معرفی معمار های برتر جهان
09
بهمن

معرفی معمار های برتر جهان

معماری با یک ایده آغاز می شود و استادان معماری نه تنها در سفر های خود به سمت ناشناخته ها و خلاقه ها قدم می گذارند بلکه آن ها با جواهرات زیبایی محض و نبوغ باورنکردنی این کار را انجام دادند. در این مقاله می خواهیم تعدادی از معماران که در طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل بهترین هستند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد نویسنده: معماری غیر خطی، پرش کیهانی و فراکتال، معمار

اسامی معماران

۱. Álvaro Siza

این معمار (متولد ۲۵ ژوئن ۱۹۳۳) که اصالتا پرتغالی است و در مجمع بین المللی با نام Álvaro Siza شناخته شده است. او در سال ۱۹۵۵ در دانشکده هنر های زیبای سابق دانشگاه پورتو در رشته معماری فارغ التحصیل شد. وی اولین کار ساخته شده خود را (چهار خانه در ماتوسینوس) حتی قبل از پایان تحصیل در ۱۹۵۴، همان سالی که تمرین خصوصی خود را در پورتو آغاز کرد، به پایان رساند. در سال ۱۹۹۲، به دلیل پروژه نوسازی که در منطقه Chiado در لیسبون، یک بخش تجاری تاریخی که در اوت ۱۹۸۸ به طور کامل توسط آتش سوزی تخریب شد، جایزه پریتزکر را دریافت کرد.

۲. Antoine Predock

این معمار که متولد سال ۱۹۳۶ میلادی در لبنان در شهر میسوری یک معمار آمریکایی مستقر در آلبوکرک، نیومکزیکو است. او مدیر معماری Antoine Predock Architect است، استودیویی که در سال ۱۹۶۷ تأسیس کرد. Predock به دانشگاه نیومکزیکو رفت و بعداً لیسانس معماری خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد.

Predock برای اولین بار با جامعه La Luz در آلبوکرک، نیومکزیکو مورد توجه ملی قرار گرفت. بعد ها مرکز هنر های زیبا نلسون در دانشگاه ایالتی آریزونا اولین مسابقه طراحی وی بود که در سراسر کشور برنده شد. به عنوان یکی از معمار هایی که در سطح جهان بسیار مشهدر است و نام او را در هر مجمع معماری به کار میبرند، کار های او مانند Turtle Creek House در سال ۱۹۹۳ برای علاقه مندان به پرندگان در تگزاس ساخته شده است. در سال ۲۰۰۶ مدال طلای AIA به این معمار داده شد و همچنین در سال ۲۰۰۷ ، جایزه یک عمر تلاش و زحمت او، از موزه طراحی ملی کوپر هیویت به پردوک اهدا شد.

۳. Ben Van Berkel

این معمار متولد سال ۱۹۵۷ در آکادمی Rietveld در آمستردام به تحصیل در رشته ی معماری پرداخت. علاوه بر آن بعد ها در انجمن معماری در لندن، همان جایی که او دیپلم AA با افتخارات را در سال ۱۹۸۷ دریافت کرد، شروع به تدریس کرد.. بن ون برکل در بسیاری از مدارس معماری در سراسر جهان سخنرانی و تدریس کرده است. قبل از اینکه استاد طراحی مفهومی در Städelschule در فرانکفورت در سال ۲۰۰۱ شود، در دانشگاه استاد کلمبیا، دانشگاه پرینستون و دانشگاه هاروارد استاد میهمان بود. نکته اساسی در تدریس وی رویکرد فراگیر آثار معماری است که ساختارهای مهندسی و مجازی و مواد را با هم ادغام می کند. از برجسته ترین بناهای اخیر وی که وی را در زمره معماران مشهور قرار داده است می توان به تئاتر آگورا ، مرسدس بنز موسم و  W.I.N.D house اشاره کرد.

۴. Bernard Tschumi

برنارد تسوومی (متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۴۴) یک معمار و مربی است که معمولاً با ساختار شکنی مرتبط است. او پسر معمار مشهور ژان تسومی ، متولد فرزندان فرانسوی و سوئیسی است و در شهرهای نیویورک و پاریس زندگی می کند و زندگی می کند. وی در پاریس و در انستیتوی فناوری فدرال سوئیس در زوریخ تحصیل کرد و در آنجا در سال ۱۹۶۹ مدرک معماری خود را دریافت کرد.

تسوومی در پلی تکنیک پورتسموث، انگلستان، انجمن معماری در لندن، انستیتوی معماری و مطالعات شهری در نیویورک، دانشگاه پرینستون، اتحادیه کوپر در نیویورک و دانشگاه کلمبیا که در آن رئیس دانشکده تحصیلات تکمیلی معماری بود، تدریس کرده است. اولین پروژه قابل توجه او پارک دو لا ویلت بود ، یک پروژه رقابتی که در سال ۱۹۸۳ برنده شد. سایر پروژه ها شامل موزه جدید آکروپولیس ، سالن کنسرت روآن و پل در لا روش سور یون است.

۵. Bjarke Ingels

Bjarke Ingels متولد ۲ اکتبر ۱۹۷۴ یک معمار دانمارکی است که مسئولیت معماری Bjarke Ingels Group (BIG) را بر عهده دارد. بسیاری از ساختمانهای وی که به روش طراحی ابتکاری و جاه طلبانه وی شهرت یافته اند ، از کلیشه های معماری سنتی سرپیچی می کنند. او غالباً ایده های توسعه پایدار و مفاهیم جامعه شناختی را در طراحی های خود گنجانده است ، اما اغلب تلاش می کند تا تعادلی بین رویکرد های خلاقانه و عملی معماری به دست آورد.

در بستر فلسفه ای که Bjarke از خود به جای گذاشته است، همواره این اعتقاد وجود داشته است که برای مقابله با چالش های جهان کنونی، معماری می تواند با سودآوری به حوزه ای منتقل شود که تا حد زیادی هنوز مورد اکتشاف واقع نشده است. معماری آرمان گرایانه عملی است که از عمل گرایی متحجر جعبه های کسل کننده و ایده های ساده انگارانه فرمالیسم دیجیتال دور می کند.

۶. César Pelli

این معمار مشهور که متولد ۱۲ اکتبر ۱۹۲۶ در آرژانتین است، از دانشگاه توکومان دیپلم معماری خود را گرفت. وی ابتدا در دفاتر Eero Saarinen به عنوان طراح پروژه در چندین ساختمان از جمله ترمینال TWA در فرودگاه JFK نیویورک کار می کرد. در سال ۱۹۷۷ ، پلی رئیس دانشکده معماری دانشگاه ییل شد و همچنین سزار پلى و همکاران (که امروزه با نام Pelli Clarke Pelli Architects شناخته می شود) را تأسیس کرد.

او معتقد است که ساختمانها باید شهروندان مسئولیتی باشند و خصوصیات زیبایی هر ساختمان باید از ویژگیهای خاص هر پروژه مانند محل استقرار آن ، فناوری ساخت آن و هدف آن رشد کند. در جستجوی مناسب ترین پاسخ به هر پروژه ، طراحی های او طیف گسترده ای از راه حل ها و مواد را پوشش داده است.

در سال ۱۹۹۵ ، موسسه معماران آمریکا به پاس قدردانی از عمر ممتاز معماری ، به پلی مدال طلا اعطا کرد. و در سال ۲۰۰۴ برای طراحی برج های پتروناس، کوالالامپور، مالزی به وی جایزه معماری آقاخان اعطا شد.

۷. Christian De Portzamparc

کریستین دو پورتزامپارک (متولد ۵ مه ۱۹۴۴) یک معمار و شهرنشین فرانسوی است که در سال ۱۹۷۰ از هنرهای ملی هنر پاریس فارغ التحصیل شد. از آن زمان به خاطر طراحی های جسورانه و لمس هنری اش مورد توجه قرار گرفته است. پروژه های وی منعکس کننده حساسیت نسبت به محیط و شهرنشینی است که یکی از اصول بنیادی کار وی است. در نتیجه این جایزه پریتزکر را در سال ۱۹۹۴ به دست آورد.

او هم معمار و هم برنامه ریز شهری در تحقیق در مورد شکل و معنا نقش دارد. تمرکز کارهای وی بر تحقیقات پیرامون حدس و گمان و کیفیت زندگی است. زیبایی شناسی منوط به اخلاق است؛ و او معتقد است که ما اغلب خیلی از یکدیگر جدا شده ایم. بنابراین او بر روی تمام مقیاس های ساخت و ساز ، از ساختمانهای ساده گرفته تا بازاندیشی شهری تمرکز دارد. این شهر به عنوان یک بنیانگذار اصلی کار خود ، در حال توسعه یک موازی و یک تقاطع در سه خط اصلی است: قطعات محله یا شهر ، ساختمانهای منفرد و آسمان خراش ها.

ساختمانهای نمادین کریستین دو پورتزامپارک ، قطبهای جذب شهری ، محیطهایی را ایجاد می کنند که در آن فضای داخلی و خارجی نفوذ می کنند و به عنوان کاتالیزور در پویایی منظر شهر کار می کنند. برخی از بناهای مشهور وی شامل موزه هرژه ، فیلارمونی لوکزامبورگ و Cidade da Música است.

۸. Daniel Libeskind

دانیل لیبسکیند (به انگلیسی: Daniel Libeskind) (متولد ۱۲ مه ۱۹۴۶) که یک شخصیت بین المللی در معماری و طراحی شهری است ، به دلیل توانایی خود در ایجاد خاطره فرهنگی در ساختمان ها مشهور است. آقای Libeskind که از تعهد عمیق به موسیقی ، فلسفه ، ادبیات و شعر آگاه است ، هدف او ایجاد معماری طنین انداز ، منحصر به فرد و پایدار است.

در سال ۱۹۸۹ ، آقای لیبسکیند برنده مسابقه بین المللی ساخت موزه یهود در برلین شد. مجموعه ای از کمیسیون های تأثیرگذار موزه که باعث شد وی به عنوان یک معمار مشهور ورود پیدا کند ، از جمله Felix Nussbaum Haus، Osnabrück؛ Imperial War Museum North، Manchester؛ موزه هنر دنور ؛ موزه یهودی معاصر ، سانفرانسیسکو ؛ موزه یهودی دانمارک ؛ موزه سلطنتی انتاریو ؛ و موزه تاریخ نظامی ، درسدن.

در سال ۲۰۰۳، Studio Libeskind – برای ایجاد یک طرح اصلی برای بازسازی مرکز تجارت جهانی در منهتن سفلی برنده یک مسابقه تاریخی دیگر شد. مطالعه طراحی Libeskind علاوه بر یک گلدسته برجسته ۱.۷۷۶ فوت، برنامه پیچیده ای را شامل می شود که شامل یک بنای یادبود، موزه زیرزمینی، ادغام دیوار دوغاب، مرکز حمل و نقل ویژه و چهار برج اداری است. این طرح امروز در حال تحقق است.

۹. David Childs

دیوید مگی چایلدز (متولد ۱ آوریل ۱۹۴۱ در پرینستون ، نیوجرسی) معمار آمریکایی و رئیس برجسته شرکت معماری Skidmore ، Owings & Merrill است. وی بیشتر بخاطر طراحی مجدد بحث برانگیز مرکز جدید تجارت جهانی یک در شهر نیویورک مشهور است.

چایلدز در سال ۱۹۵۹ از آکادمی دیرفیلد در دیرفیلد، ماساچوست فارغ التحصیل شد و بعداً در سال ۱۹۶۳ از دانشگاه ییل در نیوهون ، کانکتیکات فارغ التحصیل شد. وی پس از همکاری با ناتانیل اوینگز و دانیل پاتریک مونیهان در برنامه های توسعه مجدد خیابان پنسیلوانیا، در سال ۱۹۷۱ به دفتر SOM در واشنگتن دی سی پیوست.

پروژه های مهم وی که باعث شهرت وی در بین معماران مشهور شد عبارتند از: هتل Four Seasons ، دفتر مرکزی اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی ، دفتر مرکزی National Geographic ، Worldwide Plaza ، خیابان ۴۵۰ Lexington ، برج Bertelsmann و یک مرکز تجارت جهانی.

۱۰. Frank Gehry

فرانک اوون گهری (متولد ۲۸ فوریه ۱۹۲۹) یک معمار یهودی متولد کانادا است ، در حال حاضر ساکن ایالات متحده آمریکا و مستقر در لس آنجلس است. وی فعالیت خود را در سال ۱۹۶۲ در لس آنجلس ، کالیفرنیا – و بعداً Gehry Partners ، LLP در ۲۰۰۱ تأسیس کرد. شرکت وی برای استفاده کامل از اسناد طراحی و منطقی کردن مناقصه ، ساخت و فرآیندهای ساخت به استفاده از Digital Project – یک برنامه پیشرفته مدل سازی کامپیوتر سه بعدی که در اصل برای استفاده توسط صنایع هوافضا ایجاد شده بود ، اتکا می کند.

تعدادی از ساختمان های وی – موزه گوگنهایم در بیلبائو ، اسپانیا. سالن کنسرت والت دیزنی در مرکز شهر لس آنجلس ؛ بنیاد لویی ویتون در پاریس ، فرانسه – از جمله اقامتگاه شخصی وی ، به جاذبه های گردشگری مشهور در جهان تبدیل شده اند. آثار وی به عنوان مهمترین آثار معماری معاصر در نظرسنجی جهانی معماری ۲۰۱۰ ذکر شده است ، که باعث شد Vanity Fair او را به عنوان “مهمترین معمار عصر ما” برچسب گذاری کند.

 

پیشنهاد نویسنده: رویکرد علم در معماری و نظریه‌ی فرانک گهری

۱۱. Jean Nouvel

ژان نوول (متولد ۱۲ آگوست ۱۹۴۵) یک معمار فرانسوی است که در مدرسه عالی هنر پاریس تحصیل کرده و یکی از اعضای بنیان گذار مریخ ۱۹۷۶ و معماری Syndicat de l’Architecture بود. وی در طول زندگی حرفه ای خود چندین تمایز معتبر از جمله جایزه معماری آقاخان به دست آورده است. جایزه گرگ در هنر در سال ۲۰۰۵ و جایزه پریتزکر در سال ۲۰۰۸.

در سال ۱۹۸۱، نوول برنده مسابقه طراحی ساختمان Institut du Monde Arabe (موسسه جهان عرب) در پاریس شد که ساخت آن در سال ۱۹۸۷ به پایان رسید و نوول را به صحنه بین المللی آورد. لنزهای مکانیکی که یادآور مشبک عربی در دیواره جنوبی آن است ، به طور خودکار باز و بسته می شوند و در نتیجه پاسخ سلول های فوتوالکتریک لنزها به سطح نور خارجی ، کنترل کننده روشنایی داخلی هستند.

آتلیه ژان نوول ، روش فعلی وی ، در سال ۱۹۹۴ با میشل پلیسیه شکل گرفت و با ۱۴۰ نفر در دفتر اصلی پاریس یکی از بزرگترین ها در فرانسه است. این روش همچنین دارای دفاتر سایت رم ، ژنو ، مادرید و بارسلونا است.

۱۲. Jeanne Gang

Jeanne Gang (متولد ۱۹۶۴) بنیانگذار و مدیر معماری Studio Gang Architects است که یک شیوه معماری و طراحی شهری برنده جایزه است و در شیکاگو و نیویورک مستقر است. در سطح بین المللی به دلیل استفاده نوآورانه از مواد و رویکرد حساس به محیط زیست شناخته شده است ، ژان نقش طراحی را در احیای دوباره شهرها جستجو می کند. وی از طریق پروژه های مختلفی از مجریان جامعه و موسسات فرهنگی گرفته تا ساختمانهای بلند با کاربردهای مخلوط و برنامه ریزی شهری ، درگیر فشرده سازی مسائل معاصر و تأثیر آنها بر تجربه بشری است. ژان آنچه را که برخی از منتقدان جذاب ترین معماری امروزی می دانند تولید کرده است تا او را به یکی از مشهورترین معماران امروزی تبدیل کند ، از جمله مرکز Arcus برای رهبری عدالت اجتماعی ، WMS Boathouse در کلارک پارک ، Nature Boardwalk در باغ وحش پارک لینکلن و برج آکوا .

آثار ژان در دوسالانه بین المللی ونیز، موزه هنر مدرن و موسسه هنر شیکاگو به نمایش گذاشته شده است. وی که فارغ التحصیل برجسته ای از دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه هاروارد است ، در دانشگاه های هاروارد، ییل ، ​​پرینستون، رایس و ایلینوی تدریس کرده است. جایی که استودیوهای وی بر روی شهرها ، محیط زیست و مواد متمرکز شده اند.

۱۳. Joshua Prince-Ramus

Joshua Prince-Ramus متولد ۱۱ آگوست ۱۹۶۹ ، مدیر REX ، یک شرکت معماری و طراحی تحسین شده بین المللی مستقر در شهر نیویورک است ، که نام آن نشانگر ارزیابی مجدد (RE) معماری (X) است. با استفاده از مقیاس های مختلف ، REX به طور مداوم الگوی ساخت جدید را پیشرفت می دهد و نمایندگی معماری را ارتقا می دهد. پروژه های اصلی شامل تئاتر دی و چارلز ویلی در دالاس ، تگزاس است. مرکز مد واکو در استانبول ، ترکیه ؛ و کتابخانه مرکزی سیاتل – همه مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند.

۱۴. Norman Foster

لرد نورمن فاستر (بیست و یکمین برنده جایزه معماری پریتزکر) در منچستر متولد شد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه منچستر در سال ۱۹۶۱ موفق به دریافت بورس تحصیلی هنری از دانشگاه ییل شد و در آنجا عضو کالج Jonathan Edwards بود و مدرک فوق لیسانس معماری را دریافت کرد.

در سال ۱۹۶۳ او تیم ۴ را تأسیس کرد و در ۱۹۶۷ Foster Associated را تاسیس کرد ، اکنون به عنوان Foster + Partners شناخته می شود. در لندن تاسیس شد ، اکنون یک روش جهانی است در حالی که بنیانگذار شرکت یکی از مشهورترین معماران با دفاتر پروژه در بیش از بیست کشور است. طی چهار دهه گذشته این شرکت مسئولیت طیف گسترده ای از کارها را بر عهده داشته است ، از طرح های جامع شهری ، زیرساخت های عمومی ، فرودگاه ها ، ساختمان های مدنی و فرهنگی ، دفاتر و محل کار گرفته تا خانه های خصوصی و طراحی محصولات. از زمان آغاز به کار ، این روش ۴۷۰ جایزه و استناد به برتری دریافت کرده و بیش از ۸۶ مسابقه بین المللی و کشوری را برنده شده است.

۱۵. Richard Rogers

ریچارد راجرز برنده جایزه معماری پریتزکر در سال ۲۰۰۷ ، دریافت کننده مدال طلای RIBA در سال ۱۹۸۵ و برنده مدال بنیاد یادبود توماس جفرسون در سال ۱۹۹۹ است. وی همچنین برنده جایزه معماری ۲۰۰۰ Praemium Imperiale ، شیر طلایی ۲۰۰۶ برای یک عمر موفقیت (La Biennale di Venezia) و مدال طلای Tau Sigma Delta 2007 است. ریچارد راجرز در سال ۱۹۸۶ جایزه Légion d’Honneur را دریافت کرد ، در سال ۱۹۹۱ شوالیه شد و در سال ۱۹۹۶ هم سال زندگی کرد.

ایده میدان یکی از دل مشغولی های اصلی راجرز است. او درک می کند که شهرها از مردم ساخته شده اند ، نه ساختمان ها و زندگی بین ساختمان ها مهم است. بنابراین او شهرها را مرحله ای می داند که مردم در آن اجرا می کنند و ساختمانها مجموعه هایی هستند که عملکرد را تنظیم می کنند.

اما کلید فلسفه راجر این است که ؛ ” معماری بسیار پیچیده است که توسط هر شخص قابل حل نیست. همکاری در قلب همه کارهای من نهفته است. من از پویایی لذت می برم که وقتی رشته های مختلف از جامعه شناسی تا ریاضیات ، مهندسی تا فلسفه گرد هم می آیند و راه حل ایجاد می کنند. این ادغام اخلاقی را ایجاد می کند که به بهترین شکل در خدمت دنیای مدرن است و زیبایی شناسی است. هیچ کس بیشتر با وضوح پروژه ای که یک مشتری روشن فکر است ، یکپارچه نیست … ”

جمع بندی

همه ی این معمار های خوش نام و مشهور، پس از سال ها تلاش و زحمت شبانه روزی، به این درجه رسیدند. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از همراهی شما ممنونیم.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه مسکونی رباط کریم

طراحی پروژه آزادی

مرحله طراحی پروژه فشم

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۵]