اصول طراحی پلان اداری
29
مرداد

اصول طراحی پلان اداری

اصول طراحی پلان اداری

ساختمان اداره دارایی واحدهای مختلف است که شرکت‌ها و بیزینس های متفاوت در آن فعالیت می‌کند.

علاوه بر این تمامی اصول طراحی ساختمانی باید استاندارد‌ها رعایت شود چند نکته کلیدی را در هنگام تغییر وجود دارد که می‌تواند تضمین کرد.

تمامی واحدهای موجود در یک ساختمان اداری طبقه آن طراحی می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید.

 

طراحی داخلی تجاری و طراحی داخلی اداری

 

اصول طراحی پلان اداری

واحدهای اداری به شکل فلت طراحی می شوند تا در نهایت استفاده از کسب و کار در آن توسط پارتیشن بندی وجود داشته باشد و برخی فضاها در آن باید مشخص کردن در پلان اولیه برای یک ساختمان اداری باید همانطور که گفته شد نکات استاندارد ها طراحی شوند.

واحدهای اداری از لحاظ ابعاد برای کسب و کارها متفاوت هستند.

در این ساختمان اداری لزومی ندارد که تمامی واحدها به یک اندازه باشند و می توان طراحی پلان اداری را با استفاده از ابعاد مختلف طراحی کرد تا نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ تامین شود.

اما این گفته به این معنی نیست که یکی از واحدهای اداری خیلی کوچک و بدون نور طبیعی و یا پنجره کافی باشد و اتاق دیگر دارای همه امکانات باشد دسترسی و راحتی برای همه اتاق ها باید یکسان باشد به طوری که کارمندان هنگامی که مشغول کار هستند در آن حین احساس راحتی کند و بتواند به خوبی در یک نقشه ساختمانی کار کرد.

اگر خودتان قصد پارتیشن‌بندی در محیط اداری را دارید باید به سایر فضاها و ابعاد آن ها دقت داشته باشید.

این کار باید طبق استانداردهای میز کار و استانداردهای اندازه انجام شود.

افراد در هنگام کار نیازمند محیط آرام هستند و علاقه‌ای به سر و صدا در محیط کار ندارند .

تمرکز و سکوت برای کارمندان اهمیت دارد که باید آن را در طراحی پلان ساختمان اداری رعایت کرد.

برای این کار می‌توان واحدها را طوری نقشه کشی کرد که دفاتر کار و محیط هایی که در طراحی اول برای کارکنان در نظر گرفته شده اند در جهت مخالف خیابان اصلی قرار گرفته شوند باید فضایی را به آن اختصاص دهند که به دور از صدا و شلوغی شهر باشد.

همچنین با تامین بودجه کافی برای طراحی پلان اداری می توانید از پنجره های دوجداره و دیوارهای عایق استفاده نمایید که از بیرون رفتن انرژی و در امان ماندن از سر و صدا محیطی آرام را ایجاد کنید.

با توجه به وجود نوری یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام طراحی داخلی یک محیط کار باید یک ساختمان مسکونی مورد توجه است وجود نور از معماران تلاش می‌کنند تا فضایی را طراحی کند که بیشترین نور طبیعی را در محیط داشته باشند.

برای دفتر اداری نور از اهمیت بالایی برخوردارند نور طبیعی می‌تواند راندمان کار کارمندان را بالا ببرد و به محیط انرژی ببخشد.

برای همین در هنگام طراحی باید جهت صحیح را برای قرارگیری پنجره ها استفاده کنید تا نور بیشتری به دکوراسیون داخلی تابیده شود.

همچنین در طراحی پلان بهتر است که واحدها به گونه‌ای چیده شوند که همه آن‌ها به یک اندازه از وجود نور بهره ببرند.

در پارتیشن بندی یک فضا باید به این نکته توجه کنید که نور مناسب می تواند روحیه کارمندان را تغییر دهد و قطعاً در محیطی که وجود نور کمتر دیده می‌شود راندمان کار افراد پایین‌تر است و دچار خستگی و کسالت می شوند.

از مهم ترین نکاتی که در طراحی ساختمان اداری به آن باید توجه شود امنیت کارمندان می کند که ساختمان اداری بزرگ باشد یا کوچک امنیت افرادی که در طول روز در آن در حال تردد هستند باید مورد توجه قرار بگیرد.

پله های اضطراری در ساختمانهای اداری بزرگ و همچنین تهویه مناسب گرمایش اند و چیدمان مناسب برای اتاق های کاری از مواردی هستند که در حیطه امنیت قرار می گیرند.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون واحدهای مسکونی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

با آرزوی بهترین‌ها.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۴.۶]