چیدمان و طراحی اتاق مطالعه و کار
27
دی

چیدمان و طراحی اتاق مطالعه و کار

اگر شما نوجوان در حال تحصیلی در خانه دارید، باید اتاقی را به او اختصاص بدهید که از لحاظ نور و فاصله نسبت به سایر قیمت های خانه مناسب باشد. حتی اگرمی خواهید اتاق مطالعه را برای استفاده شخصی خود طراحی و دیزاین کنید، باید بهترین تزئین را برای آن انتخاب کنید. اتاق مطالعه باید از نظر نور، فضا، وسایل به کار رفته در اتاق و رنگ دیوار ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، چرا که تاثیر مستقیمی در عمل مطالعه فرد دارد. در این باره سوالات زیادی مطرح ایت. مثلا این که کتاب خانه را روی دیوار ها قرار دهیم یا از کتاب خانه جدا استفاده کنیم. آیا کتاب ها باید در معرض دید باشند یا آن ها را در داخل کتاب خانه طوری قرار دهیم که دیده نشود. ما در این مقاله قصد داریم انواع چیدمان و دکوراسیون برای اتاق مطالعه را بررسی کنیم.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی داخل اتاق کار، چیدمان اتاق مطالعه

یک اتاق مطالعه شیک و مدرن

امروزه با پیشرفت صنعت طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل و با استفاده از یک چیدمان شیک و امروزی، می توان به دکوراسیون دلخواه در فضای داخلی خانه و اتاق ها دست پیدا کرد. اجرای دکوراسیون برای فضا های مختلف با اندکی خلاقیت و توجه به نکات اولیه و ضروری فراهم می شود. شما می توانید تزئینات ساختمان خود را با استفاده از وسایل ارزان اما زیبا انجام دهید. برای این کار نیاز به خرج و هزینه بیش از اندازه نیست. فقط کافی است خرید های خود را با دقت و توجه انجام دهید.

انواع چیدمان هایی که برای اتاق مطالعه استفاده می شوند عبارت اند از:

۱- اتاق مطالعه ترکیب شده با کتاب خانه

۲- طراحی سفید و ساده برای اتاق مطالعه

۳- اتاق مطالعه مدرن به رنگ مشکی

۴- اتاق مطالعه با رنگ های اسپرت

۵- چیدمان و طراحی خطی

۶- اتاق مطالعه سیاه و سفید

که در این مقاله به سه مورد اول آن می پردازیم.

اتاق مطالعه ترکیب شده با کتاب خانه

در گذشته برای قرار دادن کتاب ها در یک قفسه، از کمد های کنار دیواری استفاده می شد. این کار باعث می شود کتاب خانه فضای زیادی اشغال کند و فضای اتاق شما کوچک دیده شود. برای اینکه یک دکوراسیون مدرن و شیک در اتاق مطالعه خود ایجاد کنید، بهترین کار استفاده از کتاب خانه های کابینتی است. برای نصب کردن این مدل از کتاب خانه، بهترین فضا، فضای بالای اتاق است. چرا که فضای کم تری می گیرد و ما بهترین استفاده را از تمام فضای اتاق خود کرده اید. در قسمت پایین کتاب خانه، می توانید یک میز مطالعه شیک و ساده قرار دهید تا هم به کتاب هایتان دسترسی داشته باشید و هم فضای خالی اتاق بیشتر باشد. اگر در اتاق خود فضایی برای مبلمان دارید، می توانید از مبلمان مینیمال و ساده به همراه کوسن های ساده استفاده کنید. برای تزئین فضای بالای کتاب خانه حتی در فضاهای خالی بین آن، بهتر از از وسایل لوکس و مدرن استفاده کنید تا با سبک اتاق تان همخوانی داشته باشد.

 

طراحی سفید و ساده برای اتاق مطالعه

برای اینکه یک اتاق مطالعه به طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن و ساده داشته باشید، بهتر است از ایده های ساده و مینیمال استفاده کنید. این نوع از چیدمان به این صورت است که از یک میز کار سه طرفه استفاده شده و فرد از سه زاویه به میز دسترسی دارد. استفاده از چنین میزی باعث ایجاد فضای بزرگ برای مطالعه و انجام کار می شود و علاوه بر آن به خاطر نو بودن این ایده، نمای جالب و زیبایی به اتاق شما می بخشد. شما می توانید در قسمتی از اتاق، قفسه کوچکی در دیوار تعبیه کنید. این قفسه می تواند به میز کارتان نزدیک باشد تا دسترسی راحت تری به وسایل تان داشته باشید. این کار باعث می شود شما محیطی دنج و اختصاصی برای کار های خود داشته باشید و تمرکز شما را در کار ها افزایش می دهد. اگر وسایل شما به میزانی است که در یک قفسه جا نمی شود، می توانید در کنار میز یا در نقطه دیگری از اتاق یک کتاب خانه قدی مدرن و مینیمال قرار دهید. ساده بودن و طراحی این دکوراسیون به زیبایی و شیک بودن آن کمک کرده است.

 

مدرن به رنگ مشکی

انتخاب رنگ مشکی برای اتاق مطالعه، شاید کمی غیر منطقی به نظر برسد اما در واقعیت مشکی یکی از رنگ های مدرن و شیک در صنعت طراحی است. ترکیب رنگ مشکی با طلایی، علاوه براینکه فضای اتاق را جذاب تر جلوه می‌دهد، خود نیز یک سبک در طراحی اتاق است که شما را به سمت انتخاب نوع خاصی از وسایل و چیدمان آن ها هدای می کند.

برای تبدیل اتاق، به فضایی با تم تیره، شما می توانید دیوار های اتاق را با رنگ خاکستری تیره نیز رنگ آمیزی کنید. استفاده از میز و صندلی مشکی در کنار وسایل تزئینی طلایی مثل آباژور طلایی یکی از ایده های جالب و جذابی است که می توانید آن را در اتاق خود پیاده کنید. همچنین استفاده از گلدان های گل طبیعی در دکوراسیون اتاق شما، تنها چیزی است که به دکوراسیون شما آسیبی وارد نمی کند و شما می توانید مطمئن باشید که نمای اتاق شما را زیبا تر هم می کند.

 

جمع آوری

اتاق مطالعه دیگر فضایی است که شما بخش اعظم روز خود را در آن می گذرانید و به کار های مهم و مطالعه در آن می پردازید. پس انتخاب بهترین سبک چیدمان وسایل در آن و همچنین انتخاب وسایل مناسب این سبک، نکته ای است که شما باید به آن توجه کنید. شما می توانید همه ی این ایده ها را با هزینه کم در اتاق خود پیاده کنید. اما این موضوع نیازمند خلاقیت و دقت و توجه شماست. انتخاب رنگ مناسب، قرار دادن وسایل در جای درست و غیره، همگی با هم برای شما اتاق ایده آلتان را می سازند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۸]