هرآنچه در رابطه با روف گاردن فشرده و نیمه فشرده لازم است بدانید
26
خرداد

هرآنچه در رابطه با روف گاردن فشرده و نیمه فشرده لازم است بدانید

هرآنچه در رابطه با روف گاردن فشرده و نیمه فشرده لازم است بدانید

در مقالات قبلی به شما گفته شد که روف گاردن ها چه ویژگی‌ هایی می‌ توانند داشته باشند و شما می توانید از آن ها برای چه موارد استفاده کنید.

زمانی که کلمه روف گاردن و یا بام سبز بیان می شود شما می دانید که این محیط جذاب بر روی سقف ساختمان و یا روی تراس ساختمان شما ساخته می‌ شود و همچنین درباره آن ها و ویژگی‌ هایی که در روف گاردن به کار برده می شوند نیز در مقالات قبلی و یا آن شد یکی از این موارد فضای سبز این بود که در روف گاردن ها به کار برده می شود.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

هرآنچه در رابطه با روف گاردن فشرده و نیمه فشرده لازم است بدانید

روف گاردن گسترده

یکی از مواردی که در روف گاردن ها از آن استفاده می شود روف گاردن گسترده و یا بام سبز گسترده می باشد که شما می توانید آن را بر روی سقف خانه خود به کار ببرید نوع سقف ها برای افراد مختلف بسیار جذاب می باشند و استقبال بسیار زیادی از آن ها شده است از ویژگی‌ های مثبت روف گاردن گسترده می‌ توان به پاکیزگی هوا نیز اشاره کرد این کار را می تواند همزمان با جذابیت خود که در ساختمان به کار برده می‌ شود نیز به دیگران نشان دهد و محیط زیست را پاکیزه نگه دارد و همچنین می‌ تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی آب و هوای شهر نیز داشته باشد و باعث کاهش آلودگی هوا شود.

زمانی که از روف گاردن گسترده نام برده می شود منظور این می باشد که شما بام ساختمانی بسیار بزرگی داشته باشید و همچنین بام مسطح باشد و اگر ساختمان شما دارای بام شیب داری می باشد روف گاردن بر روی آن ها بسیار کم به کار برده می شود.

یکی از مواردی که در روف گاردن گسترده از آن استفاده می شود این است که عمق خاک در این بام های سبز بسیار کم می باشد و همچنین می توانند وزن کمتری بر روی ساختمان نیز داشته باشند.

شما می توانید این بام های سبز را در ساختمان هایی که بازسازی کردند و یا به صورت بازسازی شده و تعمیر شده می باشند نیز استفاده کنید و حتماً نباید ساختمان نوساز باشد.

اغلب گیاهان و سرسبزی هایی که بر روی روف گاردن های گسترده به کار برده می شود از نوع گیاهان کویری می باشند زیرا این گیاهان می تواند گرمای بسیار بالایی را تحمل کنند و سرسبزی خود را حفظ کنند به عنوان مثال گیاهانی که دارای برگ های پهن و گوشتی می باشند برای بام های سبز بسیار مناسب بوده و از این گیاهان استفاده می کند یکی از گیاهانی که می‌ توان گفت در روف گاردن ها از آن استفاده می شود گیاهانی می باشند که ریشه‌ های عمیق ندارند زیرا این گیاهان برای بام های سبز بسیار مناسب نمی باشد.

 

روف گاردن فشرده

یک نوع از بام های سبز و یا روف گاردن ها می توان به روف گاردن فشرده اشاره کرد اما این بام های سبز ویژگی های خاص خود را دارند و هم نوع آن ها با روف گاردن هایی گسترده بسیار متفاوت می‌ باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد روف گاردن فشرده می توان به عمق خاک آن اشاره کرد در چنین بام هایی از عمق خاک بیشتری استفاده می شود پس به این منظور شما می توانید از گیاهانی استفاده کنید که ریشه آن ها در حدود ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر رشد می کند و زیبایی و سرسبزی این بام ها را فراهم می کند.

زمانی که شما می توانید از عمق خاک بیشتری بر روی روف گاردن خود استفاده کنید پس به این معنا می باشد که شما دست بازتری در انتخاب گیاهان و گل ها برای روف گاردن دارید و می توانید از گیاهان و گل هایی که مورد علاقه شما می باشد استفاده کنید.

بعضی از گیاهان ریشه های مهاجم در خود دارند و این باعث می شود که به پشت بام شما آسیب وارد کنند و بهترین کار این است که از این گیاهان استفاده نکنید.

یکی از کاربرد هایی که روف گاردن فشرده می تواند داشته باشد این است که شما می‌ توانید با نورپردازی هایی که در آن به کار می‌ برید بتوانید از این محیط برای پیاده روی استفاده کنید اغلب این محیط ها فضای دلنشین و همچنین رمانتیک را برای افراد ساختمان می‌ توانند داشته باشند و در اغلب موارد این محیط های جذاب به سبک مدرن طراحی می شوند.

 

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]