طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه
29
خرداد

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه

طراحی داخلی ساختمان پریماپلاس میهن در ارومیه

فرقی نمی کند صاحب یک شرکت بزرگ باشید یا یک ملک کوچک، در تهران ساکن باشید یا در روستاهای اطراف، با هر سلیقه و هر بودجه ای، با هر ایده و با هر سبکی، حتما و بدون شک هر فضای داخلی ای چه فضای کاری باشد یا سکونتی، قابلیت بهتر شدن را دارد. در واقع قابلیت این را دارد که به یک ستاره درخشان تبدیل شود، بهتر کلمه سخیفی ست! باور نمی کنید؟ پروژه های متعدد دکوطرح، از پروژه های دولتی سنگین تا پروژه های کوچک برای خانه های مسکونی سند این حرف است! هیچ فرقی ندارد، به بهانه کوچک بودن خانه یا بودجه کم خودتان را از داشتن زیباترین دکوراسیون و طراحی داخلی در شهر محروم نکنید! نتیجه را که ببینید بابت سال هایی که بدون این حس و حال طی کرده اید حسرت خواهید خورد.

از این حرف ها که بگذریم، نوبت معرفی یکی دیگر از پروژه های دکوطرح است، در این نوشته تصاویری از طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه پریما پلاس واقع در شهر زیبای ارومیه را برایتان آماده کرده ایم، پس با ما همراه باشید!

 

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه

تصاویر دکوراسیون داخلی :

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

 

مراحل طراحی داخلی

مراحل طراحی داخلی

مراحل طراحی در طراحی داخلی، مجموعه مراحل و فعالیت ها و پروسه هایی است که طراح بصورت خود آگاه یا ناخود آگاه انجام می دهد تا ایده های ذهنی خود را در قالب کالبدی مشخص ارائه دهد. روند، فرآیند یا پروسه به صورت مرحله به مرحله یا حتی به موازات هم می باشند که هر کدام کامل کننده یکدیگر هستند. در حقیقت پروسه طراحی، فرآیند متشکل از مراحل متعدد است که در هم تنیده شده است. هر چند ممکن است هر کدام از این مراحل مستقل عمل نماید اما در حالت کلی وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده است. همه مراحل دارای یک ارزش و برتری در آنها وجود ندارد و کامل کننده یکدیگر می باشند. بسیار از طراحان روش خاص خود را در طراحی داخلی دارند و با روش خود مراحل را پیش می برند.

 

طراحی اولیه

در این مرحله، اطلاعات جمع آوری شده طبقه بندی و مرتب می شود. برای دسته بندی می توان از دیاگرام ها و نمودارهای طراحی برای ارتباط بین اطلاعات طبقه بندی شده استفاده کرد. دیاگرام ها ترسیماتی هستند که در آن از اجزاء هندسی برای ارتباط بین داده های فیزیکی پروژه همانند دیوارها، در و پنجره، مبلمان و … رفتارهای انسانی، همچون رفت و آمدها، میدان دید و … و تعداد زیاد عوامل دیگر استفاده می شود. چنین نمودار هایی نه تنها ارائه کننده اجزاء فیزیکی و ارتباط آنها می باشند بلکه نماینگر جریاناتی هستند که طراح باید آنها را مدیریت نماید. نمودارها و دیاگرامها در یک پروسه طراحی، در راستای تحلیل و شناخت ذهن طراح از پروژه جاری قبل از خلق ایده ترسیم می شوند. در واقع این نمودی از تجسم اولیه طراح از تحلیل ها و مسائلی هستند که ذهن را نسبت به مساله مورد نظر را به چالش می کشد.  یک طراح در ترسیم اسکیس از یک پلان، به شکل و فرم و ابعاد فضاها می پردازد و برای چیدمان، جانمایی فضاها با توجه به عملکرد آنها به دیاگرام هایی از روابط فضاها مراجعه می کند. باید توجه داشت در هر مرحله از طراحی داخلی به واسطه استفاده از این تحلیل ها و ترسیمات طراح می تواند به ایده های جدید و افکار نو دست یابد.

بسته به وسعت و سختی کار، قراردادها بین مشتری ها و طراحان داخلی می تواند از چند برگه معمولی تا سندهای طولانی قانونی که با دقت نوع خدمت مرتبط، روش و مسئولیت ها را در پی دارد، تعبیه شود. طراح یک نظرسنجی را انجام می دهد، شامل تجزیه و تحلیل برنامه فعلی مشتری که او اغلب یک برنامه جدید را آماده می کند. به عنوان مثال، اغلب طراح بر اساس نظارت بر امکانات موجود می بیند که طراحی مجدد این امکانات برای نیازهای مشتری مناسب تر و ارزان تر از اجاره فضای جدید بوده یا اضافه کردن فضای جدید به صرفه است. با این وجود اوضاع اغلب بر عکس می باشد، مشتری متوجه نیست که سرمایه زیاد بر نوسازی های اصلی، اجازه به تغییرهای آینده نخواهد داد و علی رغم توصیه های صورت گرفته منطقه ای جدید ساخته می شود.

 

طراحی دقیق و با جزییات

در این مرحله هر آن چه در طراحی اولیه جمع آوری، بررسی و اصلاح کردیم به طور جزئی مجددا طرح ریزی می شود. در واقع در این مرحله طرح اولیه در قالب یک طراحی دقیق مهندسی انجام می شود. این طراحی دقیق مهندسی پایه اصلی کار می باشد که به واسطه آن روند طراحی در مراحل بعدی شکل می گیرد و طراح با تکیه بر این طراحی اولیه مجموعه ساختارها را شکل می دهد. به همین جهت لازم است که این طرح و پلان اولیه با دقت بالایی تهیه شود.

 

طراحی و ارائه
  • بعد از کامل شدن طرح اولیه و تایید آن توسط مشتری، کار عملی می تواند شروع شود.
  • طراحان معمولا روی بسیاری از طرح های جایگزین کار می کنند.
  • ممکن است روزها صرف مطالعه اولیه طراحی یک فضای مجزا مثل رستوران یا مغازه شود.

هرچه ابعاد کار افزایش می یابد، روابط بین فضاهای مجزا، پیچیدگی وصف نشدنی به این مطالعات می افزاید و طراح باید به دقت مدل را مطالعه کرده تا بتواند سه بعدی آن را در ذهن خود مجسم کند. طراحی پیشنویس در این مرحله باعث تصویرسازی در ذهن طراح شده و روی کاغذ آوردن آن ها کمک به ارتباط بهتر با همکاران خود و یا حتی با مشتری می شود.

 

فاز ساخت و ساز

در این مرحله از طراحی تمام اجزای زیباشناختی که باید در طرح اعمال شود از قبیل رنگ ها، نورپردازی و بافت کلی رونمایی می شود اگرچه در مراحل قبلی طراحی، انتخاب مواد با دقت انجام نشده است. بدیهی است که این فاز خلاقانه نیاز به تجزیه و تحلیل بسیار زیاد دارد و از یک الهام سریع به وجود نمی آید. وقتی طراح یا گروه طراحی به این نتیجه برسند که به اهداف مقدماتی خود رسیده اند، یک ارائه اولیه مختصر خواهند داد. اگرچه یک طراح ماهر برای هر کار یک سری طرح را امتحان خواهد کرد اما در هنگام ارائه به موفق ترین آن در مراحل آغازین می پردازد.

برای کارهای مهم ممکن است در هنگام ارائه، طراح نیاز به کاغذهای بزرگ یا تخته برای نشان دادن نقشه ها، آسانسورها، کف ها و در بسیاری از موارد از مدل استفاده کند. بسیاری از مشتری ها برای تجسم سه بعدی آموزش دیده نبوده در نتیجه نیاز به نقشه هایی با توضیحات کامل و ساده می باشد. در این ارائه نیازی به معرفی رنگ ها، اثاثیه و جزئیات دیگر نبوده و در این مرحله فقط باید رضایت مشتری کسب شود.

 

مرحله طراحی شماتیک مربوط به موارد زیر است

  • بررسی موارد مربوط به سیستم های ساختمانی
  • حل و فصل و توافق طراح و معمار درمورد موارد درونی و بیرونی ساختمان

 

نقشه های شماتیک

درک طراحی شماتیک ، که به عنوان طرح مفهومی نیز شناخته می شود ، یکی از هیجان انگیزترین مراحل یک پروژه ساختمان است. از نظر معماران ، زمانی است که می توانند خلاق ترین آنها باشند. برای مشتریان ، اولین نگاه اجمالی به ساختمان آنها در واقع به نظر می رسد. با این حال، در مورد معنای واقعاً طراحی شماتیک ، اغلب سردرگمی وجود دارد.

طراحی شماتیک دومین گام در روند کار است (در انگلستان، RIBA این روند را کمی متفاوت توصیف می کند ، اما موارد ضروری یکسان است). مرحله اول ، استراتژی برنامه نویسی ، زمانی است که معماران و مشتریان با یکدیگر دیدار می کنند تا در مورد نیازهای ساختمان صحبت کنند. آنچه به طور طبیعی از این امر ناشی می شود ، مرحله ای از طراحی اولیه توسط معمار است. بنابراین ، به زبان ساده ، مرحله طراحی شماتیک زمانی است که معماران ابتدا ایده های خود را روی کاغذ می آورند. بسته به سبک کار آنها ، برخی از معماران ممکن است ترکیبی از استراتژی برنامه نویسی و مراحل طراحی شماتیک یک پروژه را انتخاب کنند. این به آنها امکان می دهد بلافاصله و بصری به توصیف مشتری درباره آنچه می خواهند پاسخ دهند. با این حال ، در بیشتر موارد این دو مرحله جداگانه دیده می شوند.

 

طراحی پریماپلاس میهن در ارومیه

همان طور که در تصاویر این پروژه مشاهده فرمودید، دکوطرح این پروژه تجاری را در ارومیه انجام داد و از مراحل اولیه طراحی و مشاوره رایگان تا تحویل مجموعه همراه این گروه بود. این پروژه تنها هفت روز کاری طول کشید، گروه معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح طی این هفت روز تمام وقت روی آن کار کرد و با رضایت کامل این بنای زیبا تحویل مشتری محترم گشت.

شرح کوتاهی از این هفت روز را برایتان تدارک دیده ایم که به عنوان سخن پایانی به سمع و نظرتان می رسانیم:

بعد از مشاوره رایگان کارفرما توسط تیم معماری و دکوراسیون دکوطرح، متخصصین و طراحان دکوطرح برای متره برآورد و اندازه گیری وضع موجود در پروژه مذکور حضور به عمل رسانده و بعد از تهیه پلان وضع موجود، پروژه وارد فاز طراحی دوبعدی شد و ما در قالب ۳ آلترناتیو و جمع بندی آنها در یک طرح اصلی در جلساتی که با کارفرمای عزیز برگذار کردیم وارد مرحله طراحی سه بعدی شدیم و بعد از برآورد هزینه و تهیه پیش فاکتور، تاریخ شروع بازسازی و مدت زمان اجرای پروژه مشخص گردید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این پروژه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۴.۸]