طراحی داخلی سازگار
20
تیر

تاثیر قیمت دلار بر طراحی داخلی

تاثیر قیمت دلار بر سبک های طراحی داخلی

متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم مدیریت صحیح و فرصت طلبی برخی از افراد سودجو ، دلار تاثیر مستقیم بر روی لوازم و اجناس ، چه وارداتی و چه تولید داخل دارد که از جمله میتوان تاثیر مستقیم آن را بر روی مسکن ، مواد و مصالح مورد استفاده از صفر تا صد آن را به طور مستقیم احساس کرد.

این تاثیر به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث ایجاد محدودیت برای سازنده و طراح می شود و باعث محدو د شدن طرح و یا سازنده در انتخاب متریال ها و کیفیت مواد و مصالح مورد استفاده در ساختمان می شود.

 

دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

 

تاثیر قیمت دلار بر طراحی داخلی

با گران شدن دلار و نوسانات ارز بسیاری از سبک های طراحی به دلیل نبودن متریال های آن سبک و یا به صرفه نبودن پروژه از نظر طراح و یا کمبود بودجه از طرف کارفرما حذف می شودو یا ناچار به حذف قسمتی از متریال های مخصوص آن سبک از طرف طراح می شود که این خود باعث ضعیف شدن پروژه می شود.

از این رو طراح ناچار است در طرح های خود از متریال ها و ابزارهای موجود در بازار بهره بگیرد که این خود با توجه به محدودیت هایی که در کشور ما حاکم است کار را بسیار دشوار می کند.

پس باید در طراحی فضا تا چیدمان آن فضا ، به صرفه بودن لوازم مورد استفاده ، موجود بودن آن در بازار ، کیفیت و جنس لوازم مورد استفاده شده در پروژه را مد نظر داشته باشد تا بتواند اتمام پروژه را طبق طراحی خود به پایان برساند.

نوسان دلار نه تنها بر تورم اجناس تاثیر دارد بلکه باعث نبودن ثبات بر قیمت و احتکار شدن آنها توسط فروشنده یا وارد کننده شده که این خود طراح را با کارفرما به چالش می کشاند یکی از این چالش ها قیمت روز با قیمتی است که طراح زمان عقد قرارداد به کار فرما اعلام کرده و یا ابزاری که در زمان طراحی در بازار موجود بوده اما الان به دلیل گرانی دلار و نبود تقاضا ویا فروش کم و … واردات آن قطع شده است پس طراح باید به فکر جنس و متریال مشابه با کیفیت پایین تر و یا تولید داخل باشد و یا اینکه در نهایت مجبور به عوض کردن طرح شود که این خود از لحاظ بودجه و زمان بندی پروژه را به چالش می کشد .

 

جمع بندی

این خود باعث می شود که طراح نتواند طرح دلخواه خود را به دلیل محدودیت هایی که در جامعه داریم در پروژه اعمال کند و دست طراح نا خواسته بسته می شود از این جهت است که نمی توان تمام سبک های معماری را به طور کامل در پروژه ها پیاده کرد.

تمامی این موارد باید توسط طراح از زمان طراحی و عقد قرارداد تا زمان تحویل پروژه توسط طراح مدیریت شود.

در شرکت دکوطرح طراحان ما با توجه به این اصول طرح های پیشنهادی را با کار فرما جمع بندی کرده و بعد از دادن صورت وضعیت و برآورد هزینه تقریبی  و مدت زمان اتمام پروژه و بستن قرارداد با کار فرما شروع به تهیه و تنظیم نقشه های فاز دو و سه پروژه کرده و این نقشه ها پس از جمع بندی و تحویل به مهندسین اجرایی ، شروع به کار کرده تا پروژه را در زمان تعیین شده تحویل داده شود.

 

بعد از خواندن این مقاله پیشنهاد می کنیم مقاله ی “دکوراسیون خانه در زمان کرونا” را مطالعه کنید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]