خانه های سنتی ایرانی
22
دی

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی خانه فضایی است که انسان در آن بزرگ و تربیت می شود و فضایی است که در آن زندگی می کند و در کنار خانواده خود احساس آرامش پیدا می کند. معماری خانه در شکل گیری شخصیت انسان ها و حتی رفتارهایشان اهمیت بسیارزیادی دارد از این رو پرداختن به آن به خصوص در عصر پرهیاهوی امروز ضروری و واجب به نظر می رسد.

خانه های سنتی ایرانی

طراحی دکوراسیون خانه های ایرانی انواع متنوعی دارد. اگر شما بخواهید خانه خود را به سبک غربی‌ها بچینید شاید صنایع سنتی ایرانی در آن جایگاهی نداشه باشد. حال اگر تصمیم شما چیدمان غرب با تلفیقی از چیدمان دکوراسیون داخلی سنتی باشد می‌توانید از لوازم جانبی سنتی در کنار سایر وسایل ایده گرفته از صنعت مد غرب نیز استفاده کنید

سمت یابی فضا

جهت یابی برای انسان در فضا بسیار مهم است و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. امکان جهت یابی به فضا کیفیت منحصر به فرد میدهد. برای مثال اتاقهای خانه می توانند مرکزگرا یا مرکزگریز باشند. ارتباط اتاق با فضای اصلی خانه بر اساس یک نظام محوری متشکل از اتصال انتقال و وصول است. در معماری سنتی اسلامی این نظام مبنای طرح تداوم فضایی مثبت در نظر گرفته می شود.

 

مرکزیت کیفی

اجزا و حیاط در خانه زاینده نیروی مرکزگراست. مرکزیت به ظاهر مختلف خانه را به هم پیوند میزند و از این طریق خانه را به کل واحدی تبدیل می کند که به اصل وحدت اشاره دارد. حیاط به منزله روح خانه است و مرکزیت آن نوعی پیوند تنگاتنگ با نور و تمام اجزای خانه را در پی دارد.وجود آسمان ، حوض در مرکز حیاط خانه نیز در جنبه نمادین را به زمین می کشاند و ملکوت را با ملک یگانه می سازد. طبیعتی که در حیاط خانه تجلی می یابد برای فرد مسلمان سرآغاز سیر انفسی و رسیدن به معانی الهی است.

در دکوطرح بخوانید :

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح خدمات خود را در ازگل، اقدسیه، الهیه، اوین، باغ فردوس، تجریش، دارآباد، درکه، دربند، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک، نیاوران اختیاریه، پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن-ولیعصر، سیدخندان، ظفر، قلهک، ونک و میرداماد، سایر مناطق تهران ارائه می دهد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]