نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

طراحی فضا

طراحی فضا

طراحی فضا

فضا عنصری است که از قدیم یکی از اصول اصلی در رشته معماری به شمار می آید و کماکان به حیات خود در این رشته گسترده ادامه داده است و میتوان گفت فضا بر پایه ادراک، ذوق و احساس اشخاص بنا شده است که این عوامل از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

پیشنهاد نویسنده: آشپزخانه مینیمال

طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

 

طراحی فضا

برای طراحی یک فضا یا محیط باید به موارد زیر توجه داشت:

در مرحله اول‌ و گام اول باید نقشه معماری آن فضا یا محیط را تهیه کرد و باید نور پردازی، چیدمان، محل قرار گیری وسایل، ابعاد وسایل و … را با استناد به پلان اولیه مشخص کرد و این در صورتی است که طراح نقشه اولیه را داشته باشد.

اما اکر امکان دسترسی ما به خصوص در ساختمانهای قدیمی که معمولا فاقد پلان و نقشه اولیه هم می باشند، نبود طراح باید از وضع موجود به صورت دستی پلان خود را جهت طرح اولیه تهیه کند که این مساله امروزه بسیار راحت است و با وجود انواع مترها از دستی گرفته تا مترهای لیزری کار را برای برداشت نقشه اولیه آسان کرده است به این صورت که از یک نقطه شروع میکنیم و دور تا دور فضا را اندازه می گیریم.

باید توجه داشت هنگام برداشت جا نمایی درب و پنجره ها، ارتفاع آنها از زمین و فاصله آنها از یکدیگر و برداشت قسمت های پخ و کرو، جانمایی ستون ها، رادیاتورها، جهت بازشوها، شمالی یا جنوبی بودن ساختمان ها، دیوارهای باربر، دیوارهای کاذب، محل رد شدن سیم های برق و عبور لوله های گاز و اندازه گیری دقیق آنها برای مرحله طراحی بسیار حائز اهمیت است.

 

پیشنهاد نویسنده : در ارتباط با تاثیر نرخ دلار بر دکوراسیون داخلی بیشتر بخوانید…

 

بعد از اتمام نقشه های اولیه و برداشت آنها توسط طراح  به صورت دستی، توسط نرم افزار مربوطه نقشه وضع موجود فضا یا محیط را ترسیم کرده و بعد از آن طراح نقشه های پیشنهادی خود را با توجه به اصول معماری و مهندسی تهیه کرده و آن را با توجه به خواسته های کار فرما و نیازهای خانواده یا مجموعه، آماده می کند و سپس چیدمانهای آن را با‌توجه به ابعاد و اندازه وسائل مورد نظر در جای خود قرار می دهد.

به طور معمول تیم طراحی که شامل طراحان متخصص می باشد بعد از تصمیم نهایی در مورد پلان و نقشه های دو بعدی به دست آمده آن را جمع بندی می کنند و در مرحله بعدی به کمک نرم افزارهای سه بعدی مانند تردی مکس، راینو و … مراحل چیدمان مختلف در فضا و استفاده از متریال های مختلف در طرح خود آن را مورد ارزیابی قرار می دهند و پس از ارزیابی دقیق و انتخاب طرح دقیق و نهایی توسط کارفرما، طرح جهت اجرا به مهندسین اجرایی واگذار می شود.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل