طراحی باغ ایرانی و ویژگی های آن
22
خرداد

طراحی باغ ایرانی و ویژگی های آن

طراحی باغ ایرانی و ویژگی های آن

اگر می خواهید درباره طراحی باغ ایرانی اطلاعاتی داشته باشید بهترین کار این است که این مقاله را مطالعه کنید و از ویژگی ها و خصوصیات باغ ایرانی نیز اطلاعات خوبی به دست آورید.

همانطور که از نام این باغ ها مشخص است می توان گفت به نوعی سبک و سیاق ایرانی بودن را در خود نشان می دهد در باغ های ایرانی شما می توانید سنت و حتی اصول ایرانی بودن را نیز مشاهده کنید که بسیار ظریف در آن به کار برده شده است و شما را یاد آثار باستانی ایرانی نیز می‌ اندازد.

معماری ایرانی یکی از معماری های پر معنا و مفهوم می باشد که شما می توانید با مشاهده هر قسمت از معماری ویژگی خاصی را مشاهده کنید و از آن به گذشته ایران نیز پی ببرید.

زمانی که شما از معماری ایرانی استفاده می کنید می‌ توانید این را مشاهده کنید که نظم و انضباط در این معماری بسیار کاربرد دارد و همچنین هر قسمت از معماری می تواند عملکرد و مزیتی داشته باشد که به زیبایی از آن یاد شده است و شما می توانید در هر قسمت که کاری را می خواهید انجام دهید از معماری ایرانی استفاده کنید زیرا بسیار معماری منظم و همچنین بر عملکرد و در عین حال زیبا می باشند.

زمانی که یک باغ به سبک ایرانی ساخت و طراحی می شود می توان به آن اشاره کرد که برای نیاز افراد آن باغ و حتی نیاز حیوانات از نظر اقلیمی و آب و هوا نیز برای آن ها فراهم می‌ شود و تنها محلی برای سکونت و گذراندن وقت نیست بلکه شما می توانید بیشترین کارایی را از باغ‌ های ایرانی نیز درخواست کنید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

طراحی باغ ایرانی و ویژگی های آن

برخی از ویژگی های باغ ایرانی:

  • ساخت باغ در زمین های شیب‌ دار
  • وجود حصار در اطراف باغ با دیوار
  • تقسیم بندی باغ اغلب به چهار قسمت
  • استفاده از خطوط راست برای تقسیم بندی باغ
  • ساخت خانه در قسمت بالایی زمین و یا مرکز زمین
  • استفاده از یک جوی آب به صورت دائم (آب دائم)
  • به کار بردن سنگ های تراش خورده در کف جوی
  • با وجود فاصله کم باغ و خانه

 

ساخت باغ در زمین های شیب‌ دار

اغلب باغ های ایرانی در زمین های شیب دار طراحی و ساخته می‌ شدند و به گونه‌ ای که شما اول می دیدید که در بالاترین نقطه خانه ای طراحی می شود و در زیر آن باغ ها و محل سرسبزی نیز ساخته می شود. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که اغلب قسمت های سرسبز طبیعی بر روی کوه ها و یا دامنه کوه ها وجود دارد و از بسیاری از افراد مجبور به این شده اند که خانه و باغ خود را بر روی زمین های شیب دار نیز بسازند که می‌ توان گفت توانستند با خلاقیت و ذهنیت خود این طراحی را انجام دهند که بسیار جذاب و دیدنی می باشد.

 

وجود حصار در اطراف باغ با دیوار

اگر به باغ ها و ویلا های قدیمی ایرانی توجه داشته باشید می‌ توانید این را مشاهده کنید که در اکثر مواقع در اطراف باغ از دیوار ها استفاده می‌ شده است و حصاری برای ویلا و یا باغ خود با دیوار می ساختند این کار باعث می شده است که افراد مزاحم نتوانند به باغ ورود پیدا کنند و افراد درون باغ و خانه امنیت کامل را داشته باشند به همین دلیل از دیوار ها استفاده می شده است.

 

تقسیم بندی باغ اغلب به چهار قسمت

یکی از مواردی که در باغ های ایرانی بسیار به چشم می‌ خورد این است که باغ خود را به قسمت‌ های مختلفی تقسیم می کنند به عنوان مثال زمانی که شما وارد باقی می شوید می توانید این را ببینید که افراد به شما این را می‌ گویند که قسمتی از باغ چه نوع درختان کاشته شده اند و قسمتی از دیگر چه نوع دیگری از درختان کاشته شده اند پس می توان گفت یکی از خصوصیات اصلی باغ های ایرانی تقسیم بندی آن ها می باشد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]