معماری های برتر در کشور ژاپن
13
بهمن

معماری های برتر در کشور ژاپن

هنگام صحبت در مورد معماری سنتی ژاپن ، ویژگی های معمول که به ذهن خطور می کند پایه های چوبی و دیوارها ، اتاق هایی است که توسط در های کشویی تقسیم شده و سقف های کاهگلی است. در طول تاریخ کشور ، روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و ساز در نتیجه تأثیرات بیرونی یا وقایع مهم تاریخی فرموله شده اند. به عنوان مثال ، وقتی دیدگاه بودیسم به ژاپن آورده شد ، باعث ظهور معابد بزرگ چوبی با باغ های بیرونی با طراحی پیچیده شد. هنگامی که کشور در قرن شانزدهم وارد دوران جنگ داخلی شد ، استحکامات عظیم با چندین برج و دروازه ، دیوار های سنگی و خندق های عمیق گسترده شد. در دوره های مختلف دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان، با دوره های دیگر متفاوت است.

اگر می خواهید بهترین ساختار های معماری سنتی ژاپن را که فرهنگ این کشور را ارائه می دهد ببینید ، در زیر چند مثال خوب برای شروع وجود دارد.

 

پیشنهاد نویسنده: باغسازی غربی، طراحی برتر دکوراسیون داخلی

 

معماری های برتر کشور ژاپن

۱. معبد Byodo-in

به عنوان نمونه ای عالی از سبک معماری سرزمین خالص بودایی ، معبد Byodo-in یک سازه قرن دهم در Uji است. بارز ترین ویژگی آن ساختمانی به نام تالار ققنوس است که دارای دو مجسمه ققنوس است که روی سقف نشسته و در حال حاضر روی ده سکه ین برجسته است. محوطه این ساختمان دوره هیان همچنین دارای یک باغ بزرگ و یک خانه گنج است که شامل آثار مهم از تاریخ هزار ساله معبد است.

۲. خانه مزرعه Takayama Gassho-zukuri

خانه های کشاورزی gassho-zukuri که در Takayama’s Hida no Sato (یا موزه دهکده مردمی HIda) یافت شده است در طول دوره ادو ساخته شده است. این خانه ها سقف های کاهگلی دارند که به نظر می رسد دو دست در نماز به هم پیوسته اند. حتی اگر آن ها بدون استفاده از میخ یا فلزات دیگر ساخته شده باشند و قادر به مقاومت در برابر بارش شدید برف هر زمستان هستند.

۳. ویلا شاهنشاهی کاتسورا

Katsura Imperial Villa در حومه کیوتو واقع شده است ، ویلا متشکل از باغ ها و ساختمان هایی است که در قرن هفدهم ساخته شده است. این یکی از بهترین نمونه های ژاپن در زمینه معماری سنتی و چیدمان باغ و طراحی آن به حساب می آید. محوطه مناسب و آراسته دارای مسیر های پیاده روی بسیاری ، انواع متنوعی از گیاهان و درختان ، غرفه Geppa-ro با نمای مشرف به حوض مرکزی و چایخانه ها است.

۴. قلعه Hikone

قلعه Hikone که یک قلعه ساخته شده در دوره ادو ژاپن است ، یک ساختار مهم معماری ژاپنی است. این قلعه یکی از تنها پنج قلعه زنده مانده در ژاپن است که به عنوان یک گنجینه ملی شناخته شده و یکی از تنها دوازده قلعه است که هنوز نگهداری اولیه خود را ندارند. این هتل در Hikone در استان شیگا واقع شده است و دارای چندین برجک ، چند دروازه و پل و یک باغ بزرگ است که یکی از نقاط محبوب در بهار و پاییز است.

۵. بتکده هوریو-جی

معبد Horyu-ji در ایکاروگا در استان نارا واقع شده است ، یکی از هفت معبد بزرگ نارا ، با نفوذ ترین و قدرتمند ترین معابد بودایی در تاریخ منطقه است. این بتکده پنج طبقه دارد (که ۳۲.۴۵ متر متغیر است و از چوب روی یک پایه سنگی ساخته شده است) که به عنوان یکی از قدیمی ترین بنا های چوبی جهان شناخته می شود که در حال حاضر نیز وجود دارد. در آغاز قرن ۷ به پایان رسید و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

۶. نگورو-جی

نگورو-جی توسط معابر مقدس Katsuragi در ایواد ، واکایاما احاطه شده است ، یک مجموعه معبد بودایی است که در اوایل قرن ۱۱ ساخته شده است. این بنا برای گسترش آیین بودا در منطقه ساخته شده و دارای بتکده ای است که به عنوان یک گنجینه ملی شناخته می شود. سالنی که شامل مجسمه های خدایان Sonsho-butcho ، Dainichi-nyorai و Kongo-Satta است. بزرگترین استوپای چوبی جهان ؛ و باغ Negorodera که در بهار و پاییز یک مکان دیدنی محبوب است.

۷. زیارتگاه توشوگو یومیمون

مکان آرامگاه نهایی بنیانگذار Tokugawa Shogunate توکوگاوا ایه یاسو ، زیارتگاه توشوگو در نیکو یک نوع معماری سنتی ژاپنی است که دارای تزئینات مجلل و مجلل است ، به ویژه دروازه ای به نام یومیمون ، که دارای حکاکی های زیبا ، با رنگ های زنده است.

جمع بندی

لیست دلایل سفر به ژاپن تقریباً بی پایان است – فرهنگ بی نظیر ژاپنی ، سنت ها و هنرهای چند صد ساله ژاپنی. اما یکی از بهترین بهانه ها برای چمدان بستن و پریدن از هواپیمای بعدی به توکیو ، مجموعه فوق العاده متنوع و ابتکاری این کشور از معماری مدرن است.

ژاپنی ها ایده های مدرن طراحی خود را عمیقاً به معماری سنتی متصل می کنند ، جایی که چوب ، صفحه های بزرگ و طرح های تزئینی اما حداقل که برجسته ترین هستند. معماری ژاپنی از ویژگی های مدرن استفاده از چند منظوره ، مینیمالیسم و رابطه با طبیعت برخوردار است که حتی در مساکن شهر های بزرگ نیز کاملاً واضح است.

پیشنهاد نویسنده: برترین شرکت های معماری در کشور ژاپن

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه مسکونی رباط کریم

طراحی پروژه آزادی

مرحله طراحی پروژه فشم

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]