نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

گروت چیست؟

گروت چیست؟

گروت چیست؟

گروت از ترکیب سیمان و ماسه به دست می آید و ترکیب حاصل از این مواد حالت چسبنده ای دارند که می تواند به عنوان یک ملات مورد استفاده قرار بگیرد. به طور معمول از گروت ها در جاهایی استفاده می شود که نیاز به مقاومت بالا، ترمیم کردن ترک های عمیق و زیر سازی تجهیزات سنگین استفاده می شود. همانطور که اشاره شد، کاربرد گروت همانند ملات می باشد. از گروت در زیر صفحه ستون ها، نصب و راه اندازی ریل ماشین آلات، برینگ پل ها، ریل ها، حایل ها و… از این ماده استفاده می شود تا سازه ای که قرار است بر روی آن قرار بگیرد مقاومت بیشتری داشته باشد.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

گروت چیست؟

همه چیز درمورد گروت

این ماده می تواند نیروی وارد شده را به سطح زیرین کار منتقل کند و از این رو بار سنگینی را از روی سطح بردارد. به عنوان مثال در ساختمان ها در زیر صفحه ستون از گروت استفاده می شود تا نیرو و فشاری که ستون ها وارد می کنند به فندانسیون ساختمان منتقل شود. بعد از نصب کاشی ها و سرامیک ها بر روی کف منازل، حمام و سرویس بهداشتی، دیوار ها، کانتر و پیشخوان ها با استفاده از گروت، لازم است تا اقدام به آب بندی آن ها کنید. اغلب نصاب ها تا قبل از خشک شدن گروت، اقدام به آب بندی کاشی و سرامیک ها نمی کنند.

البته پس از نصب کاشی و سرامیک باید ببینید که نحوه نصب کاشی و سرامیک های شما به گونه ای است که نیاز به آب بندی سطح آن ها وجود دارد یا خیر. معمولا پس از اینکه گروت کاملا خشک شد، استفاده از یک درزگیر تصمیم بسیار هوشمندانه ای خواهد بود. استفاده از گروت و درزگیر ها باعث می شود که شما بتوانید به خوبی از منزل و دارایی های خود نگهداری کنید و سرمایه خود را به راحتی از دست ندهید.

گروت های سیمانی دارای انبساط کنترل شده ای هستند و هرگز دچار انقباض نمی شوند. معمولا زمان جرای پروژه هایی که در آن ها از این ماده استفاده می شود، حدود ۳۰ دقیقه است. اگر زمان اجرای پروژه با این ماده کاربردی کمتر از نیم ساعت یا در حدود نیم ساعت باشد، شبب می شود که انبساط آن هم تا میزان زیادی کاهش یابد.

 

انواع گروت

مدل های مختلفی از گروت در بازار موجود هستند که در این میان سه نوع آن بسیار پرکاربرد و شناخته شده هستند. این سه مدل معروف عبارتند از:

 

قیمت انواع گروت

در ادامه این سه مدل را معرفی خواهیم کرد و در مورد ویژگی ها، کاربرد و مزایای آن ها صحبت خواهیم کرد. این اطلاعات برای انتخاب و خرید مناسب و هوشمندانه کمک بسیاری به شما خواهند کرد.

 

ملاحظات استفاده از گروت

برای اینکه پروژه های که با استفاده از گروت انجام می شود، کیفیت بالایی داشته باشد و دوام و استحکام قابل توجهی را به شما ارائه دهد، لازم است تا شیوه صحیح استفاده و ملاحظات استفاده از این ملات قدرتمند در پروژه های مختلف را بدانید و از شرایط کار با آن آگاه باشید. در ادامه شما را با برخی از ملاحظات استفاده از این ملات و نکاتی که باید در حین استفاده به آن ها توجه کنید، آگاه خواهیم کرد.

یکی از کاربرد های اصلی گروت ها، استفاده از آن ها برای مواقعی است که می خواهید یک زیر کاری بسیار مقاوم را بر روی فوندانسیون اصلی تشکیل دهید. به عنوان مثال برای پر نمودن فضای خالی زیر بیس پلیت ها، اجرای فوندانسیون و زیر کار ماشین آلات صنعتی غول پیکر و سنگین، ثابت سازی ستون های پیش ساخته و زیر سازی های فولادی بخشی از پروژه هایی است که با استفاده از انواع گروت قابل انجام هستند.

 

اجرای گروت

گروت سیمانی یکی از ملات های پر کاربردی است که برای انجام چنین کار هایی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. میزان آبی که شما با پودر موجود در بسته مخلوط می کنید، تعیین کننده مقاومت فشاری ملات به دست آمده خواهد بود. میزان آب مناسب باعث می شود که شما به میزان ۵۰ تا ۸۰ پاسکال مقاومت فشاری داشته باشید. این بازه از مقاومت فشاری برای انجام پروژه های شما بسیار مناسب خواهد بود. البته به طور کلی دو روش ملات ریزی در محل های مورد نظر وجود دارد که عبارتند از:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل