بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران
12
آذر

بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران

بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران

محبوب ترین سبک های معماری در طراحی داخلی عبارتند از:

  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک
  • مدرن
  • مینیمالیست

در این مقاله قصد بر این داریم که به معرفی سبک نئوکلاسیک و ویژگی های آن در معماری داخلی بپردازیم و در مقالات بعدی سبک های دیگر معماری را مورد بررسی قرار خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

 

بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران

تصاویر بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران

 

بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک که در دوره رنسانس روم و یونان باستان شکل گرفت یکی از سبک های دکوراسیون داخلی است که در قرن ۱۸ میلادی به وجود آمد که در این سبک دکوراسیون داخلی تمایل بسیاری به لوکس و باشکوه بودن وجود دارد.

اما اگر بخواهیم نئوکلاسیک را  در یک جمله بیان کرد می توان گفت سبک نئوکلاسیک ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک می باشد که این سبک مخصوص افرادی است که دارای روحیه با نشاط می باشند و به دنبال فضایی از رنگ ها در منزل خود هستند.

سبک نئو کلاسیک تا حدودی ترکیبی از سبک کلاسیک سنتی است و تفاوت آن با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک این است که این سبک در رنگ های گوناگون خود را نشان می دهد ولی دکوراسیون کلاسیک تنها رنگ های سفید و بسیار روشن را از خود نشان می دهد.

مزیتی که سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک نسبت به دکوراسیون داخلی کلاسیک دارد این است که هیچ محدودیتی در استفاده از متریال مبلمان و تزئینات درآن وجود ندارد اما ازاصول خاصی پیروی می کند. دراین سبک شاهد برخی از عناصر مینیمال می باشیم و ساده بودن نیز یکی از ویژگی هایی است که در این سبک به وفور قابل مشاهده می باشد.

 

این ویژگی ها شامل موارد  زیر می باشد:

  • رعایت شدن تناسبات هندسی کلاسیک در کنار عملکردگرایی معاصر
  • به کار بردن طرح ها و نمادهای معماری کلاسیک همراه با نورپردازی های مدرن و شیک
  • به کار گیری مبلمان سبک کلاسیک که باعناصر مدرن ترکیب شده اند.
  • استفاده ازعناصر سنگ،بتن،چوب،شیشه،فولاد و سایر عناصر ساخته شده از فلزات در این سبک
  • به کار بردن آینه های بزرگ و شیشه های رنگی
  •  استفاده از رنگ های کرم، طلایی و رنگ‌های خیره کننده مانند بنفش، قرمز و فیروزه‌ای
  • به کار بردن مبلمان با شکوه مخملی و عتیقه‌جات گرانبها
  •  استفاده از لوسترهای بلند و لوکس
  • طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک

سبک طراحی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک امروزی را میتوان اینگونه تعریف کرد  ترکیب تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک که منجر به سبکی پرنشاط و خاص میشود و برخی محدودیت ها در سبک کلاسیک را کنار میگذارد و در نهایت به نوعی دکوراسیون خاص و لاکچری همراه با کارایی مفید و اقتصادی منجر میشود

در این سبک  ما شاهد عملکردگرایی بیشتر در طراحی داخلی  هستیم  و همچنان برخی المان ها و متریال های معماری کلاسیک را جهت حفظ روحیه کلاسیک حفظ خواهیم کرد و ترکیب این سبک با المان های مدرن  و روز دنیا مانند نورپردازی خاص و کفپوش و متریال ها والمان های مدرن و برخی مبلمان خاص و زیبا که منجر به  خلق سبک نئوکلاسیک و دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری خواهد شد.

 

پیدا کردن مبلمان در بازسازی به سبک نئوکلاسیک

در این سبک مبلمان دارای اشکال هندسی و خطوط صاف و تمیز و مستقیم می باشند ولی همچنان ردی از کنده کاری های دوران روکوکو و باروک را هم در جا دارند.

دنبال مبلمان بازسازی شده ای بگردید که با عناصر طراحی شامل مخروطی ها،‌ پایه های خراطی شده یا کنده کاری،‌ صندلی های سلطنتی با تاج طلاکاری شده و مدالیون های طلا و طرح چنگ یا دسته ی رز مشخص می شوند. رنگ پارچه ها و اثاثیه در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک باید غنی و در عین حال به رنگ مات باشد. سبز خزه ای،‌ آبی تیره،‌ صورتی مات،‌ ارغوانی سیر و سفید کلاسیک جزو این دسته رنگ هاست. تابلوهایی با قاب های عریض و الگوهای تکرارشونده و نقاشی هایی با تم و موتیف های یونانی رومی هم جزو عناصر طراحی داخلی نئوکلاسیک هستند.

 

افزودن لوازم جانبی و تزیینی در بازسازی به سبک نئو کلاسیک

گلدانها و کوزه های تزیینی از عناصر جدایی ناپذیر طراحی و دکوراسیون نئوکلاسیک هستند. این گلدانها و کوزه ها معمولا” تک رنگ می باشند و با طرح هایی به رنگ سفید با الگوهای تکرارشونده از حلقه گل تزیین می شوند. موجودات اساطیری الهام گرفته شده از دوران مصر باستان مثل شیردال یا موجودات نیمه انسان نیمه حیوان هم به طراحی نئوکلاسیک راه پیدا کرده است واستفاده از چراغ ها، کوسن ها و دیوارنگارها و تابلوهایی با این طرح ها هم میتواند تم نئوکلاسیک طراحی خانه شما را تقویت کند.

 

اصول طراحی داخلی نئوکلاسیک

نئوکلاسیک سبک رنگ های مات و کدر است. نئوکلاسیک سبک آبی ها،‌ خاکستری ها و کرم ها با ردی از زرد و مشکی و سبز است.

می توان در انتخاب پرده ها و مبلمان به ریشه های رومی یونانی مکتب نئوکلاسیک توجه داشت. نئوکلاسیک بستر مناسبی برای بیان نوعی طرزفکر و سلیقه معماری و طراحی برای شما فراهم می کند.

‌ با وجود اینکه تم اصلی باید در تمام عناصر طراحی نئوکلاسیک جاری و ساری باشد اما باید توجه داشت که یک دستی کامل بین اجزای طراحی باعث بی روح شدن خانه شما خواهد شد. کاغذ دیواری ها،‌ آویزها و تابلوهای نقاشی را در هماهنگی با مبلمان و طرح دیوارها و سقف با رعایت اصل تنوع کنار هم بچینید.

مراقب باشید در دکوراسیون نئوکلاسیک اغراق و زیاده روی نکنید چرا که استفاده بیش از حد از لوازم جانبی می تواند نوعی نقض غرض باشد. کمینه گرایی همیشه جواب می دهد. اگر خانه تان اساسا برای چنین منظوری طراحی نشده باشد. طراحی نئوکلاسیک برای اتاق هایی با عمق زیاد  و بزرگ مناسب تر است.

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی پروژه بازسازی منزل نئو کلاسیک برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱۳ میانگین: ۴.۴]