

ایده های طراحی داخلی مناسب کودکان

اتاق کودک یکی از تاثیر گذارترین مکان ها بر روی حالات روحی و عاطفی کودکان است. انتخاب چیدمان مناسب در این فضا یکی از ضروری ترین انتخاب ها است. اگر در این امر دقت کافی نداشته باشیم می تواند اثرات نامطلوبی در روند شکلگیری شخصیت کودک شما بر جای بگذارد. محیط اتاق کودک باید باعث باروری و پرورش استعداد و خلاقیت او شده و نه باعث انزا و ترس! دکوطرح در این مطلب نکات مفیدی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک در اختیار شما خواهد گذاشت.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

ایده های طراحی داخلی مناسب کودکان

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی داخلی اتاق کودک

اگر کودک شما رد سالهای اولیه زندگی خود است، رنگ ملایم بهترین رنگ برای اتاق او می باشد. رنگ هایی مانند سفید، کرم، صورتی، آبی، و سبز روشن. هرچه کودک بزرگتر می شود رنگ های شاد مانند نارنجی و زرد مناسب تر هستند ولی در نهایت بهترین انتخاب رنگی است که کودک شما آن را دوست دارد. تاثیرات رنگ اتاق کودک بر شخصیت او نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید.

 

نورپردازی در طراحی داخلی اتاق کودک

در اتاق هایی که دارای نور کافی هستند کودک احساس امنیت بیشتری دارد. اکثر کودکان رنگ نور ماه را بسیار دوست دارند. شما می توانید در نورپردازی این اتاق از لامپ هایی که شباهت زیادی به نور ماه دارند استفاده کنید. همچنین می توانید از رقص نورهای زیبا که بعضی از لامپ ها به وجود می آوردند نیز بهره ببرید.

 

انتخاب مناسب پوشش های پارچه ای در طراحی داخلی اتاق کودک

روکش تخت خواب و پرده در اتاق کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بیشتر بچه ها دوست دارند که پرده اتاق خواب شان با رو کش تخت آن ها به سلیقه شخصی آنها باشد. اکثرشان طرح هایی از قهرمانان داستان ها را دوست دارند. انتخاب این مورد را به کودک دلبندتان بسپارید. اگر کودک شما هم قهرمانان کارتون ها را دوست دارد مطلب طراحی اتاق کودک با تم کارتونی را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

استفاده از برجسب های زیبا برای اتاق کودکان

این برچسب های زیبا در طرح و رنگ تنوع بسیار زیادی دارند. کودکان می توانند در انتخاب این برچسب ها دخیل باشند. انتخاب آنها می تواند علاوه بر زیبایی باعث افزایش قدرت تخیل آنها نیز گردد.

 

استفاده از تصویر کودک تان در طراحی داخلی اتاقش

قطعا همه ما از این که در شرایط مختلف از کودک مان عکاسی کنیم لذت می بریم. از این عکس ها برای زیباتر شدن اتاق کودک تان استفاده کنید. این تصاویر جلوه خاصی با آنها می دهد و همچنین حس خودباوری و اعتماد به نفس را در کودکان شما تقویت می کند. دکوری خاص برای تزئین اتاق نوزاد با عکس های زیبای نوزاد می تواند ایده ای بسیار خوب باشد تا شما بتوانید اتاق کودک تازه به دنیا آمده را متحول کنید.

 

استفاده از عروسک ها و وسایل مورد علاقه کودک تان

استفاده از عروسک و وسایل مورد علاقه کودک در اتاق خواب باعث ایجاد حس آرامش، نشاط و امنیت در آن ها خواهد شد. در اسن صورت او در ارتباط دائم با علایقش خواهد بود.

 

انتخاب کف پوش در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از موکت و فرش هاس نرم در اتاق کودک ضروری است. در صورت امکان از خالی گذاشتن کف اتاق و امکان ایجاد ارتباط کودک با کف سرامیکی پرهیز کنید. راهنمای خرید بهترین فرش برای اتاق کودک را در مطالب گذشته چیدانه ببینید.

 

عدم استفاده از وسایل نوک تیز و آتش زا در اتاق کودک

حفظ امنیت کودک نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. او مدت زمان بسیار زیادی را در اتاقش تنها خواهد بود بنا براین از به کار بردن وسایل نوک تیز و آتش زا در اتاق کودک دلبندتان بپرهیزید، حتی اگر زیبا و تزئینی باشد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]