نمای شیشه ای اسپایدر
22
مرداد

نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر یا عنکبوتی به دلیل جذابیت بصری بالایی که دارد در ساختمان های تجاری، اداری و فرودگاه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های بارز این نما این است که نور روز را برای فضای داخلی ساختمان تامین میکند و این امکان را به ما می دهد که سطوح شیشه ای بزرگ را با استفاده از پنل های شیشه ای در اشکال مختلف به طوری که از هم جدا نشوند کنار یکدیگر قرار دهیم.

تفاوتی که نمای شیشه ای اسپایدر با دیگر نما ها دارد در این است که به دلیل شفافیت، زیبایی ظاهری و نمایان بودن باطن داخلی ساختمان به عنوان یک سیستم ضروری در نما های مدرن معرفی می شود.

 

نمای خانه و نمای ساختمان

 

نمای شیشه ای اسپایدر

در این نما شیشه ها با استفاده از سازه های فلزی سبک به یکدیگر متصل می شوند تا نمایی کاملاً شفاف و انعطاف پذیر را به وجود بیاورند و عین تشکیل شدن ساختاری منظم و یکپارچه باعث به وجود آمدن مزایایی همچون ایمنی، کارایی و سلیقه هنری می شوند و با این ویژگیها تبدیل به سازه ای مدرن و تزیینی می شوند.

از ویژگی منحصر به فرد این المان انعطاف پذیری آن می باشد و به دلیل ساختاری که دارد این قابلیت را به شیشه میدهد که در مقابل فشار شدید باد از خود انعطاف نشان دهد و به نوعی تحت این فشار شیشه خم شود.

این نما به عنوان یک پارتیشن شیشه ای بین فضای داخل و فضای بیرون عمل می کند و ارتباط بین این دو فضا را برقرار می کند که محصولی با تکنولوژی بالا و آسان در نصب و راه اندازی و گزینه ای ایده آل برای معماری معاصر می باشد.

 

در ارتباط با کابینت های شیشه ای بخوانید.

 

انواع نمای شیشه ای اسپایدر

انواع نما در این شیشه را می توان به سیستم باربری کشش ، سیستم باربری از طریق قاب شیشه ای و سیستم بار بری کابلی تقسیم کرد.

سیستم باربری کشش در این سیستم که شیشه ها همانند ستون بر روی استیل و لوله های ضد زنگ نصب می شود لوله ها با سری متحرک به یکدیگر متصل می شوند تا تنش بر روی شیشه را تحمل کنند و این نیرو را به ساختار فولادی منتقل کنند.

نکته قابل توجه دا این نما این است که در آن باید تمامی شیشه ها به صورت لمینت ساخته شوند.

 

در ارتباط با شیشه در طراحی دکوراسیون بخوانید.

 

سیستم باربری از طریق قاب شیشه ای

در این سیستم حاملها از المان های شیشه ای با مقاومت بالا تشکیل شده اند که دا آن شیشه ها به صورت عمودی و افقی به وسیله دستگاه مخصوص در سازه اصلی به یکدیگر متصل

شده اند که با سراخ کردن در چهار گوشه شیشه ها آنها را ثابت نگه می دارند.

 

سیستم بار بری کابلی

در این نوع نما از لوله های استیل و قاب شیشه ای خبری نیست و نیروی وارد شونده به سازه کاملاً از طریق کابل مهار می شود که در این سیستم ساختاری همانند خرپا دارد و اجرای آن نسبت به سیستم های قبلی بسیار تخصصی تر و دشوار تر است و به همین دلیل است که دارای قیمت بالاتری نسبت به بقیه می باشد.

فناوری به کار برده شده در این نما شامل استفاده کردن از تکیه گاه هایی مخصوص و غلتکی شکل است که جنس آن از فولاد ضد زنگ می باشد که بر روی سازه اصلی قرار می گیرد و از لحاظ معماری و مهندسی آزادی بسیار خوبی را به وجود می آورد که شیشه های دوجداره لمینت شده توسط ثابت کننده های استیل یا همان فیکس کننده ها در نقاط مختلف به سازه های اصلی متصل می شود.

 

نحوه اجرای نمای شیشه ای اسپایدر

در ابتدا نقشه های اجرایی با توجه به ابعاد، خصوصیات ساختمان، بار مرده و بار زنده داخلی، و نیروی خارجی مانند باد و زلزله را تهیه می کنند و بعد از تهیه و تنظیم نقشه های اجرایی لوله های استیل ضد زنگ را با توجه به جزییات اجرایی از یک طرف به زمین و از طرف دیگر به سقف با پلیت و کف کوب متصل می کنند.

بعد از این مرحله اتصالاتی به نام کانکتورها که جنس آنها از استیل است و ضد زنگ می باشد از طریق جوش آرگون به لوله های اصلی متصل می شوند و بعد از آ ن چنگک ها به وسیله پیچ به کانکتورها متصل می شوند که در مرحله قبل کانکتورها به وسیله جوش آرگون به سازه های اصلی متصل شده اند.

در نمای شیشه ای اسپایدر وظیفه اتصال شیشه به سازه اصلی بر عهده رتیل می باشد که جنس آن از فلز است که دسته بندی رتیل ها با توجه به نوع و ضخامت شیشه ها متفاوت می باشد و در پایان کار جهت ایزولاسیون و سلامت شیشه ها فاصله بین شیشه ها را با چسب های تلفیقی مخصوص پر می کنند.

نمای شیشه ای اسپایدر دارای مزایایی همچون انعطاف پذیری، شفافیت، نصب و نگهداری آسان، دوام بسیار بالا ، ضد زنگ و ظاهری بسیار زیبا در معماری به سبک مدرن می باشد.

این نما به دلیل ویژگی هایی که دارد بهترین گزینه برای سازه های مرتفع مراکز خرید، فروشگاه های بزرگ و فرود گاه ها می باشد و تمامی اجزا و متریال های آن را می توان بر حسب نیاز سفارشی سازی کرد.

این نما به دلیل گزینه های متعددی که دارد برای طراحی بسیار مناسب است و این ویژگیها سبب شده تا بسیاری از طراحان و معماران را مجذوب خود کند و به عنوان بهترین پوشش بیرونی مورد استفاده قرار گیرد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۸]