دکوراسیون در خانه های قدیمی
15
مهر

دکوراسیون در خانه های قدیمی

دکوراسیون در خانه های قدیمی

شما زمانی که وارد خانه های قدیمی می شوید، شما می توانید رنگ های مختلف را درون دکوراسیون داخلی ببینید.

در خانه های قدیمی شما می توانید تمام رنگ ها را کنار هم مشاهده کنید و این برای شما مشکلی پیش نمی آورد.

اگر در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی های قدیمی شما می توانید با رعایت اصول مد این طراحی را به بهترین و اصیل ترین طراحی تبدیل کنید.

در دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی شما نیاز نیست به صورت سفت و سخت قوانین را رعایت کنید چون وسایل ایرانی بالاخره می توانند جای خود را در خانه ها پیدا کنند.

دکوراسیون در خانه های قدیمی

طراحی خانه ایرانی به سبک قدیمی و سنتی

خانه های ایرانی را شما می توانید در تنوع بسیار بالا مشاهده کرد.

اگر شما فکر می کنید می خواهید از سبک های مدرن اروپایی و غربی استفاده کنید این باعث می شود سبک و طرح ایرانی در این دکوراسیون فوق العاده کم شود.

ولی اگر می خواهید در کنار سبک مدرن اروپایی و غربی از طرح ها و سبک های ایرانی استفاده کنید بهتر است از لوازم جانبی و جزئیات ایرانی در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید.

این را در نظر داشته باشید که اگر می خواهید تمام دکوراسیون خانه را از سبک ایرانی و سنتی استفاده کنید (صفر تا صد) از وسایل و ایده های ایرانی استفاده کنید.

طراحی خانه ایرانی به سبک غربی

در زمان های گذشته شما وارد هر خانه ای که می شدید سبک و طراحی ایرانی در آن خانه موج می زد، زمانی که سرویس خواب و مبلمان ها وارد این سبک شد توانست خود را به سمت سبک های غربی و اروپایی کمی تغییر کند، و این کار باعث شد این سبک به سبک غربی تغییر نام دهد.

بعد از این که مبلمان ها وارد عرصه طراحی داخلی خانه های ایرانی شد رفته رفته این سبک کاری مدل هایی مانند مدل سلطنتی وارد بازار شد که به سبک ایرانی بسیار نزدیک بود.

زمانی که مبلمان های راحتی و سلطنتی و کلاسیک وارد خانه های ایرانی شد و شروع به چیدمان آن ها کردند و این کار بسیار تکرار شد، از آن سو هم سرویس های خواب با طرح ها و مدل های مختلف توانست جای پشه بند و رخت خواب های سنتی را در خانه های سنتی بگیرند و این کار باعث شد این کالا ها کم رنگ شوند.

طراحی به سبک تلفیقی

زمانی این طراحی را شما می توانید برای خانه های ایرانی استفاده کنید که در کنار سبک سنتی ایرانی از سبک های دیگری مانند کلاسیک یا مدرن یا هر سبک دیگری استفاده کنید.

شما می توانید به طور مثال از سبک مدرن در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید ولی از جزئیات و تزئینات سنتی ایرانی نیز در کنار آن استفاده کنید.

برای مثال و درک بهتر این سبک می توان این گونه گفت که در طراحی آشپزخانه شما می توانید از سبک کابینت کلاسیک استفاده شود و در این بین می توان از چینی هایی با سبک و طراحی گل های قرمز نیز استفاده کنید، این ترکیب می تواند ترکیبی از سبک طراحی غربی و ایرانی سنتی باشد.

شما می توانید در طراحی از فرش ها و گلیم های ایرانی برای وسط مبلمان هایی به سبک غربی استفاده کنید که این می تواند ترکیب مدرن و ایرانی سنتی باشد.

و زمانی که خانه شما به سبک مدرن و غربی طراحی و ساخته شده است می توانید از وسایلی با سبک و دکوراسیون ایرانی سنتی استفاده شود.

خانه ایرانی با سبک کاملا سنتی

شما می توانید این سبک از طراحی را در بعضی از خانه ها مشاهده کرد و این سبک را بیشتر در این روز ها در رستوران های سنتی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ مشاهده کرد که بسیار به کار رفته است.

اگر به رستوران های سنتی ایرانی بروید از معماری گرفته تا چیدن وسایل به سبک سنتی ایرانی و همچنین غذا هایی که در آن سرو می شود به سبک سنتی می باشد که هواداران بسیاری را دارا می باشد.

در سبک های ایرانی سنتی شما می توانید به جای استفاده از مبلمان های مدرن از تخت های چوبی با طراحی های مختلف و اشکال هندسی استفاده کنید.

شما می توانید از وسایل و صنایع سنتی ایرانی برای دکوراسیون و چیدمان خانه های سنتی استفاده کنید و حس و حال ایرانی را به خانه هدیه دهید.

شما می توانید از وسایلی چون دکوری های مینیاتوری، دکوری مسی، چادر شب های رنگارنگ، زربافت ها، پارچه های گل دوزی، آینه کاری دیوار ها، لوازم چوبی، فرش های سنتی و گلیم ها و صدف های طبیعی و از این قبیل وسایل ها که مربوط به قسمت های بومی ملی ایران می باشند را در خانه های سنتی به کار برد.

لوازم مورد استفاده در خانه های سنتی و قدیمی ایرانی

شما می توانید از عتیقه ها و صنایع دستی ایرانی برای دکوراسیون داخلی خانه های قدیمی ایرانی استفاده کنید.

  • پارچ و لیوان های سفالی و سنتی
  • وسایلی با رنگ های فیروزه ای
  • دیوارکوب های سنتی مانند کتیبه های دیوارکوب
  • سماور های عتیقه و قدیمی
  • بخاری نفتی قدیمی
  • استفاده از آب نمای مسی
  • تغار
  • میز و صندلی های سنتی
  • شمعدونی سنتی
  • جاکلیدی سنتی
  • استفاده از رو تختی چهل تیکه
  • جاجیم، گلیم، نمد
  • فرش های قرمز و لاکی
  • انواع ظرف های مسی
  • کنسول و آینه های چوبی
  • پشتی های سنتی و دست دوز
  • پشتی های با پارچه های زر بافت
  • تابلوهایی با جنس ابریشم
  • پارتیشن های تقسیم سازی چوبی آینه کاری شده

این مواردی که گفته شده شما می توانید از آن ها استفاده کنید ولی همان طور که میدانید وسایل بسیاری می باشد که می توانید برای دکوراسیون داخلی خانه و منزل خود از آن ها استفاده کنید.

می توان از وسایل دکوری برای خانه های ایرانی به ظروف مسی و فرش های قرمز ولاکی اشاره کرد که می تواند نمای خانه خود را به نمای سنتی تبدیل کنید.

برای فضا سازی به سبک های ایرانی سنتی شما باید از خلاقیت خود استفاده کنید و از خود ایده های قدیمی نشان دهید.

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۳.۷]