ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی موفق
18
دی

ویژگی طراح دکوراسیون موفق

ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی موفق

در این مطلب قصد داریم به موارد کاربردی و موثراشاره کنیم که برآمده از تجربیات طراحان دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان موفق می باشد.

با دکوطرح همراه شوید.

 

ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی موفق

طراحان ومعماران موفق ازهر پروژه یک داستان خلق می کنند

یکی از نخستین درس هایی که معماران و طراحان دکوراسیون داخلی را سمت موفقیت سوق می دهد این است که با موضوع و مفهوم دادن به هریک از پروژه های خود یک داستان جدید خلق می کنند. این متد برای یک طراح و معمار مانند یک کتاب راهنما عمل می کند ودر هروقت که به انتهای خط برسند می توانند از آن برای حرکت بعدی کمک بگیرند.

 

طراحان و معماران موفق ریسک پذیرمی باشند

پشت هر کار خلاقانه و بی نظیری ایده و تفکری پنهان است که منشا این عوامل ریشه در قدرت ریسک پذیری دارد همیشه این تلاش را داشته باشید که راهکار های جدید پیدا کنید و جسورانه آنها را پیاده نمایید و در این راه به قدری با اعتماد به نفس قدم بردارید زیرا در برخی از مواقع  راه حل ها در قالب استاندارد به دست نمی آید همیشه  فراتر بیاندیشید و با شهامت آن را دنبال کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

 

اهمیت به دیتیل و جزئیات

در طراحی و دکوراسیون داخلی جزئیات نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند به طوری که این جزئیات مانند قطعات پازلی می باشند که وقتی این جزئیات را در کنار هم قرار می دهیم مجموعه را به وجود می آورند و کل ساختار را تشکیل می دهند و در نهایت پروژه را با هم متحد می سازند.

 

سادگی چاره کار

سادگی به معنای حذف عوامل غیر ضروری از صحنه طراحی دکوراسیون داخلی می باشد  توانایی اعمال سادگی و ممانعت از پیچیدگی موجب رشد منافع طراح و معمار می شود. تبحر یک طراح و معماران در کاهش غیر ضروریات در طراحی و اجرا می باشد که به چند نمونه از این موارد اشاره می کنیم.

 

طرح های ساده

هزینه کمتری برای طراح و معماررا دارند و به سهولت ساخته و اجرا می شوند و در بدو تزئین نیز زیبا می باشند.

 

کاربرد متریال های ساده

حداکثر دو یا سه متریال به کار ببرید و برای کاربردها قانون وضع کنید. هر جنس را با پرداخت گری های متنوع به کار ببرید که در نهایت بدون پیچیدگی به دامنه گسترده ای از انتخاب ها خواهید رسید.

 

قاب های پنجره ساده

شما می توانید در طراحی پنجره خود دو نوع قاب را مشخص کنید یکی برای پنجره های بزرگ و دیگری برای پنجره های کوچک، به همین سادگی و در عین حال زیبایی است.

 

عدم پوشش دادن اتصالات بین اسباب و لوازم

پوشش این اتصالات می تواند بسیار زمان بر و پر هزینه باشد  مشکلی نیست که اگر این اتصالات عریان و در معرض دید باشند به شرط آنکه زیبا و دکوراتیو باشند.

 

طراح و معمار موفق نظم و ترتیب ایجاد می کنند

د انجام و اجرای کار سعی کنید نظم و ترتیب داشته باشید. در ابتدای شروع کار مهمترین و ضروری ترین مورد را انتخاب نمایید و بقیه موارد را به ترتیب جلو ببرید و قبل از نقشه کشی موارد زیر را در نظر داشته باشید.

 

محل ساخت بنا و ساختمان

کارفرما

بودجه ای که برای پروژه در نظر گرفته شده است

مفهوم فراگیر در مواردی به کار برده می شود که دارای بیشترین قدرت و کشش می باشد و در این شرایط است که نظم و ترتیب شکل می گیرد. در اکثر موارد در ساخت ساختمان ، سایت ساختمان و محل قرارگیری آن محور اصلی می باشد. پیش از تعیین شکل کلی ساختمان باید فضاهای مختلف ساختمان از عمومی ترین فضا تا خصوصی ترین مورد بررسی و اولویت بندی قرار بگیرد و نحوه قرارگیری این فضا ها باید مشخص گردد.

در ساختمان های که مورد بازسازی قرار می گیرند  نظم و ترتیب بر اساس نواقص ساختمان قبلی مانند نورطبیعی،  فضای خالی،  پِرتی ها مورد بررسی قرار می گیرند و با ایده و خلاقیت جدید مورد بازسازی واقع می شوند.

 

طراح و معمار موفق تکرار می کنند

با تکرارمداوم اِلِمان ها و متریال های  معمول موضوعی عادت ایجاد نظم و ترتیب بیشتر ایجاد می شود. در، پنجره، ستون، تیغه و… همگی بخشی از نظم طبیعی یک ساختمان و بنا می باشند و تکرار در طراحی دکوراسیون داخلی این امکان را به وجود می آورد که بین طرح هماهنگی برقرار شود.

 

از حواس الهام می گیرند

یک تصویر زیبا فقط حس بینایی ما را به خود درگیر می کند اما یک  معمار و طراح دکوراسیون داخلی در زمانی که طراحی می کنند تمام حواس خود را به کار می گیرند. طراح و معمار در زمان طراحی به نقطه نقطه طراحی ش فکر می کند و مدام در فکر چاره اندیشی می باشد تا طرحی بی نقص  و کامل را ارائه دهد.

 

با حواس پنجگانه کار کنید

اگر به رشته طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید و در این رشته فعالیت می کنید باید همیشه و در هر جایی قوه تخیل وحواستان به کارتان باشد وباید همیشه در حال ایده پردازی باشید  اگر به مسافرت می روید از شکل و طراحی بناها ایده بگیرید و از آنها الهام بگرید و اگر در حال ورزش هستید از نوع بنا ایده بگیرید و به اطراف خود دقت کنید و سعی کنید از دیتیل و جزئیات اطراف خود در طرح هایتان استفاده کنید و اگر به خرید می روید از دکوراسیون ایده بگیرید. خلاصه این که معمار و طراح دکوراسیون داخلی  شغلی شغلی را انتخاب کرده است که در طول شبانه روز درگیر آن می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی کابینت، طراح دکوراسیون داخلی، دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۳]