سبک معماری داخلی کشور مصر
01
آذر

سبک معماری داخلی کشور مصر

سبک معماری داخلی کشور مصر

طراحی یک محیط در هر مکانی در اکثر کشورهای مختلف بستگی به شرایط آب و هوایی و اقلیمی و سنت و دین و مذهب و خیلی موارد دیگر دارد. یکی از سبک های قدیمی و زیبا سبک مصری است. در طراحی داخلی باید به جزئیات توجه ویژه کرد.رنگ های بکار گرفته شده در محیط داخل، مبلمان، کفپوش، سقف داخلی، ظروف، دیوار ها باید باهم هماهنگ باشند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

سبک معماری داخلی کشور مصر

سبک مصری در طراحی داخلی

در معماری مصر ستون‌های منقش و متعددی به چشم می‌خورد. تصاویر هنری بسیاری بر روی دیوارها حکاکی می شود و شامل گرایشات مذهبی و مقدس مردم می‎باشد، که با طرح‎های برجسته، سفال و آجرهای صیقل داده شده نیز تزئین می‎گردد. در رنگ‌آمیزی دیوارها از رنگ‌های طبیعی (خنثی، زرد روشن و…) استفاده می‌شود. براساس این سبک فضای داخلی خانه باشکوه و رنگارنگ طراحی می‌شود.

فرهنگ های دیگر، برخی از نمادهای خود را از فرهنگ مصری گرفته اند. در قرن ۱۹، در معماری داخلی و خارجی میتوانیم سمبل هایی از مصر را مشاهده کنیم. ایده های طراحی داخلی به سبک مصری شامل نمایشی از خصوصیات گرم و رنگهای روشن است که تداعی کننده شن و خورشید است. آن ها می توانند توسط سایه های تیره تر مانند مشکی یا شکلاتی تکمیل شوند.

 

ویژگی های سبک مصری در معماری داخلی

  • زوایای گرد شده و قوس دار و استفاده از طاقچه های متنوع در دکوراسیون مصری
  • تقارن هندسی در تمام اجزای کف پوش های حصیریمجسمه ملکه مصر حکاکی، طلا کاری و لعاب های رنگی در جزئیات ظریف معماری در سبک مصر
  • استفاده از ساقه های پاپیروس در گلدان های بلند سفالی
  • استفاده از رنگ های گرم و روشن
  • بهره گیری از مجسمه گربه، سوسمار، مار و قورباغه
  • روی ستون‌ها و طاقچه‌های متعددی که در این سبک رواج دارد، از تزئینات به سبک مصری استفاده کنید.

 

رنگ های معماری داخلی به سبک مصری

در این سبک باید به رنگ های طبیعی بیشتر توجه شود. استفاده از طیف رنگ های روشن و گرم که با ترکیب کردن این رنگ ها با یکدیگر، محیطی شبیه به صحرا با تلفیقی از خورشید و شن را در ذهن افراد تداعی می کند.

رنگ های شکلاتی و مشکی در کنار این طیف رنگ، جلوه ای زیبا به فضا می بخشد که موجب هماهنگی بیشتر بین رنگ ها می شود. برای هارمونی بهتر رنگ ها می توان رنگ های زرد، قرمز و آبی را به کار برد. برای خطوط مرزی به کارگیری از رنگ های سیاه و سفید و سبز پیشنهاد می شود.

 

تاریخچه سبک مصری دردکوراسیون

نکته جالب‌ توجه در مورد مصریان، علاقه فراوان آن‌‌ها به تزیینات و آراستگی محیط اطرافشان است. بر اساس شواهد تاریخی، در سال ۱۹۲۲ میلادی یک باستان‌‌ شناس بریتانیایی به نام هاوارد کارتر در تحقیقات خود از مقبره توتنخامون (یازدهمین فرعون مصر باستان) جواهرات زینتی بسیاری کشف کرد. همین امر بر علاقه مردمان مصر به تزیینات محیط و وسایل پیرامون صحه گذاشت. مطالعات نشان می‌‌ دهد که خدمتکاران مصری به آراستگی لوازم زندگی توجه می‌‌ کردند. یکی از اولین سبک‌ های طراحی شکل‌ گرفته در دنیا سبک مصری است. به شکلی که در برخی منابع گفته‌شده بیشتر سبک‌ های اروپایی از این سبک الهام گرفته‌‌اند.

 

مبلمان مصری

اینکه چرا به این نوع مبلمان سلطنتی مصری می‌گویند، احتمالا واضح است. خب مبلمان سلطنتی که با تزئینات و جزئیات خود اشرافی گری و تجمل شاهانه‌ای را به نمایش می‌گذارند. از طرفی مصریان باستان، مانند تمام شاهان دیگر به تجمل گرایی و اشرافیت شناخته شده هستند. جواهرات و مدل مبلمان شاه و سایر افراد عالی رتبه، مدام قدرت و ثروت را به چشم همگان می‌آورد.

یافته ها حاکی از این است که ارتفاع پایه های مبلمان مصر باستان ارتباط مستقیم با رتبه صاحب آن صندلی (مبل) در جامعه یا دربار بوده است. به این شکل که داخل قصر و دربار فراعنه صندلی هایی با ارتفاع های مختلف وجود داشته و هر چقدر که جایگاه و رتبه صاحب آن صندلی بالاتر از دیگران بوده، به همین اندازه ارتفاع پایه های صندلی آن شخص نیز بلند تر می شده و بلندترین صندلی و تخت را خود فراعنه داشته اند.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]