بازسازی خانه‌های فرسوده
11
دی

بازسازی خانه‌های فرسوده

بازسازی خانه‌های فرسوده

بافت فرسوده بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی تهران وجود دارد و برای بازسازی در این بافت علاوه بر بازسازی منزل و بازسازی ساختمان نیاز به ارتقا و بازنگری در زیر ساخت‌ها نیز وجود دارد. از سال هزار و سیصد و هشتاد و یک تا به امروز دولت برای بناها و خانه‌های فرسوده و از بین رفته تسهیلات و وام بافت فرسوده را در نظر گرفته است و تا به امروز نیز این وام به شهروندان پرداخت می شود زیرا که با گذشت زمان خانه‌های قدیمی احتیاج به بازسازی و تعمیرات اساسی پیدا می‌کنند و باید به آنها رسیدگی کرد.

 

بازسازی خانه‌های فرسوده

خانه‌هایی مشمول طرح استفاده از وام بافت فرسوده

ملک و خانه مورد نظر باید در محدوده‌های مشخص شده که شهرداری آن را به عنوان بافت‌های فرسوده معرفی می کند قرار داشته باشد و به جهتی که اگر ملک و ساختمان مورد نظر در محدوده‌های بافت فرسوده قرار نداشته باشد وام بافت فرسوده به آن ملک تعلق نخواهد گرفت. طرح‌های بهسازی به تصویب رسیده تعیین کننده محدوده‌های مورد نظر می باشد.

ساختمان دارای بافت فرسوده اگر به لحاظ اقتصادی توجیه نداشته باشد وام بافت فرسوده به آن ساختمان تعلق نخواهد گرفت.  در این راستا کارشناسان بانک مسکن وظیفه بررسی برای این موضوع را بر عهده دارند و در صورتی که پس از بررسی‌های دقیق پروژه هزینه‌های آن  پروژه توجیه اقتصادی برای بانک مسکن داشته باشد با وام بافت فرسوده برای آن ساختمان و ملک مورد نظرموافقت خواهد شد.

 

طرح مسکن مهر

 

وام بازسازی خانه‌های فرسوده

وام بازسازی خانه‌های فرسوده در سال هزار و سیصد و نود نه  توسط دولت افزایش یافت و از سال هزار و سیصد و نود و شش باز آفرینی شهری در زمره فعالیت‌های مدیریت شهری قرار گرفته است. سود این وام‌ها سیزده درصد بوده و تا پنجاه میلیون تومان تسهیلات سود نه درصد است و برای باقی آن سود هیجده درصد است و میانگین سود سیزده درصد می‌شود.

 

وام بازسازی خانه روستایی

بر اساس آمارها، در حال حاضر دویست و بیست و شش هزار واحد مسکونی روستایی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد صدو چهل وچهار هزار واحد که شصت وسه درصد از کل را شامل می‌شود، فرسوده و در برابر زلزله نامقاوم است. در اجرای طرح وام بازسازی خانه‌ روستایی، بنیاد مسکن، نظارت، نقشه و تخریب بافت فرسوده را به صورت رایگان انجام داده و پنجاه میلیون تومان وام چهار درصد با دو سال دوره تنفس و دوازده سال دوره بازپرداخت ارائه می‌کند.

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

تفاوت دربازسازی داخلی ساختمان و بازسازی نمای ساختمان

در بازسازی داخلی وتغیر دکوراسیون داخلی همانطور که  به آن اشاره کردیم قسمت‌های مختلف داخل خانه با توجه به نیازی که به تعویض و تعمیرات دارند  مورد بازسازی قرار می‌گیرند اما در بازسازی نمای ساختمان با توجه به اینکه این روزها ساختمان‌ها مرتفع شده‌اند و از این لحاظ می‌توانند در صورت خرابی نما خطراتی را برای مردم در پی داشته باشند نیازمند استفاده صحیح و نگهداری از آنها می باشیم.

برای مثال یک نمای سنگی که در بخش وسیعی از ساختمان‌های مسکونی و همچنین اداری به چشم می‌خورد، بر اثر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی می‌تواند فرسوده شده و دچار ترک خوردگی و پوسیدگی شود.

به همین علت در بازسازی نمای ساختمان باید از پوشش‌های موجود یا تغییر بخش‌های آسیب دیده استفاده کرد. یکی از این پوشش‌های نما، استفاده از مایع ضد آب کننده نمای ساختمان می باشد که با جذب به داخل سطح سنگ اجازه عبور آب باران را نمی‌دهد و باعث نفوذ آب باران به درون مصالح نمی شود و به دنبال آن فعالیت‌های شیمیایی در سنگ به وجود نمی‌آید و عمر نما را افزایش می دهد.

 

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]