نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

عایق پشم شیشه چیست؟

عایق پشم شیشه چیست؟

عایق پشم شیشه و همه چیز درمورد آن

پشم شیشه یک عایق حرارتی و صوتی است که به نسبت دیگر عایق‌‌های رایج قدمت بالاتری دارد. پشم شیشه را در زبان انگلیسی با glass wool می‌شناسیم. پشم شیشه متشکل از تارها و الیاف نازک شیشه است که معمولا در بازیافت شیشه تولید می‌شود. این عایق‌های حرارتی، صوتی و رطوبتی از دمای منفی سی درجه تا مثبت هفتصد و پنجاه درجه را تحمل می‌کند. پشم شیشه به طور کلی یکی از انواع الیاف معدنی است که به عنوان عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی به کار می‌رود.

پشم شیشه از شیشه‌های بازیافت شده تولید می‌شود. الیاف این محصول بسیار نازک، کوچک و ریز است که شکل ظاهری آن سوزنی شکل می‌باشد، در واقع می‌توان این طور گفت که الیافی با ترکیب استوانه دارد و اندازه‌های آن کوتاه است. به این دلیل که پشم شیشه یک محصول ثانویه از بازیافت شیشه‌های قبلا استفاده شده است، به آن اصطلاح فیبر بازیافتی اطلاق می‌شود. برای مثال برای تولید یک رول از پشم شیشه، حدود ۱۰ بطری شیشه‌ای باید بازیافت شوند و به شکل تارهای نازک سوزنی مانند پشم شیشه در بیایند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع عایق پشم شیشه، این نوشته‌ها را بخوانید!

 

 

کاربرد عایق پشم شیشه در صنعت چیست؟

پشم شیشه یکی از انواع الیاف معدنی است که به دلیل استفاده از شیشه‌های بازیافتی برای تولید آن، به یک عایق پشمی مقرون به صرفه تبدیل شده است. از سویی دیگر به دلیل گران بودن انرژی در سراسر جهان وجود عایق در ساختمان سازی هر روز بر اهمتیش افزوده می‌شود. همچنین وجود عایق صوتی و رطوبتی باعث شده که آپارتمان سازی و ساخت واحدها در کنار یکدیگر زندگی را برای ساکنین سخت نکند.

پشم شیشه به عنوان یک انتخاب ارزان قیمت در این میان بیش از دیگر عایق‌ها دیده می‌شود. به همین دلیل کاربرد پشم شیشه در سراسر صنعت دیده می‌شود. از جمله مهم‌ترین کاربردهای آن در صنعت و ساختمان سازی در ادامه شرح داده شده است:

 

پوشش عایق پشم شیشه

پشم شیشه می‌تواند با فویل آلومینیومی، الیاف پارچه‌ای شیشه‌ای و یا بافت سیاه شیشه‌ای پوشانده شود. بنابراین از جهت پوششی می‌توان آن را به سه دسته زیر طبقه بندی کرد:

 

انواع عایق پشم شیشه

پشم شیشه‌های موجود در بازار را می‌توان به سه صورت پشم شیشه رولی، پشم شیشه پانل و پشم شیشه عایق پیش ساخته تقسیم کرد:

 

محدوده دمایی عایق پشم شیشه

بازه دمایی مناسب برای این عایق پرکاربرد، از منفی ۱۹۵ درجه سانتی‌گراد تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد است. اما تحمل دمایی آن به ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد به همین دلیل در موارد اندک در دماهای ۴۵۰ درجه هم کاربرد دارد. اما بازه نرمال و متعادل آن همان بازه ابتدایی است که گفته شد.

 

مزایای استفاده از عایق پشم شیشه

پشم شیشه به نسبت دیگر عایق‌ها از مزایای بسیاری برخوردار است و همین موضوع باعث شده که تبدیل به پرکاربردترین عایق معدنی در جهان بشود.

از جمله مهم‌ترین مزایای این عایق پرکاربرد در ادامه آمده است:

 

 

برای مشاوره‌ی رایگان می توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل