نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

سیستم icf چیست؟

سیستم icf چیست؟

سیستم icf و همه چیز درمورد آن

سیستم آی سی اف (I.C.F) مخفف عبارت Insulating Concrete Formwork است. سیستم icf یک روش برای ساخت ساختمان است که در این روش با استفاده از پنل‌های پلی استایرن (EPS)، پروفیل‌های گالوانیزه و بتن مسلح به ساخت ساختمان می‌توان پرداخت. سیستم آی سی اف حاصل تفکر و ابداع مهندسان آلمانی در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ قرن گذشته است. این نوع سازه به دلیل ویژگی‌هایی که دارد به سرعت در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا پیشرفت کرد. پس از ابداع این سیستم ساختمان سازی، شرکت‌های مختلف عمرانی به استفاده و بهبود سیستم icf پرداختند و آن را گسترش دادند که به طور کلی همه روش‌های به وجود آمده از اصول اولیه پیروی می‌کنند.

 

اگر شما هم دوست دارید از سیستم icf و ساخت ساختمان بیشتر بدانید، این نوشته‌ها را بخوانید!

 

 

اجزای سیستم icf چیست؟

سیستم آی سی اف شامل دو لایه پنل پلی استایرن با ضخامت‌های ۶ تا ۲۰ سانتی‌متری، پروفیل‌های گالوانیزه با فرم مشخص که بین دو پنل پلی استایرن محکم می‌شوند. در حین ساخت این سیستم میلگرد و بتن نیز به بخش‌های نام برده اضافه می‌شود تا استحکام آن را افزایش دهد.

 

مراحل ساخت خانه با استفاده از سیستم icf

 

اجرای سقف در سیستم icf

پس از تکمیل دیوارها و سقف نوبت به ساخت نما و تاسیسات ساختمان می‌رسد. بلافاصه پس از پنل‌های پلی ارتان، عایق‌های رطوبت چسبانده می‌شوند و سپس روی عایق‌های رطوبتی نما اجرا می‌شود. خوشبختانه در ساختمان‌های ساخته شده با استفاده از سیستم icf قابلیت اجرای نماهای مختلفی مانند نمای فلزی، آجر، سنگ و چوبی وجود دارد.
تاسیسات برقی و مکانیکی هم در فضای بین دو لایه پنل پلی استایرن جاسازی و نصب می‌شوند. نصب کلید و پریزها هم بر روی این پنل‌ها بسیار راحت و سریع صورت می‌گیرد. پس از نصب و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی نوبت به نازک کاری که شامل گچ کاری، کاشی کاری و اجرای کف است، می‌رسد.

 

مزایای سیستم icf

 

 

برای مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل