بازسازی ویلا
29
بهمن

سیر باغ سازی در دنیا

سیر باغ سازی در دنیا

انسان همواره در طول تاریخ سعی داشته محیط پیرامونی خود را شناسایی کرده و مورد ارزیابی قرار دهند؛

به همین دلیل همواره تلاش نموده تا با طبیعت ارتباط صحیح برقرار کند، تلاشی که گاه در جهت تخریب و گاه در جهت ساخت محیط طبیعی حرکت کرده؛

که بنا به نظر محقیقن این اتفاق در حقیقت شیوه ی عکس العملی هست که انسان به محیط پیرامونش نشان می دهد.

 

سیر باغ سازی در دنیا

به طور کلی انسان از محیط زندگی و پیرامونی خود تاثیر می گیرد و نیز تخیلات و ذهنیت های خود را در بازسازی طبیعت وارد می کند و با توجه به شرایط و امکانات اکولوژیکی خود تنوع وسیع گیاهی را در سرزمین ها پدید می آورد.

اگر به گذشته و افسانه های اساطیری توجه دقیق داشته باشیم، قصه باغ نمرود و شداد ( که در واقع بهشت وعده داده شده را به تصویر کشیده است ) سیر تاریخی باغ سازی را بیان می کند که به حدود بیش از سه هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد.

بنا به نظر و عقیده برخی از محققین بزرگترین منبع الهام بخش در هنر باغ سازی یونان قدیم در طول تاریخ به ویژ قبل از میلاد مسیح در دوران افلاطون و ارسطو باغ های تفریحی پارسیان و مصریان بوده است.

 

باغ سازی در دنیا

در یونان قدیم محل تجمع فلاسفه باغ ها و پارک ها بوده است.

جالب است بدانیم سبک و سیاق باغ های روم قدیم طوری گسترش پیدا کرده است که در منازل به شکل باغچه ها و تراس بندی ها مرسوم شد.

و همچنین امروزه نیز می توان کم و بیش باغ های تراس بندی شده ای که متاثر از تاریخ است در برخی قسمت های ایتالیا به چشم می خورد.

در قرون وسطی هنر باغ سازی توسعه و گسترش چندانی نیافت ولی در طول تاریخ و طی قرن ها به سمت تکامل و ترویج پیش رفت.

لازم به ذکر است که بعد از اسلام باغ های زیبا و برجسته ای چون باغ الحمرا شکل گرفت باغی در جنوب اسپانیا و نزدیک به گرانادا.

پارک و باغ سازی هنری ست که از اوایل قرن سیزدهم به مرور به سمت تکامل پیش رفت، طوری که آثار آن به شکل تابلو های نقاشی در موزه های کشور انگستان و فرانسه به چشم می خورد. (از باغ سازی در ایتالیا و انگلستان بیشتر بخوانید…)

محوطه سازی هایی که در آن سعی می شد از گل و گیاه های دائمی استفاده شود. (از باغ سازی در فرانسه بیشتر بخوانید…)

در حال حاضر بناهای زیبای تاریخی با این رویکرد طراحی شده که هم اکنون به کمک مرمت و بازسازی هنوز به حیات خود ادامه می دهند.

 

نظرات خود را در ارتباط با سیر باغ سازی در دنیا برای ما بنویسید.

 

در دکوطرح بخوانید :

 

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح خدمات خود را در ازگل، اقدسیه، الهیه، اوین، باغ فردوس، تجریش، دارآباد، درکه، دربند، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک، نیاوران اختیاریه، پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن-ولیعصر، سیدخندان، ظفر، قلهک، ونک و میرداماد، سایر مناطق تهران ارائه می دهد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]