نماد سایت شرکت معماری دکوطرح

بازسازی و مرمت

بازسازی و مرمت

بازسازی و مرمت

بازسازی و مرمت

معماری شاخه‌ای از هنر معماری است که بر پایه شناخت و مطالعه بناها و بافت‌های تاریخی انجام می‌شود این هنر باید در فضاهای تاریخی از لحاظ کالبدی و ساختاری آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

معماری شاخه‌های آمیخته از دانش و تکنولوژی مهندسی و هنر معماری در شکل‌های مختلف است. مهم‌ترین مفهوم مرمت، نوسازی، بهسازی و بازسازی است که با یکدیگر مداخله می‌کنند و یک اثر هنری بوجود می‌آورند.

 

بازسازی و مرمت

مرمت بناهای که در دوره‌های کلاسیک بودند مکانی برای بازدید محققین بوده که به آن مرمت علمی می‌گویند. مرمت‌های علمی مربوط به دوره یونان و روم هستند که عملکرد آن‌ها در طی تاریخ عوض شده و فقط برای نگهداری و تحقیق از آن استفاده می‌کنند.

این مرمتی است که اجازه می‌دهد قسمت‌هایی از بنا را که از بین رفته یا وجود ندارند را مجدداً بازسازی کنند که با آن مرمت هنری می‌گویند که مربوط به دوره کوچک و رنسانس هستند.

مرمت حفاظتی در این مرحله اصلی نگهداری و محافظت از بنا بر ماده حفاظتی میزان مداخله‌ای که در شکل و شرایط به وجود می‌آید که شباهت زیادی به وضع پیشین بنا داشته است.

 

مرمت جامع

در این مرمت اقداماتی برای برپایی و حفاظت و باز زنده‌سازی بناها انجام می‌شود. در مرمت جامع ممکن است تمام سبک‌ها مورد استفاده قرار بگیرد که در این مرحله علاوه بر نگهداری بنا احیای آن هم انجام می‌شود.

در دوره‌های تاریخی مرمت وجود داشته که در دوره‌هایی مانند قرون وسطا، رنسانس، باروک، انقلاب صنعتی و نئوکلاسیسیسم وجود داشته است. در قرون وسطا مرمت به دو روش بوده بازسازی از نظر شکل و فرم، توجه به اصول زیبایی شناسی و مسائل باستان شناسی انواع مختلفی آن است که از سال ۱۸۴۰ به بعد دو نظریه درباره مرمت به وجود آمدند.

 

برای مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل