نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

۶ نکته در طراحی پلان کف

۶ نکته در طراحی پلان کف

۶ نکته در طراحی پلان کف – پلان کف چیست؟

پلان کف به طرحی گفته می شود که در مقیاس کوچک و از نمای بالا از یک اتاق یا ساختمان کشیده شده است. پلان کف ممکن است یک ساختمان کامل، یک طبقه از یک ساختمان یا فقط یک اتاق را نشان دهد. همچنین ممکن است اندازه ها، اثاثیه، وسایل منزل و هرچیز دیگری را که برای طراحی پلان ضروری است، در پلان ببینید. با کمک پلان کف می توانیم نمای کلی اثاثیه، سیم کشی ها و خیلی چیزهای دیگر را ببینیم. علاوه‌ بر این، پلان ابزاری ارزشمند برای بنگاه داران مسکن و شرکت های لیزینگ است و به آنها در فروش یا اجاره ساختمان ها کمک می کند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

۶ نکته در طراحی پلان کف

اهمیت طراحی پلان کف

پلان کف برای طراحی و ساخت خانه بسیار ضروری است. یک پلان کف خوب با ایجاد فضای مناسب میان قسمت های مختلف باعث می شود که از خانه خود لذت بیشتری ببرید و حتی باعث بالارفتن قیمت خانه می شود.

 

ویژگی های مهم یک پلان خوب

انعطاف پذیری و تغییر کاربری: طراحی خود را به گونه ای انجام بدهید که در آینده، خودتان یا خریدار احتمالی خانه، بتوانید به راحتی اتاق کار را به اتاق کودک تغییر دهید.

طراحی ایده‌آل اتاق ها: دقت کنید که اتاق خواب دور از فضاهای جمعی قرار بگیرد. سرویس بهداشتی نباید روبروی فضاهای جمعی منزل مانند غذاخوری یا پذیرایی باشد. اغلب افراد ترجیح می‌دهند آشپزخانه رو به غذاخوری یا پذیرایی باز شود تا کسی که مشغول آشپزی است بتواند با مهمان‌ها در ارتباط باشد یا بازی بچه ها را زیرنظر بگیرد.

توجه به اندازه: هنگام طراحی اتاق یا راهرو، تعداد افرادی که به طور همزمان در آن فضا حضور خواهند داشت را درنظر بگیرید. از خودتان بپرسید آیا فضای کافی برای حرکت آنها وجود دارد؟ آیا فضای کافی برای اثاثیه مورد نظر ما وجود دارد؟

انطباق با اولویت ها و سبک زندگی: اگر فضاهای جمعی برایتان مهم است، دقت کنید که بین آشپزخانه و محیط بیرون و همچنین پذیرایی فضای راحت و کافی وجود داشته باشد. اگر خانه، محل کار شماست، دقت کنید که اتاق کار روشنایی مناسبی داشته باشد و در صورت امکان در جای دنجی قرار بگیرد. حتماً می‌دانید که رفتن از طبقه اول به طبقه سوم برای بردن لباس ها از اتاق خواب مستر به رخت شوی‌خانه کار راحتی نیست.

 

چگونه پلان رسم کنیم؟

ساخت پلان کف شامل چندین مرحله است:

 

طراحی پلان کف و نکات مهم آن

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
خروج از نسخه موبایل