چگونه برای اتاق خواب دکوراسیون مناسب انتخاب کنم؟
27
دی

چگونه برای اتاق خواب دکوراسیون مناسب انتخاب کنم؟

پیش تر در مورد چگونگی طراحی یک اتاق خواب زیبا در فضای نسبتا کوچک صحبت کردیم. اما موضوع دیگری که وجود دارد طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل است. این که از چه وسایل و با چه رنگ هایی استفاده کنیم از نکاتی است که باید به آن ها با دقت پرداخته شود. استفاده از سرویس خواب مناسب، رنگ وسایل اتاق، پرده ها، آباژور و غیره نیازمند توجه شماست. همه ی این موارد در زیبایی و بزرگ تر دیده شدن اتاق شما تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال استفاده از رنگ های مهیج مثل قرمز برای سرویس خواب و رو تختی شما مناسب نیست. چرا که اتاق شما مختص خواب است و باید دارای رنگی آرامش بخش و ملایم باشد.

در این مقاله به این که از چه وسایلی برای اتاق خواب مان استفاده کنیم، می پردازیم.

مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم عبارتند از:

۱- پرده اتاق
۲- سرویس خواب
۳- تابلو و قاب عکس
۴- آینه در اتاق
۵- مبلمان

 

انتخاب پرده اتاق خواب

انتخاب چوب پرده

اولین نکته در انتخاب چوب پرده، توجه به فضای موجود در بالای پنجره است. انتخاب جنس چوب پرده و حتی خود آن، به این فضا بستگی دارد. هرچند در صورت کوچک بودن فضای بالای پنجره، می توانید از پرده تک لایه و پرده های نازک تر استفاده کنید. همچنین کوچک بودن فضا، می توانید میله یا چوب پرده به سقف متصل کرده و پرده را به آن بیاویزید.

انتخاب پرده

انتخاب رنگ و مدل پرده، باید با توجه به وسایل اتاق صورت بگیرد. در طور کلی تک تک وسایل در تزئینات ساختمان، باید مورد توجه قرار بگیرد. برای مثال انتخاب پرده ی اسپرت برای اتاق خوابی که تمام وسایل آن آنتیک و کلاسیک هستند و بر عکس آن، مناسب نیست.

اگر اتاق شما تم سنتی دارد و وسایل آن کلاسیک است، می توانید از پرده های والن دار و سنتی مجلل برای پوشاندن پنجره ها استفاده کنید. اگر هم شما به اجرای دکوراسیون به صورت اسپرت و مینیمال علاقه مند هستید، می توانید از پرده های ساده را به کار بگیرید. همچین برخی برای اتاق خواب مدرن خود از پرده استفاده نکنید. البته این موضوع به تصمیم شما بر می گردد.

 

سرویس خواب

سرویس خواب و تشکی که از آن استفاده می کنید، نقش مهمی در ظاهر اتاق شما و همچین کیفیت خواب شما دارد. نکته اول این که، شما باید سرویس خواب تان را در سبکی انتخاب کنید که منزل شما به طور کلی در همان سبک است. در مرحله ی بعد، شما نباید توجه خود را تنها به ظاهر مناسب تخت و تشک خود معطوف کنید. طبی بودن سرویس خواب شده، مهم ترین نکته است. چرا که شما یک سوم شبانه روز خود را در تخت به سر می برید و در صورت استاندارد نبودن آن، بعد مدتی مجبور به تعویض آن هستید. پس برای انتخاب سرویس خواب زیبای طبی و استاندارد، حتما به کلیه نکات توجه کنید.

 

تابلو و قاب عکس

اگر دوست دارید دیوار های اتاق خود را با عکس ها و تابلو های مختلف بپوشانید، ابتدا توجه کنید که پر کردن همه دیوار ها کار درستی نیست، چرا که چشم بیننده را خسته می کند و از زیبایی اتاق شما می کاهد. همان طور که برای سرویس خواب گفتیم، برای انتخاب تابلو و قاب عکس مناسب نیز شما باید به تم کلی اتاق و منزتان توجه کنید. اگر اتاق تان سنتی و کلاسیک است، نصب کردن تابلوی مینیمال یا قاب عکس های سفید و طوسی، کار جالبی نیست. همین طور نصب کردن تابلو های بزرگ و آنتیک هم در اتاق مدرن، از زیبایی اتاق و جلوه ی تابلو می کاهد. نکته قابل توجه در نصب تابلو این است که محل نصب آن باید جایی باشد که بیننده بدون این که نیاز باید گردن خود را خیلی به سمت بالا ببرد، به تابلو تسلط داشته باشد. اگر به گالری های عکس یا نقاشی رفته باشید، دیده اید که تابلو ها در راستای دید و صورت قرار دارند تا بیننده به راحتی آن را ببیند. پس تابلوی خود را در ارتفاعی از دیوار نصب کنید که دید مناسبی داشته باشد.

 

آینه در اتاق

یکی از راه های بزرگ تر جلوه دادن اتاق های نسبتا کوچک، نصب آینه ی بزرگ در آن هاست. آینه نقش مهم و اساسی و زیبایی هر مکان دارد. شما می توانید با انتخاب آینه ساده یا بزرگ و جلل با توجه به سبک اتاق خود، آن را بزرگ تر و زیبا تر نشان دهید. اما نکته این است که بهتر است آینه خود را طوری قرار ندهید که به محض باز کردن چشم یا بلند شدن از تخت تان، خود را آینه ببینید.

 

مبلمان اتاق

اگر فضای اتاق شما به اندازه ای نیست که پس از قرار دادن مبلمان، باز هم فضای کافی برای راه رفتن در آن وجود داشته باشد، از گذاشتن مبل از اتاق خود صرفه نظر کنید. حتی اگر اتاق شما به اندازه کافی بزرگ است، پر کردن آن با مبلمان کار جالبی نیست. چرا که خلوت بودن اتاق مهم ترین اصل و زیبایی ظاهر آن است. پس حتما مبلمان اضافه را از اتاق حذف کنید.

نکته دیگر در قرار دادن مبلمان در اتاق، این که برای اتاق های مجلل و سنتی، نیازی به مبلمانی با طرح های آنچنانی نیست. شما می توانید با انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان اتاق خود، حس سنتی بودن ملبمان در اتاق را به بیننده انتقال دهید.

جمع آوری

دکوراسیون و تزئین منزل یکی از کار های خلاقانه و لذت بخش برای صاحب خانه به شمار می رود. شما با انتخاب وسایل و طراحی مناسب می توانید جلوه ی زیبایی از اتاق خود را به نمایش بگذارید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]