مبانی تئوری رنگ
05
مرداد

دکوراسیون داخلی در خانه های بزرگ ایرانی

دکوراسیون داخلی در خانه های بزرگ ایرانی

بسیاری از مردم دوست دارند و تصمیم می گیرند که چیدمان و دکوراسیون داخلی خانه خود را هر از چندگاهی عوض کنند و بر این باورند که تنها دکوراسیون داخلی خانه های کوچک کار دشواری است اما این در حال است که در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ باید قوانین و اصول زیادی را در نظر گرفت تا یک دکوراسیون داخلی ایده آل و مطلوب را داشته باشیم.

در درجه اول باید در خرید المانها و متریالها از قبیل مبلمان، میز نهار خوری، کمد و … به این توجه داشته باشیم که با ابعاد خانه و فضای ما همخوانی داشته باشند.

پیشنهاد نویسنده: بهترین زمان خرید مبلمان

مساله مهمتر این است که در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی خانه های بزگ نور پردازی بسیار مهم است و باید با دقت صورت گیرد زیرا لازم است که دکوراسیون داخلی منزل شما به وسیله نور پردازی صحیح توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند و بیشتر به چشم آید که شما بتوانید در کنار این نور پردازی نقطه های کانونی خود راپیدا کرده و چیدمان آن را طوری انجام دهید باعث جلب توجه بیشتری بشوند.

 

دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

 

پیشنهاد نویسنده : در ارتباط با دکوراسیون در خانه های کوچک ایرانی بخوانید.

 

دکوراسیون داخلی در خانه های بزرگ ایرانی

با این که خانه های بزرگ دارای اتاقهای بزرگتری هستند و شکوه و جلال بیشتری در چیدمان از خود نشان می دهند اما اگر طراحی درست انجام نشده باشد جذابیت خود را از دست خواهد داد و خیلی زود به محیطی یکنواخت و کسل کننده تبدیل میشود و در چیدمان فضاهای بزرگ مانند اتاق و یا پذیرایی باید به این مساله توجه داشت که چیدمان باید به گونهای باشد که مسیر رفت و آمد اشغال نشود و فضای بین مبلمان و فاصله بین آها باید به گونه ای باشد که مانند یک قسمت فشرده در یک فضای بزرگ نباشد و نه آنقدر این فاصله زیاد باشد که جلوه چیدمان کاملاً خراب شود و زیبایی المانها و عناصر به کار رفته در دکوراسیون داخلی خانه از بین برود.

سعی کنید قبل از چیدمان یک تصویر ذهنی از آنچه که می خواهید انجام دهید برای خود بسازید تا دچار سر در گمی نشوید اما پیشنهاد ما به شما این است که در خانه های بزرگ به دلیل وسعت در پذیرایی و اتاق ها، تصویر ذهنی بسیار دشوار است و بهترین گزینه این است که کار طراحی و چیدمان منزل خود را به مهندسین طراح واگذار کنید تا آنها با بهره گیری از سلیقه و احتیاجات شما و با استفاده از المان ها و متریال های روز و با استناد به علم فنگشویی بتوانند محیطی گرم و آرام را برای شما طراحی کنند و به این نکته نیز باید توجه داشت که این کار هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ هزینه برای شما بصرفه تر می باشد.

عامل دیگری که در چیدمان و طراحی خانه های بزرگ بسیار مهم است رنگ و نوع ترکیب آنها بایکدیگر و با وسایل تزیینی شما می باشد، در خانه های بزرگ به علت وسعت زیاد در محیط هر و فضاها دست سما در انتخاب رنگ دلخواهتان باز است و می توانید هر رنگی که مورد علاقه تان است را انتخاب کنید.

و محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید ولی فقط باید توجه خود را به ترکیب آنها با یکدیگر و چیدمانتان جلب کنید تناسب بین آها را رعایت کنید تا فضای دکوراسیون داخلی خانه شما دچار آشفتگی و هرج و مرج نشود.

در چیدمان و تزیین دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ سعی کنید که با استفاده از رنگها و سبکهای مختلف خانه خود را بدون دیوار کشی به چند فضا و محیط تقسیم کنید تا بتوانید از المانهای متنوع تری استفاده کنید، با توجه به این که فضا را بیش از اندازه شلوغ نکنید که باعث آشفتگی ذهنی شود.

به عنوان مثال با استفاده از مبلمان به سبکهای مختلف فضای پذیرایی و مهمانی های رسمی و اتاق نشیمن را از هم جدا کنید، شما با این روش می توانید فضاها را از هم تفکیک کنید.

در خانه های بیشت ما ایرانی ها، فرش به عنوان یکی از المان های اصلی به شمار می رود و حضور فرش در کنار پرده از گزینه های اصلی در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند و گرما بخش محیط و فضای خانه های ما می شوند و یکی از مهمترین و سخت ترین المان ها به دلیل تنوع بالای آنها در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند.

یکی از خوبی های طرحی این است که شما این امکان را دارید قبل از چیدمان و خرید لوازم و وسایل تزیینی خود تصویری از نوع و سبک چیدمان خود را داسته باشید و با طراحی درست و توجه به علم فنگشویی راه برای شما هموار می شود و می دانید به دنبال چه المانی در دکوراسیون خانه خود هستید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]