نماد سایت شرکت معماری دکوطرح

ساخت کابینت چوبی

ساخت کابینت چوبی

ساخت کابینت چوبی

ساخت کابینت چوبی

ساختن کابینت از کارهایی است که نیاز به تخصص دارد و مراحل متعددی را شامل می‌شود. این مراحل باید با دقت انجام شود.

از گذشته تا به امروز آشپزخانه به عنوان فضای پخت و پز استفاده می‌کردند. امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده از کابینت و استفاده از طبقات چوبی رایج شده است.

 

ساخت کابینت چوبی

کابینت‌ها انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین آن‌ها چوب یا ام‌دی‌اف است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. در ساخت کابینت‌های چوبی مراحل متعددی وجود دارد که اندازه‌برداری آشپزخانه اولین مرحله آن است.

در ابتدا باید نوع و محل اجاق گاز را مشخص کنید و جای آن را خالی بگذارید. باید توجه کنید که انشعاب لوله‌گاز، دودکش و برق را در نظر بگیرید و جای آن‌ها را تعبیه کنید.

همچنین جایگاه هود را در بالای کابینت خالی نگه دارید. مورد بعدی طراحی کابینت است که به صورت مهندسی باید انجام شود.

طراحی کابینت‌ها به صورت دستی بر روی کاغذ انجام می‌شود و سپس توسط نرم‌افزارهایی مانند تری‌دی‌مکس طراحی می‌شود. در این مرحله ساخت کابینت می‌تواند مشخص شود که از چه مدل کابینت‌های می‌خواهید استفاده کنید.

تعیین متریالی که می‌خواهید استفاده کنید و رنگ آن‌ها از مهم‌ترین گزینه‌هایی که در ساخت کابینت چوبی استفاده می‌شود. کابینت‌های چوبی از بدنه ام‌دی‌اف با روکش مصنوعی و طبیعی هستند که باید صفحاتی مقاوم در برابر حرارت و آب شوند.

مورد بعدی تعیین ضخامت اندازه برش‌ها و اینکه چه ضخامتی می‌خواهید انتخاب کنید است که بسیار اهمیت دارد.

باید یکسان و قطعات برش خورده در اندازه‌های منظم و طبق استاندارد اجرا شود. برای برش قطعات و اندازه‌های مشخص شده باید از دستگاه‌های پیشرفته استفاده کنید.

برای کابینت‌های مدرن باید معمولاً ظرافت بیشتری داشت تا زیبایی را به رخ بکشد. هنگامی که این مراحل انجام شد برشکاری شروع می‌شود. برش‌کاری قطعات با اندازه‌های مشخص نیازمند اندازه‌گیری دقیق است.

پس از برش‌زنی، نوبت به شیارزنی و سوراخ‌کردن قطعات می‌شود که در کابینت‌های زمینی و دیواری برای قرارگیری فیکس پشت بندکار از شیارزنی استفاده می‌نمایند. این شیارها نسبت به پشتی بدنه باید در فاصله ۱۷ سانتی‌متر قرار بگیرند.

پس از اتمام این مراحل می‌توانید مونتاژ و وصل کردن قطعات انجام دهید.

 

برای مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۴.۳]
خروج از نسخه موبایل