نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی باغ ژاپنی

طراحی باغ ژاپنی

شاید برای خیلی از شما همراهان خوب دکوطرح نام باغ ژاپنی چندان آشنا نباشد، جالب است بدانید که یکی از زیباترین پارک های ظریف و تماشایی دنیا باغ ژاپنی است که اکنون در اکثر کشورها نمونه ای از آن را می سازند. باغ های ژاپنی باغ های سنتی هستند که بیش از دو هزار و پانصد سال قدمت داشته و جهت ایجاد منظر طبیعی بسیار زیبا، به مرور زمان حالتی انتزاعی پیدا کرده اند. در این باغ طبیعت و معماری در برابر هم قرار گرفته نگرفته اند بلکه در کنار یکدیگر و مکمل هم پیش رفته اند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

انواع باغ در معماری

طراحی باغ ایرانی و ویژگی های آن

 

 

طراحی باغ ژاپنی

در طراحی باغ ژاپنی به جای آن که از تعداد زیادی گل و گیاه استفاده شود سعی بر این است بین عوامل طبیعی که نقش سمبلیک دارند، ارتباط عاطفی برقرار شود و هر قسمتی از باغ نمایانگر گوشه هی از طبیعت باشد. موادی که در باغ‌های ژاپنی بیشتر مورد توجه هستند، اشکال مختلف سنگ‌ها و طرز قرار گرفتنشان، آب، گیاهان زینتی و ایجاد رابطه بین آن‌هاست. همانطور که در بالا اشاره شد در باغ های ژاپنی سنگ‌ها نقش عمده ای بر عهده دارند. در طبیعت باغ‌های ژاپنی، یک سنگ منظم و کاملاٌ صاف به کار نمی‌رود، بلکه اشکال نامنظم و سطوح مختلف سنگ‌ها است که زیبایی‌هایی را ایجاد می‌کند.

بطور کلی ژاپنی‌ها هر سنگی را که در باغ به کار می‌برند، معنای به خصوصی برایش در نظر می‌گیرند. شاید بنظر آن ها سنگ‌ها ابدی هستند و معنای سمبلیک خود را حفظ می‌کنند. هر سنگی در طراحی محوطه این نوع سبک به تنهایی رسالت و واقعیتی مجزا از دیگر حقایق هستی است و فلسفه تجرید خود به شکلی در هر کدام از سمبل‌ها بیانگر می‌باشد. بطور کلی در خاور دور مانند دیگر نقاط دنیا باغ‌ها از دو دیدگاه مورد توجه بوده‌اند یکی بصورت پارک ها و باغ‌های عمومی، دیگری باغچه های کوچک برای منازل.

 

مشخصات باغ های ژاپنی

 

انواع باغ ژاپنی

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل