طراحی نمای ویلا | شرکت معماری دکوطرح 09122460089
23
مرداد

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا

آیا شما هم خانه ی رویاییتان، یک ویلا در یک مکان سرسبز با نما و ظاهر بسیار زیبا و خاص است؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی در سفر هستید و یا از شهری گذر می کنید، زیبایی یک خانه­ی ویلایی شما را مجذوب خود کند؟ اما سوال اصلی اینجاست که ایده­ی ساخت این سبک از خانه­ ها از چه زمانی به ذهن بشر رسید و اولین بناهای ویلایی در کجا ساخته شدند؟

 

طراحی نمای ویلا | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

 

ویدیو + صوت طراحی نمای ویلا

نسخه ویدیویی
نسخه ی صوتی

 

 

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا چیست؟

وقتی به شهر­های شمالی و یا ییلاقی سفر می ­کنیم و هر چه از فضای شهرهای شلوغ و پرجمعیت دورتر می ­شویم، ساختمان­ ها و آپارتمان ­های بلند جای خود را به خانه­ های ویلایی می­ دهند؛ درست است که اکثر خانه­ ها در شهرهای شمالی به دلیل اقلیم مرطوب و بارش زیاد باران در آن منطقه ویلایی هستند اما خانه­ های ویلایی تنها منحصر به شهرهای شمالی نیست. ممکن است برخی از این ویلاها نمایی کاملا معمولی داشته باشند اما برخی دیگر آن چنان نما و ظاهر دلربایی دارند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می­ کنند. احتمالا ما هیچوقت فضای داخل آن ها را نخواهیم دید اما تنها مسیر ارتباطی ما و این ویلاها، نمای بیرونی و زیبایی بصری آنها است که ممکن است  تا همیشه در خاطر ما ثبت شوند.

در طراحی و اجرای نمای ویلا میتوان از مصالح بوم آورد ای و مصالحی مانند چوب یا سنگ در نمای ویلا استفاده کرد و در هنگام طراحی باید به درونگرایی و برونگرایی آن  برای بازشوها توجه نمایید.

طراحی نمای خانه های ویلایی به سبک مدرن دارای طرفداران بسیاری می باشد و باید به این نکته توجه داشت که در طراحی این نوع ویلا ها  به همان اندازه که نمای بیرونی دارای اهمیت است، طراحی داخلی ویلا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که باید تناسب بین آنها رعایت شود.

 

ویلا، بنای دارای نما از همه طرف

ویلا در واقع بنایی است که از هر چهار طرف آزاد باشد و از همه طرف نما داشته باشد و معمولا دارای سقف شیب دار است مخصوصا اگه در منطقه ای ساخته شود که دارای آب و هوای بارانی و مرطوب باشد. معمولا ویلا­ها در مکان­هایی با آب و هوای دلپذیر و ییلاقی، در اطراف و حومه ی شهر­های وسیع، به دور از شلوغی شهر، برای اقامت موقت یا دائم بنا می­شوند. این بناها از یک طبقه تا حداکثر ۳ و در زمین­های وسیع و دارای فضای سبز با فاصله از کناره­های زمین­ یعنی در وسط آن ساخته می­شوند.

فاصله­ی ویلا از کناره­­ی دیوار­ها و قرارگیری در وسط اراضی باعث نورگیری بیشتر ویلا می­شود. همچنین وقتی راجبه ویلا صحبت می­کنیم تصویر یک ملک خصوصی که تعداد محدودی خانواده در آن زندگی می­کنند در ذهن ما نقش می­بندد، یعنی در یک ویلا تعداد ساکنین محدود است. در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت شهر­ها و نیاز جوامع به مسکن ساخت آپارتمان­ها و برج­ها شدت گرفته و کمتر شاهد ساخت ویلا در شهرهای بزرگ هستیم اما در حومه­ی شهرها یا شهرستان­های کوچکتر یا مناطق ییلاقی شاهد طراحی و ساخت لوکس ترین ویلاها در خوش آب و هواترین مناطق هستیم که ممکن است افراد به صورت دائم یا فقط برای تفریح و به صورت موقتی در آنجا ساکن شوند. از جمله مناطقی که میتوان به ساخت ویلاهای متعدد در آن اشاره کرد، مجاورت دریاها یا جنگل ها یا در دامنه ی کوه هاست.

 

اولین ویلاها از کجا آمدند؟

ابتدای ظهور ویلاها در معماری ایتالیا و روم باستان بوده و افرادی که سطح اجتماعی بالاتری داشتند و جز قشر مرفه جامعه محسوب می شدند، اقدام به ساخت خانه ­هایی در باغستان­ و مکان­ های خوش آب و هوا می­ کردند که با توجه به اقلیم مرطوب و بارانی ایتالیا و روم این سبک و سیاق برای خانه مرسوم شد. البته اوایل چون فقط افراد مرفه خانه های ویلایی می ­ساختند، این ویلاها شباهت به کاخ ­های مجلل داشت و ابعاد بزرگی داشت اما پس از فروپاشی امپراطوری و افزایش ساکنان در آن منطقه ساخت ویلا در ابعاد کوچک تر اتفاق افتاد، با گذشت زمان و پس از تغییر و تحول های زیاد در طراحی و ساخت و سبک این المان معماری، وارد معماری سایر مناطق جهان شد.

 

نمای ویلا، معرف کل پروژه

اولین چیزی که در نگاه اول در ساختمان یا ویلا به چشم هر بیننده ای می خورد، نمای بیرونی بنا است. اگرچه طراحی داخل ویلا هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما در واقع افراد ممکن است هیچگاه به داخل خانه ورود نکنند اما زیبایی بصری بیرون از خانه تنها عامل ارتباط و عامل تاثیرگذار بر روی افراد خارج ویلا است. در نتیجه بسیار مهم است که در هنگام طراحی قسمت ­های مختلف خانه، به طراحی نمای آن نیز توجه ویژه ای شود.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی نمای ویلا به سبک مینیمال، تفاوت بازسازی ویلا با بهسازی ویلا

 

 ویلا و نکاتی اساسی در طراحی آن

تفاوت عمده ای که طراحی ویلا با سایر بناها مانند برج یا ساختمان دارد در این است که در ویلا قدرت مانور بیشتری روی طراحی وجود دارد، چون ویلا در فضای باز ساخته می­شود و طراح می­تواند برحسب سلیقه­ی صاحبان ملک یا با خلاقیت خود بدون محدودیت ایده­های متفاوتی را اجرا کند.

در طراحی ویلا حتما باید موقعیت مکانی برای ساخت آن و مساحت آن معین شود و همچنین با توجه به موقعیت مکانی مصالح مورد نیاز و خاک مناسب برای زمین بررسی و تهیه شود.

باید سبک مورد علاقه­ی صاحبان ویلا برای طراحی ویلا مشخص شود چون امروزه سبک های متنوع و متفاوتی برای طراحی ویلا بوجود آمده که افراد می­توانند با توجه به منطقه ای که در آن ساکنند یا با توجه به اقلیم منطقه یا حتی سلیقه ی خود، سبک مورد علاقه برای ساخت ویلای خود را انتخاب کنند.

در واقع سبک طراحی نمای خارجی و نمای داخلی ویلا نمایانگر روحیه ی افرادیست که درون ویلا سکونت دارند پس از این جهت هم میتوان به اهمیت طراحی نما پی برد.

در ادامه به صورت موردی به بیان چند نکته­ی حائز اهمیت در طراحی ویلا میپردازیم:

  • در طراحی نمای ویلا با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه به رنگ مصالح و جنس مصالح مورد استفاده توجه شود.
  • با توجه به بافت منطقه و موقعیت جغرافیایی منطقه و خط آسمان ، به مصالح و رنگ در طراحی توجه شود.
  • استفاده از سبک مناسب با توجه به وجود انواع سلیقه­ها و سبک­ها در طراحی نما مانند سبک مینیمال، مدرن، کلاسیک و…
  • اولین ویلاها معمولا با مصالح چوب یا سنگ ساخته می شدند اما امروزه با پیشرفت صنایع افراد برای انتخاب و استفاده از مصالح قدرت انتخاب زیادی دارند.
  • علاوه بر روز، توجه به نورپردازی در شب بسیار نقش مهمی در زیبایی ویلا ایفا می کند و جذابیت نما را دو چندان می کند.
  • استفاده از مصالح با کیفیت و پایدار که در برابر فصول مختلف و شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشند.

 

معرفی انواع سبک­های طراحی نما

  • نمای رومی
  • نمای کلاسیک
  • نمای مدرن
  • نمای مینیمال
  • نمای فولدینگ
  • نمای دیکانستراکشن

هر یک از این ویلاها براساس سبک و سیاقشان دسته بندی می ­شوند و ویژگی ­های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

 

نمای رومی:

نمای رومی جزو یکی از نماهای پرطرفدار برای طراحی بناهاست که قطعا با شنیدن نام این نما متوجه می ­شویم که این سبک برگرفته از ساختار­های متداول در روم باستان و ایتالیا است که دستخوش تغییرات و تحولات زیادی شده است و امروزه طرفداران بسیاری در کشورمان دارد.

این نوع از نما طرحی سلطنتی و خاص دارد و به سبب استفاده از سنگ های خاص و گران قیمت مانند مرمر، تراورتن، گرانیت و… دارای ابهت و شکوه بی ­نظیری است که به نظر می ­رسد بیشتر مناسب اقشار مرفه است که به سراغ این سبک از طراحی برای ویلایشان می­روند.

طراحی این نوع از ویلاها پیچیدگی خاصی دارد اما به جهت در دسترس بودن متریال ­های مورد نیاز، تقریبا همه با آن آشنایی دارند و مورد توجه تعداد زیادی از افراد است.

 

اصول کلی در طراحی نمای رومی
  • استفاده از سنگ و ستون های بلند در ورودی ساختمان
  • به کارگیری مجسمه ها و المان ­های سنگی
  • استفاده از پنجره های بلند از سقف تا زمین
  • طراحی سقف­ ها و دیوارهای بلند در بنا
  • حفظ تقارن میان ستون­ ها و پنجره­ ها
  • توجه به رنگ سنگ مورد استفاده که اصلی ­ترین مورد در زیبایی ویلا است که در ایران معمولا از رنگ سفید استفاده می­شود اما در سایر کشور­ها از رنگ بژ و کرم­ بسیار استفاده می­ شود.

طراحی نمای ویلای مدرن

طراحی نمای ویلا

در ساخت ویلاهایی با نمای مدرن تنوع در انتخاب مصالح کمتر است اما به دلیل سادگی ای که در طراحی این نوع ویلاها است جز آیتم های پرطرفدار است.این ویلاها به دور از زمان و مکان و اعتقادات شخصی است.

شاید ویلاهای بسیاری را دیده باشید که به عنوان ویلای مدرن به شما معرفی شوند اما نتوانسته باشید از لحاظ بصری با آنها ارتباط بگیرید؛ دلیل این اتفاق رعایت نشدن اصول اساسی در طراحی و بی هویتی است.

طراحی نمای ویلا | شرکت معماری دکوطرح 09122460089
طراحی نمای ویلا

 سبک مدرن چیست؟

در واقع سبک مدرن به سبکی از طراحی در معماری گفته می شود که در عین سادگی و زیبایی منحصر به فردی که دارد، بسیار کارآمد است.

 

نمای ویلا
نمای ویلا
طراحی نمای ویلا مدرن

در طراحی نمای ویلا مدرن باید با ایجاد حجم یکپارچه و منسجم در جهت گستردگی نما دارای فضای باز و یکدست باشد و با استفاده از فرو رفتگی در پوسته میتوانید یک نمای دو بعدی را به نمای سه بعدی تبدیل کنید که این کار باعث سایه اندازی در نما می‌شود و همچنین فرورفتگی در محل بازشوها از تابش مستقیم خورشید جلوگیری میکند.

در سبک مدرن، اصول زیبایی شناسی مانند تناسب و توازن، ایستایی، تعادل، ترکیب رنگ ها باید اجرا شود.

در طراحی دکوراسیون ویلای مدرن با استفاده از پنجره های قدی بزرگ که به سمت باغ می باشند، می توانید یک طرح فوق العاده را ایجاد کنید.

معمولاً اتاق مهمان در کنار آشپزخانه قرار می‌گیرد و در طبقه همکف و آشپزخانه با یک درب به فضای حیاط و استخر را پیدا میکند.

در طراحی های امروزی استفاده از معماری دوبلکس و سقف های بلند اولین اولویت هستند که در این مدل طراحی، فضاهای عمومی و خصوصی برای استفاده کاربران راحت تر می شود.

 

اصول کلی در طراحی نمای ویلای مدرن

  • در این سبک رعایت تعادل جای تقارن را می­گیرد.
  • استفاده از پنجره­ های بزرگ در تمام وجه ­های ویلا برای نورگیری بهتر
  • در این سبک، فضاهای بی استفاده و به اصطلاح پرت در ویلا کمتر به چشم می ­خورد
  • سادگی در جزئیات از ویژگی دیگر این سبک است
  • در این سبک از متریال ها و مصالح ساده استفاده می ­شود

 

نمای مینیمال

این سبک از سبک مدرن منشا می گیرد با این تفاوت که ساده گرایی در این سبک به بیشترین حد خود می ­رسد و فقط بر جنبه ­های ضروریی و کارامد تمرکز می ­شود.

مینیمالیسم در لغت به معنی ساده گرایی و حداقل گراییست. معماری مینیمال در واقع بر روی رسیدن به طراحی بهتر با بهره گیری از سادگی در فضاها و فرم و رنگ ها و مادیات متمرکز است. از مشخصه های اصلی نمای مینیمال سطوح صاف و یکدست به دور از هرگونه پیچیدگی است و همچنین در طراحی این سبک نباید از بیشتر از دو متریال استفاده شود، در واقع متریال رایج برای این سبک، بتن اکسپوز یا سیمان سفید است.

فضاهای درونی در این سبک به گونه ای یکپارچه و با کمترین مرز بندی است یعنی تنها در صورت نیاز از دیوارکشی های محدودی استفاده می­شود.

 

اصول کلی در طراحی نمای مینیمال:

  • طراحی دیوارها بدون هیچگونه پیچیدگی خاصی
  • سادگی در جزئیات و عدم وجود دکوراسیون پیچیده
  • فضاهای بانورگیر عالی و زیاد و محیطی دلباز و بزرگ
  • استفاده ی خاص از متریال­ ها برای ایجاد جذابیت های ظاهری و بصری
  • سادگی، مهم ترین مشخصه ی سبک مینیمال

 

نمای کلاسیک

این سبک از نما از جمله نماهای قدیمی است که به دلیل قدمت بالا طرفداران زیادی دارد. این سبک از نما هم بسیار لوکس و لاکچری و تجملاتی است و همانند سبک رومی در این نماهم از سنگ­های خاص مثل گرانیت استفاده می­شود.

ویلاهای با نمای کلاسیک در شهرک­های ویلایی بیشتر به چشم می­خورند؛ البته که در گذشته ویلاهای کلاسیک یک طبقه بودند اما امروزه با افزایش جمعیت و نیاز جوامع به مسکن این ویلاها به صورت دوبلکس و ترپلکس نیز ساخته می­شوند.

 

اصول کلی در طراحی نمای کلاسیک:
  • استفاده ازستون­های بزرگ از مشخصه های این سبک است.
  • در این سبک از تعادل و تقارن به یک نسبت استفاده می­شود.
  • پشت بام­ها در سبک کلاسیک اغلب به صورت شیبدار طراحی می­شوند.
  • استفاده از طرح­های شطرنجی، گلدار، راه راه و… در این سبک طراحی بسیار به چشم می­خورد.
  • سقف و ستون­ها در ویلای کلاسیک، گچ بری های ظریف و خاصی دارند.
  • طراحی در این سبک بسیار پیچیده تر از سبک­های دیگر طراحی نما است.
  • در این سبک از متریال­ها و مصالح سنتی نظیر چوب، سنگ، آجر و… استفاده می­شود.

نکته ی حائز اهمیت در طراحی ویلا این است که نمای بیرونی به شدت از شرایط اقلیمی و آب و هوایی تاثیر پذیر است پس قبل از هرچیز باید شرایط اقلیمی منطقه ی مورد نظر بررسی شود و سپس به دنبال مصالح و متریال مناسب برویم.

نمای ما باید در برابر:

  • یخ زدگی و کاهش دما
  • گرمای زیاد و افزایش دما
  • آتش سوزی
  • زلزله
  • ضربه
  • مقاوم باشد و به راحتی از ساختمان جدا وکنده نشود.

پیشنهاد نویسنده: بازسازی ویلا در شمال، هزینه بازسازی ویلا

 

متریال های مورد استفاده برای طراحی نمای ویلا

سیمان در نمای ویلا

سیمان علاوه بر ایجاد جذابیت در ظاهر ساختمان، باعث افزایش طول عمر نما و مقاومت آن نیز می­شود.این نوع از مصالح از نظر اقتصادی کاملا به صرفه اند و باعث افزایش سرعت انجام کار می­شوند، به راحتی در دسترس اند، چسبندگی نسبتا بالایی دارند، دارای رنگ ثابت و عدم تغییر رنگ در برابر شرایط محیطی اند.

تخته های SHERA در نمای ویلا

شرا، یکی از برندهای معتبر و معروف در سراسر جهان، در تولید تخته های مناسب نمای ساختمان است. البته مدتی‌ست ورود این تخته ها به ایران کم شده است.

آجر در نمای ویلا

آجرها از قدبم از جمله متریال های پرکاربرد طراحان برای طراحی نما هستند اما باید توجه داشت که برای استفاده از آجر در طراحی نما باید از آجرنسوز که مخصوص نما است استفاده شود. این نوع از مصالح، عایق­ های خوبی در برابر گرما و سرمای هوا است، مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ در تغییر شرایط محیطی دارد و همچنین تنوع در رنگبندی دارد.

روکش سنگ در نمای ویلا

استخراج سنگ­های معدنی در سال­های اخیر و تنوع زیاد سنگ­ ها، امکان استفاده از آن ها را در نمای ساختمان و ویلا بیشتر کرده ­است. برای استفاده از نمای سنگی باید تحقیقات کافی در رابطه با منطقه ی مورد نظر و نوع سنگ دلخواهمان داشته باشیم. سنگی که برای طراحی نمای ویلا انتخاب می­کنیم باید در برابر رطوبت منطقه یا تغییرات شرایط محیطی مقاوم باشد و تغییر رنگ ندهد. صیقلی شده باشد و مقامت بالایی داشته باشد.

روکش الوار در نمای ویلا

همه انواع چوب ها به دلیل مقاومت کمی که در برابر آب و هوا دارند برای نمای ویلا مناسب نمی باشند. با این حال ، انواع خاصی مانند سرو و کاج می تواند برای خانه های سبک کلاسیک و همچنین مدرن مورد استفاده قرار بگیرد. مزیت این نوع از چوب در مقایسه با سایر مواد در نمای مدرن، می تواند مقاومت آنها ، کم مصرف بوذن و نصب آسان آنها باشد.

ورقه های فشار بالا (HPL) در نمای ویلا

ورق فشار بالا یا لمینت فشار نوعی چوب فشرده شده است که می توان از آن در برخی قسمت های نمای ویلا استفاده کرد.

پانل های آلومینیوم کامپوزیت (ACP) در نمای ویلا

ورقه های کامپوزیتی یا ورقه های آلومینیومی یکی دیگر از مصالح مناسب برای نمای ساختمان ها هستند که امروزه به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و سبک بودنشان مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته اند.

پانل های چوب پلاستیک کامپوزیت (WPC) در نمای ویلا

پنل های چوب پلاستیک یا چوب پلاست به پنل ها یا ورقه هایی گفته می شود که از ترکیب پلاستیک و خرد‌های چوب به همراه برخی مواد افزودنی ساخته می شود. این پنل ها در برابر پوسیدگی و رطوبت مقاوم هستند و نصب و اجرای آسانی دارند.

دیوارهای پرده لعاب دار در نمای ویلا

این دسته از دیوارها که در واقع از جنس الومینیوم هستند، بیشتر برای ساختمان هایی درون شهرها و برای ساختمان هایی با نمای مدرن به کار می روند. منظور از دیوارهای پرده ای، نوعی از دیواره ها هستند که به عنوان پوششی بر روی ساختمان قرار می گیرند.

حال که با انواع سبک های طراحی ویلا و نما آشنا شده اید، سبک مورد علاقه ی شما کدام است؟ ترجیح می ­دهید در یک ویلای مینیمال و ساده اقامت داشته باشید یا ساکن ویلایی با سبک کلاسیک و با پیچیدگی ­های زیاد باشید؟

زمانی که می خواهید نمای ویلای خود را طراحی کنید استفاده از برخی المان ها می تواند به زیبایی ویلای شما کمک فراوانی کند. همان طور که در طراحی نماهای تجاری، استفاده از رنگ های خاص به همراه طراحی منحصر به فرد می تواند بسیار مهم باشد، به کار بردن برخی چیزها  و انجام دادن برخی ایده های خلاقانه در طراحی نمای ویلا می تواند جلوه‌‌‌ی زیبای آن را بهتر نشان دهد. چند مثال از این المان ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

۱) Pilotis

Pilotis یا ویلای روی آب اگر قصد دارید در ویلای خود استخری داشته باشید یا این که المان آب را در آن به کار ببرید می توانید ویلایتان را بر روی آب استخر خود بسازید. به طوری که هم راهی به استخر داشته باشد و هم فضای کمتری را اشغال کند.

۲) طراحی  طرح زمین

بهتر است قبل شروع به هر کاری، طرح زمینی که می خواهید ویلای خود را در آن بسازید یا می خواهید نمای آن را بازسازی کنید، داشته باشید تا  تصور بهتری از فضا به دست آورید.

۳) طراحی آزاد نما

شما می توانید قبل از این که مراحل طراحی و اجرای نما شروع شود، طراحی آزادی از نمای ویلای خود در ذهنتان متصور شوید و آن را برای معمار بازگو کنید. انجام دادن این کار قبل از شروع کار می تواند به شما در انتخاب بهترین مصالح برای ویلایتان کمک کند.

۴) پنجره های افقی

یکی از کارهایی که باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا در ویلای شما می شود استفاده از پنجره های افقی به جای پنجره های عمودی است. پنجره های افقی دید وسیع تری را به کاربران داخل ویلا عرضه می کنند و همچنین نمای بهتری را برای افراد خارج از خانه ایجاد می کنند.

۵) Roof Garden

روف گاردن یا پشت بام سبز، فضایی است که شما می توانید در پشت بام ویلای خود ایجاد کنید تا ضمن لذت بردن از فضا و هوای مطلوب، نمای ویلای خود را جذاب تر کنید.

هنگام انتخاب نمای مناسب برای خانه تان، بهتر است به برخی نکات توجه کنید.
۱. تجزیه و تحلیل مشخصات  خانه

قبل از استخدام یک معمار، بهتر است خانه یا ویلای خود را از هر نظر بررسی کنید. اولین قدم در طراحی نما بررسی محیط اطراف یک خانه و ارزیابی چگونگی تأثیر آن بر بازده انرژی خانه است. ساختمان های همسایه، ارتفاع دیوارهای مرزی، آب و هوای منطقه و همچنین درختان نزدیک خانه می تواند بر دمای داخل تأثیر بگذارد.

۲. جهت گیری خانه

این که جهت گیر ویلای شما به چه صورت است می تواند اهمیت زیادی در مرحله‌ی اجرای آن داشته باشد. علاوه بر آب و هوای محلی ، جهت گیری خانه های ییلاقی نقش بسزایی در کارایی نما دارد. به عنوان مثال، مناطقی که در طول روز در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند ممکن است به لعاب یا مواد نمای خارجی با عایق نیاز داشته باشند تا دما را در داخل خانه ثابت نگه دارند.

۳. مناسب ترین مواد روکش نمای خارجی را انتخاب کنید

انتخاب مواد و مصالح مناسب با محیط و ویلای شما، زیبایی آن را دوچندان می کند. پوشاندن خانه با مواد مناسب در نما، کمک به حفظ و مراقبت از آن در شرایط مختلف بیرون است. نوع مواد نمای خارجی به عوامل مختلفی مانند ضخامت دیواره ها و سبک طراحی خانه های ییلاقی بستگی خواهد داشت.

۴. طراحی نما را ایجاد کنید

حال بر اساس ارزیابی و تصمیم گیری در سه مرحله فوق، گام بعدی ایجاد طرحی است که زیبایی و جنبه های عملی مورد نیاز نما را تامین کند.

 

پیشنهاد نویسنده: نمای ویلا

 

پروژه های مرتبط با کناف و سقف کاذب که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

سوالات متداول مشتریان دکوطرح در ارتباط با طراحی نمای ویلا

در طراحی نمای ویلا باید به چه نکته ای توجه کنیم ؟

طراحی نمای ویلا باید طوری انجام بشه که علاوه بر اینکه از محیط داخل در برابر فضای بیرون محافظت کنه بتونه باعث برقراری ارتباط فضای داخلی با فضای بیرون باشه

مهمترین مساله در طراحی نمای ویلا چیست ؟

در طراحی نمای ویلا باید دقت داشته باشیم که امکان جذب نور به داخل فضا به اندازه کافی رعایت بشه و بتونیم از چشم انداز های بیرون استفاده کنیم.

چرا طراحی نمای ویلا از اهمیت بالایی برخورداره ؟

چون نمای ویلا معرف رویکرد و سبک طراحی ویلا هستش و اولین قسمتی از ویلاست که مخاطب با اون روبه رو میشه

یک نمای ویلای پایدار چطور به وجود میاد ؟

نمای ویلای پایدار با در نظر گرفتن ابعاد صحیح بازشو ها ، سطوح شیشه خور و شکستگی ها بر مبنای نور و جهت گیری اقلیمی به وجود میاد

آیا هزینه اجرا بعد از تموم شدن طراحی نمای ویلا مشخص میشه ؟

بله بعد از تموم شدن طراحی نمای ویلا و به تایید رسیدن توسط کارفرما میتونیم با توجه به متریال هایی که در نما به کار رفته میتونیم برآورد هزینه کنیم.

مراحل اجرای طراحی نمای ویلا به چه صورته ؟

بعد از تماس تلفنی و ثبت درخواست مهندسین و مشاورین ما به محل پروژه آمده و بعد از بازدید و مشاوره ، شما سروران عزیزو در روند اجرای کار قرار میدن

 

گالری تصاویر طراحی نمای ویلا

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱۱ میانگین: ۴.۷]