بازسازی سقف کاذب
08
دی

بازسازی سقف کاذب

بازسازی سقف کاذب

اگر تصمیم گرفته اید منزل مسکونی خود را بازسازی کنید و به فکر تغییر دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی خود هستید به معماری قسمت ها و فضاهای مهم مانند سقف، دیوار، کفپوش بسیاردقت کنید. در این مطلب می‌خواهیم درباره بازسازی سقف کاذب نکاتی را خدمت شما سروران عزیز عرض کنیم.

با دکوطرح همراه باشید…

 

بازسازی سقف کاذب

سقف کاذب چیست؟

به منظور انجام عملیات تزئین سقف‌ها از سقف دیگری به نام سقف کاذب استفاده می‌شود. این سقف دارای طرح ها و مدل های متنوعی می باشند و امروزه در صنعت ساختمان و معماری دارای طرح های متفاوتی می باشند که طراح طبق سبک و مدل طراحی و چیدمان آنها را طراحی و اجرا می کند. این سقف در معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که درزیر سقف اصلی نصب و اجرا می شود.

سقف‌های کاذب علاوه بر اینکه نمای زیبایی در داخل ساختمان به وجود می آورد می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی هم به جهت زیبایی و هم از لحاظ کاربردی داشته باشد . به عنوان مثال سقف کاذب به خودی خود زیبایی بی‌نظیری بر روی سقف خانه‌ها و منازل مسکونی ایجاد می‌کند این زیبایی به وسیله گچبری و نصب چراغ ‌هایی بر روی آن تکمیل تر و زیباتر می‌شود. اما از جهت دیگر سقف‌های کاذب تا حد بسیاری می‌تواند مانع انتقال حرارت و صدا در داخل ساختمان باشد و به همین دلیل است که در روزهای سرد سال انرژی گرمایی کمتری به توسط آن‌ها از ناحیه سقف خارج می‌شود و همچنین بخشی از امواج صداها نمی توانند از سقف کاذب عبور کنند و به همین دلایل زیبای به همراه آسایش است که بسیار کاربردی می باشد و در ساخت ساختمان و بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طراحی و اجرای سقف های دکوراتیو

 

انتخاب سقف کاذب

قبل از خرید و انتخاب سقف کاذب و اجرای آن در ساختمان باید با انواع آن آشنایی پیدا کنیم تا با ذهن باز بتوانیم بهترین ایده و اجرا را برای سقف منزل مسکونی خود و دکوراسیون داخلی خود داشته باشیم.

سقف کاذب مشبک با تایل فلزی یا گچی، گچبری کلاسیک ، سقف کاذب یکپارچه ، سقف کاذب تایل گچی ساده یا آکوستیک ، سقف کاذب باکسی ، سقف کاذب به همراه باکس نور مخفی ،  سقف کاذب پی وی سی ،  سقف کاذب تصویردارو یا سقف کاذب کشسان از انواع سقف کاذب می باشد که هر کدام از این نوع سقف کاذب ها تعریف خاص خود رادارند و هر کدام به گونه ای متفاوت طراحی و اجرا می شوند

به طور یقین نمی توان گفت کدام نوع از سقف کاذب کاربردی تر و بهتر است اما درزمان بازسازی سقف کاذب باید با توجه به بودجه در نظر گرفته شده ، سبک و نوع دکوراسیون داخی فضا و شرایط دیگر بهترین مدل را برای آن موقعیت انتخاب و اجرا کرد. به عنوان مثال اگر شما نوازنده سازی هستید پس بهتر است برای کمتر کردن انتقال صدا به طبقه بالا و ایجاد مزاحمت برای همسایگان از سقف کاذب آکوستیک استفاده کنید.

در برخی ازطراحی ها  مدل‌های سقف کاذب از جنس چوب می باشند که طراح آن را در طرح خود دیده است و این مدل از سقف‌های کاذب می‌توانند گرما و زیبایی بی‌نظیری برای دکوراسیون داخلی و فضای مسکونی  شما به وجود بیاورند که این مدل از سقف دارای زیبایی و طول عمر بسیار بالایی می باشند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این نوع از سقف های کاذب احتیاج به نگهداری و رسیدگی بالایی دارند و در انتخاب این نوع از سقف کاذب توجه داشته باشید که نوعی را انتخاب کنید که در مقابل رطوبت دوام و مقاومت بالایی داشته باشند.

 

نکاتی برای بازسازی سقف کاذب

این نوع از سازه‌ها به صورت پیش ساخته تولید و در بازار عرضه می شوند و این قابلیت را دارند که در کمترین زمان ممکن بر روی سقف فضای مورد نظر شما نصب و اجرا می‌شوند و همین موضوع سبب شده است که این سازه پیش ساخته در هنگام نصب و اجرا کمتر آسیب ببیند و به شکل استاندارد بر روی سقف اصلی نصب واجرا شود.

از طرفی جابجایی این نوع سقف‌ها به راحتی انجام می‌شود و بدون نیاز به خرابی به محل مورد نظر ارسال و بر روی سقف اصلی نصب و رجرا می‌شوند

در هنگام انجام عملیات بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی این امکان را دارید تا برخی از تاسیسات را در قسمت زیرین سقف کاذب نصب و اجرا کنید.

شما می‌توانید از این سقف به عنوان یک عایق گرما در منزل مسکونی و دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید تا با این روش از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری کنید.

برخی از سقف‌های کاذب به عنوان عایق صدا دربازسازی و دکوراسیون داخلی هم کاربرد دارند مخصوصا” در زندگی آپارتمانی که آدم های بسیاری با سبک رندگی مختلف در آنجا زندگی می کنند . شما برای ایجاد حفظ آرامش خودتان و خانواده  این امکان را دارید تا قسمت‌هایی از دیوار و سقف را با پوشش‌های آکوستیک بپوشانید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۵]