کدام مدل قفسه کتاب برای خانه مناسب است؟
16
بهمن

کدام مدل قفسه کتاب مناسب است؟

کتاب هایی که روی میز ، کف خانه و در عمق قفسه‌های کتاب انباشته شده اند ، به خانه ای جا دار احتیاج دارند. امروزه انواع و سبک های مختلفی از قفسه های کتاب در دسترس است و برنامه های مختلفی برای ساخت آن ها از با جنس های مختلف وجود دارد.

کتابخانه یا قفسه‌های کتاب در رنگ ها ، اندازه ها و سبک های متنوعی ارائه می شوند. همچنین دارای مواد مختلفی هستند: چوب ، شیشه ، فلز و پلاستیک. برخی از آن ها با جبهه های شیشه ای ساخته می شوند تا از گرد و غبار کتاب ها محافظت کنند. علاوه بر آن می توانند توکار ، ایستاده و تاشو باشند.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی و اجرای قفسه های مدرن

 

انواع قفسه‌های کتاب

 

۱. استاندارد یا Standard

قفسه‌های کتاب با طراحی استاندارد یک وسیله ی بزرگ و منفرد با مجموعه ای از قفسه های افقی ، دیوار های نگهدارنده و یک دیوار پشتی خواهد بود. این مدل قفسه‌های کتاب غالباً مستطیل و بلند هستند ، البته در همه موارد اینگونه نیست. متداول ترین جنس آن چوب است ، اما ممکن است آن ها را در هر ماده موجود پیدا کنید.

 

۲. مکعب یا Cube

همان طور که از نام قفسه های کتاب مکعبی مشخص است ، مجموعه ای از فضا های مکعبی برای ذخیره کتاب ها و وسایل شما وجود دارد. این طرح ها به صورت مربع یا مستطیل هستند ، تا یک آرایه متقارن از مکعب ها را سازماندهی کنند.

 

۳. مدولار یا Modular

قفسه های کتاب مدولار دارای مجموعه های ۲ ، ۳ یا بیشتر هستند. این قفسه های کتاب برای آرایه هایی که به انتخاب خودتان در هم قرار گرفته یا در مقابل یکدیگر قرار دارند ، طراحی شده اند. این مدل ها که اغلب در تنظیمات مبتنی بر مکعب ظاهر می شوند ، متناسب با نیاز های شما طراحی شده و پس از خرید می توان به آن ها اضافه کرد.

 

۴. Leaning

قفسه کتاب leaning طوری طراحی شده است که حتما باید به دیوار تکیه داده شود. قاب کلی ظاهری کج دارد ، در حالی که قفسه ها وقتی که قاب در زاویه مناسب روی دیوار قرار می گیرد به حالت افقی باقی می مانند.

 

۵. قفسه کتاب گوشه یا Corner

منظور از کتابخانه طراحی گوشه ، قرار گرفتن آن در گوشه ها است. با دو طرف کاملا رو به بیرون ، آپشن های قرار دادن قفسه کتاب گسترش یافته است. این مدل قفسه کتاب مخصوصاً برای صرفه جویی در فضا ، یا نمایش هنر یا قطعات ظریف در مکانی که مزاحمتی برای آن ها ایجاد نشود بسیار مناسب هستند.

 

۶. Barrister

این نوع طراحی قفسه کتاب در ابتدا برای کمک به وکلا در ذخیره مجموعه کتاب ها و رونده های گسترده قانونی آنها ساخته شده است. به همین ترتیب ،  دارای در هایی با شیشه های اغلب دودی هستند تا هنگام جابجایی واحد ، کتاب ها را در جای خود نگه دارند.

 

انواع قفسه‌های کتاب از نظر جنس

تصمیم اصلی بعدی که درباره انتخاب قفسه کتاب جدید خواهید گرفت ، مربوط به مواد ساختمانی است. آیا ظاهری کلاسیک چوبی می خواهید؟ چیزی مدرن تر و فلزی تر؟ یا چیز دیگر؟ بیایید گزینه ها را تجزیه کنیم.

 

چوب

قاب های چوبی گسترده ترین و متداول ترین دسته از کتابخانه های موجود در بازار امروز و سال های گذشته را شامل می شود. قفسه‌های کتاب چوبی را می توان تقریباً در هر طرح و سبکی پیدا کرد

 

فلز

ساخت فلز امکان طراحی با وزن کم ، گزینه های شکل بیشتر ظاهری را فراهم می کند که به راحتی از طراحی مدرن یا صنعتی در آن استفاده می شود. در قفسه‌های کتاب فلزی، اغلب بخش هایی وجود دارد که از چوب شاخته شده باشد.

 

لمینت

قفسه‌های کتاب لمینت مانند هر مبلمان لمینت با یک لایه محافظ ، معمولاً با پایه وینیل یا پلاستیک ، پوشانده می شوند. این طرح قفسه‌ی کتاب و ساختار آن باعث می شود کتابخانه در هر زمانی زیبا و جدید به نظر برسد ، تقریباً به هر رنگی می تواند متناسب باشد و در برابر ضایعات و نشت ها مقاومت کند.

 

شیشه

قفسه های کتابی شیشه ای بیشتر با ساختار پشتیبانی فلزی قطعات شیشه ای پیدا می شود.

 

سبک

آخرین نکته هنگام انتخاب قفسه کتاب که کتاب های شما را برای سال های آینده در خود جای دهد ، عنصر شخصی سبک است. نمونه های سنتی ممکن است آشنا باشند ، اما دامنه گزینه های موجود امروز فراتر از این هاست.

 

سنتی یا Traditional

سبک سنتی با ساختاری متناسب با کلاسیک ، جزئیات هنرمندانه و ظاهری محکم ، حس بی انتها را ایجاد می کند. قفسه های کتاب سنتی که اغلب از چوب ساخته می شوند ، می توانند از جزئیات چوب حک شده برخوردار باشند.

 

مدرن یا Mosern

وسایل به سبک مدرن به دوره خاصی از سبک اواسط قرن بیستم بازمی گردند ، و تمرکز خود را بر شکل های اغلب مینیمال و در عین حال چشم نواز قرار می دهند. پیکربندی های جدید مانند طراحی نامتقارن و بدون پشت در اینجا معمول است.

 

امروزی یا Contemporary

طراحی معاصر محدود به هیچ نگاه یا فلسفه خاصی نیست. صرفاً باید تازه ، بدیع و لحظه ای باشد. این قفسه های کتاب جدید ترین طرح ها را به رخ می کشد و لحنی آزمایشی یا پیشرونده را برمی انگیزد. مثال ما در اینجا از یک طرح نردبان مستقل ، با یک قاب A پشتیبانی می کند که از قفسه های گسترده تر پشتیبانی می کند.

 

Rustic

ظاهر روستایی ، ظاهری شبانی و کلبه مانند ، با چوب هایی به طور معمول طبیعی ، پهن ، اشکال ساده و ظاهری رنگ نشده است. این مدل قفسه های کتاب می توانند ناهموار و زیبا به روشی قدیمی باشند.

 

ساحلی یا Coastal

قفسه های کتاب در الگوی طراحی ساحلی نمای طبیعی دارند که از سبک روستایی متفاوت است به این دلیل که برای سبک اقیانوسی و ساحلی طراحی شده است. این مواد دارای لحنی هواساز یا آفتاب سفید هستند ، در حالی که سادگی ساخت ماهیتی آسان دارد.

 

صنعتی یا Industrial

وسایل به سبک صنعتی با هدف تقلید از ظاهر و احساس تجهیزات کارخانه ، اغلب دارای ساختاری فلزی ، مستحکم و چوب هستند. این قفسه های کتاب جلوه ای محکم و قوی به هر فضایی می دهد.

 

جمع بندی

انتخاب مناسب و به جای قفسه‌های کتاب در  طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل تاثیر زیادی دارد که ما در این مقاله آن ها را بررسی کردیم. از همراهی شما ممنونیم.

 

پیشنهاد نویسنده: چیدمان و طراحی اتاق مطالعه و کار، تزئین اتاق

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه تهرانسر – مرحله طراحی

پروژه سعادت آباد – مرحله طراحی

پروژه جنت آباد مرحله طراحی

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]