طراحی داخلی اتاق خیاطی
19
آبان

طراحی داخلی اتاق خیاطی

طراحی داخلی اتاق خیاطی در طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

امروزه بسیاری از هنرها گسترش بسیاری یافته اند و افراد زیادی در زمینه های مختلفی فعالیت میکنند و کسب درآمد می نمایند.

یکی از این هنرها دنیای خیاطی می باشد که بسیار وسیع و گسترده می باشد و در این روزها افراد زیادی در این حرفه به صورت تجربه و ماهرانه فعالیت می کنند.

افرادی که خیاطی می کنند و تجربه ای در این حرفه دارند ترجیح می دهند که یک اتاق کار مخصوص به کار خود داشته باشند تا بتوانند به صورت حرفه‌ای و با دست باز فعالیت خود را انجام دهند.

اما برخی از افراد هم ممکن است تازه وارد به این حرفه باشند و مواردی که برای یک اتاق و یا یک مزون مد نظر باید داشته باشند را ندارند.

بهتر است برای به دست آوردن اطلاعاتی در این زمینه در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

طراحی داخلی اتاق خیاطی

اتاق خیاطی

بسیاری از افرادی که این حرفه را شروع می کنند در ابتدای کار کارگاه یا مزون در اختیار ندارند و مجبور هستند که آن را در قسمتی از خانه انجام دهند.

اما اگر بخواهید که مزون خیاطی خود را طراحی کنید باید ویژگی‌های اتاق خیاطی حرفه ای و دلنشین را بدانید تا محیطی متفاوت را برای خود به وجود بیاورید.

پس شما با توجه به خلاقیتی که در ذهن خود دارید و نمونه هایی که در بازار وجود دارد می توانید ترکیب فوق العاده ای را به وجود بیاورید.

 

نورپردازی

نورپردازی به عنوان مهمترین آیتم در طراحی داخلی هر فضایی می تواند تاثیر مطلوبی در آن محیط بگذارد.

نور طبیعی برای کار خیاطی بسیار مناسب است و بهتر است یک کارگاه و مکان خود را در قسمت انتخاب کنید که نور طبیعی را دریافت کند.

تابش نور مستقیم آفتاب نباید بر روی قسمتی باشد که پارچه‌ها و ابزارآلات وجود دارند زیرا در طولانی مدت رنگ پارچه ها را تغییر می دهند و به پارچه ها آسیب جدی می‌رساند.

محیط خیاطی نباید تاریک و کم نور باشد زیرا آسیب به چشمان دوزندگان می رساند.

بهتر است که نور ملایمی در فضای کارگاه فراهم باشد تا افراد در آن احساس رضایت داشته باشند.

همچنین هنگامی که می خواهید برای ریزه‌کاری‌ها در دوختن فضایی را داشته باشید که مطلوب شما باشد از لامپ‌های و لوسترهایی ساده استفاده کنید که در بالای میز کار شما قرار دارند تا در هنگام دوخت و دوز دچار خستگی چشم نشوید.

 

مدیریت پارچه ها

در یک اتاق خیاطی احتمالاً انواع وسیله ها وجود دارد که شما می توانید با مرتب سازی آن محیط را به فضای متفاوت تبدیل کنید.

بدون شک هنگامی که پارچه ها را مدیریت کنید و در قسمتی از گوشه اتاق قرار دهید می توانید به راحتی و سهولت نوع پارچه مورد نظرتان را انتخاب کنید .

این نظم است که در محیط هایی مانند مزون خیاطی میتواند کار افراد را راحت کند و در دسترس بودن وسایل یک نکته کلیدی در طراحی داخلی می باشد.

اما برای این کار راهکارهایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

یکی از این راه ها استفاده از قفسه هایی است که پارچه درون آن قرار بگیرد و به صورت فشرده و منظم در کنار یکدیگر وجود داشته باشند. استفاده از این قفسه ها میتوانند اتاق کار را سازماندهی کنند.

دومین مورد هم استفاده از قفسه بندی های باز است که در ظاهر مزون نمایان می‌شود و برای همین بهتر است که همیشه آنها را مرتب درون صندوقچه ها و قفسه ها قرار دهید.

به این موضوع دقت داشته باشید که پارچه هایی که گران قیمت هستند و ارزش بالایی دارند بهتر است در محیط دور از گرد و غبار آن ها را قرار دهید و همچنین از ورود نور بر روی آنها جلوگیری نمایید.

مرسوم ترین روش استفاده از کشو هایی است که طبقه بندی شده اند و در قسمت های مختلف می توانید از پارچه هایی که شبیه یکدیگر هستند را در آن قرار دهید.

در این مورد هنگامی که کارتان با پارچه مورد نظر تمام شد بهتر است که مابقی آن را مانند روز اول در کشو قرار دهید تا همچنان نظم در آن جاری باشد.

 

قرار دادن میز برش در مزون خیاطی

برای برش پارچه ها بهتر است که از میز برش استفاده کنید این میز باید تا مقدار زیادی بزرگ و محکم باشد و در برخی موارد از نمونه‌های تاشو برای آن میتوانید استفاده کنید.

 

استفاده از چرخ خیاطی مناسب

چرخ خیاطی به عنوان اصلی‌ترین المان در مزون قرار دارد که خیاط کاراصلی را با آن انجام می دهد .

پس حتما باید یک چرخ خیاطی مناسب را در محیط بگذارید که پاسخگوی نیاز تان باشد.

برای مثال اگر به چند چرخ خیاطی به طور همزمان نیاز دارید بهتر است که از میزهایی استفاده کنید که همه چرخ خیاطی ها را بتواند در یک راستا قرار دهد.

 

آینه ها و المان هایی ضروری در مزون خیاطی

یکی از مهمترین قسمت ها و ویژگی های اتاق خیاطی استفاده از آینه در محیط کار می باشد که نباید آنها را نادیده گرفت.

برای هر اتاق خیاطی بهتر است که یک دیوار را مختص به آینه قرار دهید و اندازه آنها را متناسب با متراژ آن محیط در نظر بگیرید.

هنگامی که افراد لباس‌ها را پرو می کنند دوست دارند که خود را در آینه مشاهده کنند تا جلوه ی لباس را بر تن خود ببینند.

این المان کمتر در فروشگاه ها و مزون های خیاطی دیده می‌شود ،ولی بهتر است که این مورد را جزء ضروری ترین موارد در طراحی بدانید.

هنگامی که در یک اتاق چهار طرف دیوارها را به آینه های قدی مجهز کردید مشتری با خیال راحت و آسودگی می تواند از لباس را در تن خود بررسی کند و ایراد و اشکالی اگر برای آن وجود دارد را مشاهده کند.

اگر در طراحی داخلی مزون و کارگاه های خیاطی آیینه قرار ندارید بهتر است که همین امروز به فکر تهیه آنها باشید و در برخی از موارد دیده شده که مدل های متنوعی در بازار می تواند متناسب با سبک و نیاز شما وجود داشته باشد.

 

تهویه مطلوب در مزون

در این مرحله که شما ویژگی های اتاق خیاطی را خوانده اید باید بر موارد دیگری مانند تهویه هوا هم توجه کنید. هوای داخل اتاق خیاطی معمولاً گرم می باشد و باعث نارضایتی طراحان می شود.

برای اینکه بتوانید تهویه مطبوع را داشته باشید حتماً باید از تهویه های مناسب استفاده کنید.

در برخی از موارد متراژ سالن های خیاطی بزرگ بوده است و برای آن باید چندین تهویه تعبیه کنید و یا حتی تهویه های در سایز بزرگتر را قرار دهید.

هنگامی که افراد در یک محیط احساس راحتی نکنند و از بابت تهویه هوا دچار آزردگی خاطر باشند راندمان کاری آنها پایین می رود و روند دوخت و دوز هم کاهش پیدا می‌کند.

برای همین می توانید در کنار تهویه ها از گیاهان برای تزیین اتاق خیاطی استفاده کنید زیرا با فتوسنتزی که گیاهان انجام می‌دهند محیط دارای انرژی و نشاط می شود و همچنین باعث فیلتر هوا هم می گردد.

 

استفاده از دیوار و کف های عایق در اتاق خیاطی

امروزه در بیشتر ساختمان ها از مصالحی استفاده می شود که بیشترین صرفه جویی را برای سازندگان داشته باشد. برای همین از آجرهای توخالی سفالی در ساخت یک بنا استفاده می شود که دیوارها بسیار نازک هستند و صدای همسایگان موجب آزار همدیگر می شود.

در کارگاه خیاطی صدای چرخ خیاطی و افرادی که در آن فعالیت می کنند باعث آزار مردم می شوند

برای همین بهتر است که از متریال هایی استفاده کنید که عایق صوتی باشند.

 

خواندن نوشته های زیر به شما توصیه می شود:

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی طراحی داخلی اتاق خیاطی برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۳]