مبانی طراحی داخلی
10
دی

بازسازی خانه به جای فروش آن

بازسازی خانه به جای فروش آن

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که امکان خرید خانه را تا حدودی دشوار کرده است که یکی از اصلی ترین این دلایل مشکلات اقتصادی می باشد. با بالا رفتن قیمت خانه مخصوصا در شهرهای بزرگ فروش خانه قدیمی و خرید یک خانه جدید و در عین حال بزرگتر و در محله بهتر بسیار سخت است.

اگر در ذهن شما این سوال مطرح شده است که هزینه بازسازی خانه و ساختمان چقدر میباشد و چطوریک معمار و طراح آن را محاسبه می کند با شرکت معماری و دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی همراه باشید.

 

بازسازی خانه به جای فروش آن

بسیاری از مردم در چنین موقعیت هایی مانند گران شدن خانه به جای فروش تصمیم به بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل مسکونی قدیمی خود می گیرند

یک دیگر از دلایل عدم فروش منزل مسکونی قدیمی این است که از خانه قدیمی خود خاطرات بسیاری دارید و در آن محله دوستان و آشنایان بسیاری را می شناسید. در این حالت ممکن است خانه با مشکلات تاسیساتی و ظاهری بسیاری مواجه شده باشد که در این حالت زندگی در آن بسیار سخت و دشوارمی شود اما با همه این موارد شما دوست دارید در همین خانه بمانید و در آنجا زندگی کنید که در این موقعیت تصمیم به بازسازی منزل مسکونی و تغییر دکوراسیون داخلی آن می افتید.

این بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی ممکن است در ابعاد بزرگی انجام شود اما در نهایت هزینه نهایی آن نسبت به فروش منزل و خرید خانه جدید به مراتب  بهتر می باشد و از آن مهمتر بعد از بازسازی، خانه قدیمی که به آن علاقه دارید و تصمیم گرفته اید برای مدت بیشتری در آن خانه زندگی کنید را با سر و شکل بسیار بهتر و دکوراسیونی زیباتر و برای مدت طولانی در اختیار خواهید داشت.

 

ایده های بازسازی خانه

بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی یک ساختمان فرسوده یک عملیات بسیار سنگین می باشد که نیازمند طراحی ، برنامه ریزی دقیق ، آماده سازی و اجرایی ماهرانه می باشد. اولین ومهمترین قدم در راه اجرای یک پروژه بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی داشتن ایده می باشد که بتوان طبق آن ایده ها طراحی آن را شروع کرد.

اگر ایده ای در ذهن نداشته باشید نمی توانید عملیات اجرایی دقیقی داشته باشید و این خود به مراتب هزینه های بازسازی منزل مسکونی را بالا خواهد برد و در نتیجه روند اجرای پروژه به سختی پیش خواهد رفت و حتی ممکن است با مشکل روبرو شود و پیش نرود به همین جهت ممکن است آنچه که در پایان پروژه منزل مسکونی خود انتظار دارید ، شباهتی با تصورات شما نداشته باشد و به همین دلیل است که طراحی گام مهمی در انجام عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی می باشد.

 

چند ایده جالب برای بازسازی خانه های قدیمی

قبل از شروع عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی در ابتدا باید تاسیسات و زیرساخت ها را کنترل و بررسی کنید و بعد از انجام عملیات تخریب باید چاه فاضلاب، سیم کشی برق، لوله کشی های آب و گاز و وضعیت سقف ها و دیوارها را کنترل و بررسی کنید که اگرهر کدام از این موارد دچار مشکل شده است نسبت به تعویض و تعمیر آنها اقدام کنید  تا در انتهای انجام عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی با مشکل مواجه نشوید .

 

فروش کاغذ دیواری خارجی

 

بازسازی منزل مسکونی قدیمی بدون تخریب

ممکن است در بازسازی منزل مسکونی خود بخواهید تغییراتی در اندازه اطاق ها ، جانمایی درهای و پنجره ها یا تاسیساتی مثل سرویس های بهداشتی و سینک ظرفشویی داشته باشید که این موارد باید در ابتدای کار انجام شود که این جانمایی ها و تغییر چیدمان در مرحله طراحی مشخص می شود و شما در مرحله طراحی این امکان را دارید که این جانمایی ها را رویت و مشخص کرده و در مرحله اجرا و زیر سازی نسبت به جابجایی آنها اقدام کنید.

 

تکلیف طاقچه ها را مشخص کنید

اکثردکور خانه ها و منازل قدیمی دارای طاقچه و چیزهایی شبیه به آن می باشند قبل از انجام عملیات بازسازی  دکوراسیون داخلی باید تکلیف آنها مشخص شود که می خواهید باشند و یا تخریب شوند  توصیه ما این است که همه آنها را تخریب نکنید زیرا برخی از آنها می توانند نقش مهمی در دکوراسیون منزل شما و تزیینات داخل خانه شما داشته باشند.

 

مبلمان را در نظر داشته باشید

اگر قصد دارید در دکوراسیون خانه تغییرات اساسی به وجود بیاورید و مبلمان جدید خریداری کنید باید قبل از آغاز کار چیدمان آنها را در نظر بگیرید که اگر قرار است دیواری را خراب یا جا به جا کنید، این امکان را به وجود خواهید آورد که مبلمان را در فضایی متفاوت بچینید .

 

بهترین زمان خرید مبلمان

 

کلام آخر

در بازسازی و تغییر دکوریسیون داخلی چه جزئی و چه کلی در نظر داشته باشید قبل از شروع عملیات در ابتدا ایده های خود را نسبت به فضای موجود یاد داشت کنید و نسبت به ایده ها و خلاقیت خود آن را طراحی کنید و در این مرحله حتما با مشاورین و کسانی که در این زمینه تخصص دارندمشورت کنید و بعد از انجام این مرحله برآورد هزینه کنید تا در حین انجام عملیات بازسازی با مشکل مواجه نشوید و بعد عملیات اجرایی خود را با توجه به بودجه در نظر گرفته شده شروع کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که برای پایین آوردن هزینه های بازسازی از مواد و مصالح بی کیفیت استفاده نکنید تا مجبور به دوباره کاری نشوید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]