پروژه نمای بازار مبل
14
آذر

پروژه نمای بازار مبل

پروژه نمای بازار مبل

همراهان خوب و دوست داشتنی دکوطرح، سلام! به یکی دیگر از پروژه های گروه معماری و دکوراسیون داخلی ما خوش آمدید. در این نوشته پروژه نمای بازار مبل که در سال  ۱۳۹۰ طراحی و اجرا شده را خدمت شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید!

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح با کادری مجرب در امر پیمانکاری و ساخت و ساز پروژه های عمرانی و مهندسین ذیربط، از صفر تا صد پروژه شما را اجرا می نماید. این تیم با سابقه ای طولانی در امر ساخت و ساز و اجرا در خدمت شما هموطنان گرامی می باشد.

پروژه نمای بازار مبل

نام پروژه : پروژه نمای بازار مبل

تاریخ انجام پروژه : سال ۱۳۹۰

توضیحات : تصاویر زیر مربوط به پروژه نمای بازار مبل می باشد.

تصاویر پروژه نمای بازار مبل:

پروژه نمای بازار مبل | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه نمای بازار مبل | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

به همین بهانه و برای کسب اطلاعات بیشتر شما علاقه مندان و دوستان گرامی درمورد نمای ساختمان و اهمیت آن، در ادامه توضیحات این پروژه کمی درمورد نمای ساختمان با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

وقتی در خیابان راه می روید یا در اتوبان رانندگی می کنید اولین چیزی که درمورد یک ساختمان توجهتان را جلب می کند چیست؟ یا دکوراسیون داخلی آن است؟ چه چیزی به غیر از نمای ساختمان را می توانید ببینید؟! ۹۹ درصد افرادی که از جلوی خانه شما رد می شوند اصلا هیچوقت فرصت مشاهده درون آن را پیدا نمی کنند. اما نمای ساختمان چیزی ست که همگان آن را دیده و از آن لذت می برند و آن را مبنای قضاوت خود می گذارند. نمای ساختمان یکی از مهم ترین قسمت های یک ساختمان است که می تواند در نگاه اول با کاربر و مخاطب آن ارتباط برقرار کند. بنابراین، طراحی نما یکی از مهمترین مراحل طراحی ساختمان است و باید به گونه ای طراحی شود که ارزش بصری داشته باشد. باید بدانید که یک طراحی و اجرای جذاب و با کیفیت در ظاهر ساختمان شما می تواند جلوه قابل توجه و به یاد ماندنی را در ذهن بیننده ایجاد کند. بنابراین برای طراحی یک نمای زیبا باید به فاکتورهای مهم توجه کنید.

 

استفاده از مواد با کیفیت و پایدار در پروژه تجاری

نمای ساختمان در برابر انواع و اقسام تغییرات جوی از جمله بارندگی ها، طوفان، آلودگی هوا و نور خورشید است. نمای ساختمان پوسته بصری ساختمان است. اگر در نمای ساختمان به دلیل صرفه جویی در هزینه از مصالح بی کیفیت و درجه ۳ استفاده کنید ، در آینده برای فروش ساختمان با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد زیرا بسیاری از خریداران کیفیت ساختمان را بر اساس پوسته آن ساختمان اندازه گیری می کنند و نه استفاده از آن. درب نما نشانه کم کیفیت بودن کل ساختمان محسوب می شود ، بنابراین بهتر است از مواد با کیفیت در نمای ساختمان استفاده شود.

 

ترکیب مواد مختلف در طراحی نما تجاری

ترکیب مواد مختلف در طراحی نما یعنی بدانید چه عناصری را کنار هم بگذارید و چه سبکی استفاده کنید. یکی از مهمترین موارد برای دستیابی به یک نمای خوب این است که بدانید چه موادی را باید در کنار یکدیگر قرار دهید تا هماهنگی بیشتری در منظره ایجاد شود و منظره زیباتر به نظر برسد. کیفیت و متریال به کار رفته در نما می تواند زیبایی آن را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. در طراحی نما هم تنوع رنگ و هم متنوع بودن بافت بسیار مهم است که با استفاده از مواد به کار رفته در نما می توان به این مهم دست یافت.

 

رعایت نسبت رنگ در نمای ساختمان تجاری

همانطوری که باید نسبت عناصر و مواد را رعایت کنید باید نسبت و تناسب رنگ ها را هم در نمای ساختمان رعایت بفرمایید. رنگ یکی از برجسته ترین ویژگی های بصری نما است و اگر به درستی انتخاب نشود ، می تواند حتی کیفیت بصری بهترین طرح ها با بهترین مواد را از بین ببرد ، بنابراین تناسب رنگ باعث می شود که یک نمای مطلوب باشد.

 

سادگی و خوانایی نمای ساختمان تجاری

سادگی و خوانایی یعنی افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و زیبایی نمای شما را درک کنند. مهمترین اصل در طراحی نما سادگی و خوانایی آن است. اگر از مواد متنوعی در طراحی نمای ساختمان استفاده کنید ، از سادگی و خوانایی نمای ساختمان می کاهید ، بنابراین بهتر است از نقوش در تمام قسمتهای نما استفاده شود.

 

سازگاری عناصر استفاده شده

سازگاری عناصر یعنی از عناصر به گونه ای استفاده شود که به هم مربوط باشند. تمام قسمتهای نما باید به یک شکل طراحی و اجرا شوند و تداوم آن در کل نمای نما دیده شود. نمای مداوم نمایی است که از مجموعه ای از اشکال پراکنده تشکیل نشده باشد بلکه باید در طراحی قسمتهای مختلف فرم عمومی در نظر گرفته و اجرا شود.

 

نورپردازی نما تجاری

نورپردازی ساختمان یعنی ساختمان شما در ۱۲ ساعت از تاریکی چگونه به نظر می آید و درست به اندازه تمام مراحل طراحی نما مهم است! نورپردازی نما به اندازه طراحی نمای ساختمان مهم است زیرا نورپردازی ساختمان شب را به اندازه روز پر جنب و جوش ، پویا و موثر می کند. توجه داشته باشید که نور نباید خیلی خیره کننده باشد ، یعنی ابتدا باید برای بیننده و سپس نور قابل مشاهده باشد.

 

شفافیت بصری نمای ساختمان تجاری

در طراحی نما، پنجره ها نقش ایجاد شفافیت را دارند و از سفتی متناسب با تعداد و عرض دهانه های موجود، می کاهند. در طراحی نما باید به طراحی این پنجره ها ، موقعیت و ریتم آنها توجه داشته باشید و پنجره ها را در جای مناسب نما قرار دهید تا در نمای ساختمان تأثیر بگذارد. در این مورد تنها مشورت با یک طراح حرفه ای کمک کننده خواهد بود.

 

از یک عنصر شاخص در نما استفاده کنید

عنصر شاخص همان طور که از نامش پیداست بخشی از نمای ساختمان است که همه موارد از جمله رنگ ها و م واد و عناصر حول محور آن می چرخند. یکی از قسمتهای نما را به عنوان نقطه عطف آن در نظر بگیرید و طرحی متفاوت برای آن بسازید تا قسمت مورد نظر در مرکز توجه قرار گیرد. با در نظر گرفتن یک عنصر شاخص در نما ، تعادل کمتر است، اما در طراحی این عنصر شاخص توجه داشته باشید که این قسمت از نمای ، در عین تفاوت و برجسته بودن، باید با فرم کلی نما هماهنگ باشد.

 

استفاده از یک ریتم خاص در نما

شاید برایتان سوال پیش بیاید که ریتم در نما چیست؟! در واقع ریتم عبارتست از تکرار عناصر به ترتیب مشخص و جهتی که تمام قسمت ها از نظر بصری سازگار باشند. عناصر تشکیل دهنده شکل نما باید نوعی نظم در خطوط ، صفحات و حجم ها داشته باشند. ریتم از پراکندگی و ناخوانا بودن عناصر به کار رفته در نما جلوگیری می کند و به نمای سازمان یک سازمان بصری می بخشد. ریتم یعنی هماهنگی بین عناصر نما، خطوط، مواد و همچنین روشنایی متمرکز.

 

 

برای اطلاعات بیشتر محتوای لینک های زیر را نیز مطالعه کنید:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با پروژه نمای بازار مبل برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]