نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

خانه چوبی چیست؟

خانه چوبی چیست؟

صفر تا صد خانه چوبی

خانه چوبی یک سازه متفاوت است که با طراحی خاص، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. این نوع خانه‌ها در شمال کشور طرفداران زیادی دارند و شما می‌توانید در دل کوهستان و جنگلی انواع خانه‌های چپوبی زیبا را مشاهده کنید. خانه‌های چوبی مانند بسیاری از سازه‌های دیگر که با مصالح متنوع ساخته شده‌اند دارای مزایای و معایب خاص خود هستند. اما آنچه که در مورد یک سازه چوبی به وضوح مشاهده می‌گردد مقاومت مناسب و زیبایی ظاهری متفاوت است.

 

برای آشنایی با خانه چوبی، این نوشته‌ها را هم بخوانید!

 

 

خانه چوبی چیست و برای کجا مناسب است؟

استحکام بالای این سازه موجب شده که برای مناطق شمالی مناسب باشد. در اجرای خانه‌های چوبی رعایت اصول استاندارد در مراحل ساخت ضرورت دارد تا نتیجه‌ای دلخواه حاصل گردد. تیپ‌های مختلفی از این نوع سازه قابلیت اجرا دارند و امکان ساخت سازه یک یا چند طبقه با استفاده از الوارهای چوبی به عنوان یک مزیت برای این سازه قلمداد می‌گردد.

ویلای چوبی، قیمت فروش بالایی دارد، زیرا مصالح کاربردی در ساخت آن با هزینه بالایی همراه است. این نوع خانه‌ها به صورت پیش ساخته نیز تولید شده‌اند و قابلیت نصب و کامل کردن آنها در محل مورد نظر وجود دارد. رعایت کردن استانداردهای روز دنیا در طراحی و ساخت ضرورت دارد تا قابلیت سکونت و ایمنی در این ساختمان‌ها به صورت ایده‌آل امکان‌پذیر گردد.

خانه چوبی سازه‌ای است که برای ساخت آن از مصالح چوبی استفاده شده و به عنوان ساختمان‌هایی محبوب با ویژگی‌های متمایز و خاص طرفداران زیادی دارد. این نوع سازه از امنیت بالایی برخوردار است و برای این که یک بنای مناسب و دلخواه ساخته شود لازم است مصالح مرغوب برای ساخت آن به کار رود.

زندگی در خانه چوبی دلپذیر است به همین دلیل افراد زیادی علاقمند به خرید چنین خانه‌هایی هستند. حس و حال خوبی که این سازه به افراد می‌دهد و تفاوتی که با انواع سازه‌های دیگر دارد آن را بسیار جذاب کرده است. معماری خاص و طراحی منحصر بفرد در حوزه ساخت خانه‌های چوبی که مطابق با استانداردهای بین‌المللی است موجب شده این سازه از دوام و کیفیت بالایی برخوردار شود.

 

ویژگی‌های خانه چوبی

خانه چوبی اغلب برای افرادی مناسب است که زندگی و تفریح در طبیعت را دوست دارند. افرادی که بافت چوبی را می‌پسندند و به زندگی در این خانه‌ها علاقمند می‌باشند. معمولاً این افراد خانه چوبی را به زندگی و گذراندن اوقات فراغت در آپارتمان‌ها ترجیح می‌دهند. اغلب برای ساخت این نوع خانه‌ها از سبک مدرن استفاده می‌شود و مصالح اصلی برای آن چوب درختانی است که اغلب در مناطق سردسیر رشد می‌کنند.

از آنجایی که چوب درختان مناطق سردسیر دارای رشد کند هستند و چگالی بالایی نیز دارند بهتر بوده و بافت خوبی دارند از این جهت کیفیت آن‌ها بیشتر و از طول عمر بالاتری نیز برخوردار می‌باشند.

یکی از ویژگی‌های مهمی که در مورد سازه چوبی مطرح می‌شود استقامت بالای آن در برابر شرایط نامساعد به ویژه در برابر زلزله است که این ویژگی سازه چوبی را مورد توجه قرار داده است. انواع خانه‌های چوبی در مناطق شمالی کشور با رعایت اصول استاندارد و صحیح در این راستا ساخته شده‌اند که از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار هستند.

 

مراحل ساخت خانه چوبی

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل