بازسازی ساختمان به صورت حرفه ای
05
دی

بازسازی ساختمان به صورت حرفه ای

بازسازی ساختمان و منزل مسکونی به صورت حرفه ای

به مجموعه عملیات و فعالیت هایی اطلاق می شود که به روشی کلی و یا جزئی منجر به تغییراتی در ظاهر و بنای ساختمان می شود.

 

بازسازی ساختمان و منزل مسکونی به صورت حرفه ای

هدف از تخریب و بازسازی ساختمان

هدف از انجام عملیات دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی معمولا به خاظر فرسودگی ساختمان و یا تغییرات کلی در ساختمان می باشد و معمولا هزینه های  بازسازی ساختمان و منزل مسکونی کمتر از احداث و ساخت ساختمان جدید می باشد.

ساختمان و منزل مسکونی پس مدتی فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد به این جهت که ساختمان پس از عمر مفید خود به شدت نسبت به عواملی همچون زلزله آسیب پذیر می شود.

بازسازی ساختمان و منزل مسکونی به اشکال مختلفی انجام می گیرد و می تواند از یک رنگ کاری ساده گرفته تا تغییر دکوراسیون داخلی  و یا تغییر کل نقشه بنا و حتی جمع آوری و نوسازی سیستم های تأسیسات و برق کشی و… که همه این عوامل زیر مجموعه بازسازی ساختمان یا همان نوسازی ساختمان و منزل مسکونی به شمار می روند.

 

بازسازی خانه قدیمی

این نوع بازسازی به قدمت خانه و بنا بستگی دارد و میزان خرابی در آن تاثیر بسیاری زیادی خواهد داشت که در این نوع بازسازی هزینه پنهان نقش بسیار مهمی در هزینه های جاری کارفرما و مالک دربازسازی منزل و تغییر دکوراسیون داخلی را دارد.

تجربه ثابت کرده بنا وساختمان هایی که دارای زیر بنای قوی می باشند و استحکام آنها مورد تایید است شامل بازسازی و نوسازی و طراحی داخلی ساختمان قرار می گیرند.

 

مراحل انجام بازسازی در ساختمان

در مرحله اول باید اطلاعاتی کامل از ساختمان مورد نظر و شرایط کنونی آن جمع آوری کرد که در این مرحله اولین سوالی که می بایست به آن پاسخ داده شود این است که آیا انجام فعالیت های بازسازی و دکوراسیون داخلی برای این ساختمان کاری به صرفه است یا نه و اگر عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی در آن انجام شود توجیح اقتصادی دارد و یا خیر

مراحل بازسازی و نوسازی ساختمان به دو بخش تقسیم می شود.

 

زیر سازی ساختمان

در زیرسازی ساختمان و منزل مسکونی مرحله اول تخریب می باشد که یکی از حساس ترین مراحلانجام کار در بازسازی و دکوراسیون داخلی می باشد که این مرحله باید به صورت مهندسی و کاملا دقیق انجام پذیردو در مرحله بعد  لوله کشی ها، سیم کشی ها و به طور کلی تمام تجهیزاتی که در بخش داخلی بافت سازه به کار می روند  تعویض و نوسازی می شوند.

 

نازک کاری ساختمان

پوشش نهایی که بر روی ساختار زیرین ساختمان و منزل مسکونی قرار می ‌گیرد و نمایی را به وجود می آورد که شخص ناظر آن رامشاهده می کند را نازک کاری ساختمان می گویند. نازک کاری درواقع آخرین مصالحی می باشد که کف، دیوار ها و سقف را پوشش می دهد.

 

بازسازی داخلی ساختمان

تصمیم گیری در مورد چگونگی بازسازی داخلی و تغییر دکوراسیون داخلی یک منزل مسکونی  بر عهده افراد ساکن آن ساختمان است که این بازسازی و تغییرات در قسمت ها و اجزاء مختلف خانه می باشد که با توجه با سلیقه، سبک و میزان بودجه در نظر گرفته شده توسط مالک و کارفرما انجام می پذیرد که بیشترین قسمتی که در آن مورد توجه قرار می گیرد سبک طراحی داخلی آن می باشد.

 

در ارتباط با ابزار نصب کابینت بخوانید.

 

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین فضا هایی می باشد که دربازسازی و دکوراسیون داخلی خانه های قدیمی که احتیاج به نوسازی دارند به طور یقین مورد بازسازی و نوسازی قرار میگیرد. تغییرات در دیوارها و ساخت جزیره برای آشپزخانه، تعویض شیراآلات، سینک، کاشی و سرامیک ها، طراحی و ساخت کابینت های جدید برای آشپزخانه، از موارد مهمی است که در بازسازی و نوسازی یک آشپزخانه قدیمی توسط طراح ومعمار طراحی و اجرا می شود.

 

بازسازی اتاق خواب

از بهترین و مهمترین کارهایی که به هنگام بازسازی وتغییر دکوراسیون داخلی اتاق خواب مورد توجه قرار می‌گیرد تغییر شکل و چهره دیوارها می باشد. اگر دیوارهای اتاق خواب شما خراب و کثیف و تیره و همچنین قدیمی شده اند شما می‌توانید آن را با توجه به طرحی که طراح و معماربرای شما طراحی کرده است رنگ آمیزی کنید و یا با استفاده از یک کاغذ دیواری زیبای و جذاب تمام دیوارهای اتاق یا فقط قسمتی از آن را کاغذ کنید و برای کف نیز می توانید از کفپوش و یا موکت باکیفیت و زیبا مطابق طرح بهره ببرید.

 

خدمات بازسازی حرفه ای دکوراسیون ویلا

 

نکات مهم در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان

همان طور که گفته شد قبل شروع بازسازی و تغیرات دکوراسیون داخلی نکته مهمی که باید به آن توجه داشت انجام برنامه ریزی صحیح می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شما با یک برنامه ریزی مناسب این امکان را دارید تمام کارها را به درستی انجام داده و بدون هیچ مشکلی کار بازسازی و دکوراسیون داخلی را به اتمام برسانید.

درهنگام انجام برنامه ریزی برای بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی هر آن چه را که به ذهنتان می رسد را یادداشت کرده و با تهیه یک لیست از مواردی که باید انجام دهید، برنامه خود را پیش ببرید وآنها را مطابق برنامه در نظر گرفته شده دسته بند کنید تا در حین کار با مشکل مواجه نشوید.

 

بودجه بندی در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان

طراح و معمار همیشه تلاش می کنند تا بازسازی و تغییرات دکوراسیون داخلی را با کمترین هزینه انجام دهند . اما ممکن است هزینه های بازسازی و تعمیرات به دلیل هزینه های پنهان از آن چه که در ابتدا در نظر گرفته شده است بسیار بیشتر شود به همین جهت این نکته بسیار حائز اهمیت است که قبل از شروع بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی جمع مخارج کلی را محاسبه کرده و میزان حد و مرز هزینه ها در پروژه مشخص شود. برای انجام عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی نیازی نیست که بودجه در نظر گرفته شده را افزایش داد اما هزینه ها و مخارج پنهان از یک طرف و از طرف دیگر تورم موجود در بازار را در هنگام بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی  را نیز دست کم نگیرید.

نکته بسیار مهم در انجام عملیات بازسازی که باید به آن توجه کرد عدم استفاده از مواد و مصالح بی کیفیت به دلیل ارزان بودن آنها می باشد زیرا پس از مدت کوتاهی ممکن است مجبور به بازسازی مجدد شوید و این خود هزینه های جاری را دو چندان می کند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی بازسازی ساختمان به صورت حرفه ای برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]