نماد سایت شرکت معماری دکوطرح 09122460089

ضرورت مهندسی سازه

ضرورت مهندسی سازه

ضرورت مهندسی سازه چیست؟ چرا به طراحی سازه نیاز داریم؟

مهندسی سازه یکی از زیرشاخه‌های رشته‌ی جذاب مهندسی عمران و یکی از به‌روزترین علوم دنیا است. مهندسین طراحی سازه افرادی بسیار دقیق، آشنا به امور ساختمانی، به‌روز و آپیدت و برنامه‌ریز و جزئی‌نگر هستند. نیاز صنعت به این افراد روز به روز بیشتر می‌شود؛ خصوصا با ساخت واحدهای تجاری بزرگ و آسمان‌خراش‌هایی که به پایداری بیشتری نیاز دارند. یک مهندس سازه از صفر تا صد مراحل ساخت سازه را طراحی و به دقت بررسی و برنامه‌ریزی می‌کند و می‌کوشد تا پایداری و مقاومت و استحکام سازه را در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی تا حد امکان بالا ببرد تا سازه‌ی مورد نظر در طول ماکسیمم زمان، نهایت پایداری و استحکام را داشته باشد. بدین ترتیب ایمنی شهرها و کشورها افزایش پیدا کرده و سازه‌ها در برابر حوادث طبیعی و شرایط جوی و همچنین استهلاک ناشی از گذر زمان، قوی‌تر عمل خواهند کرد.

 

می‌خواهید از ضرورت مهندسی سازه بیشتر بدانید؟ این نوشته‌ها را هم بخوانید!

 

 

هدف و ضرورت مهندسی سازه

ما با بررسی علم طراحی سازه و کوشش در جهت گسترش و فراهم آوردن بستر در اجرایی کردن آن می‌کوشیم تا ساختمان‌هایی را بسازیم و بازسازی کنیم که نه تنها برای ده‌ها سال بلکه برای حتی قرن‌ها پایدار و مستحکم بمانند و پایداری و ایمنی و امنیت خود را از دست ندهند. ما قصد داریم به استحکام و پایداری ابنیه تاریخی خود بازگردیم که پس از قرن‌ها همچنان استوار جهان معماری را به شگفتی واداشته‌اند. ما در دکوطرح معتقدیم که ساخت و ساز تنها یک صنعت نیست، یک هنر، یک هویت ملی و یک علم برتر است که با آن تمامی زندگی اجتماعی ما در کنار یکدیگر معنی پیدا می‌کند.

 هدف علم طراحی سازه نیز در تمام دنیا همین است. مهندسین این حوزه به جد می‌کوشند تا سازه‌هایی استوار و پایدار با حداکثر کاربری و عمر بسازند. در طراحی سازه ما می‌خواهیم که یک ساختمان علاوه بر زیبایی، شکیل بودن، هدفمند بودن و فواید و فاکتورهای مهندسی، برای سالیان طولانی قابل استفاده باشد تا منابع محدود و ارزشمند انسانی به هدر نرود. معتقدیم که باید از حوادث گذشته درس گرفت. باید احتمال آسیب ناشی از حوادث و شرایط جوی و حتی فرسایش ناشی از گذر زمان را به حداقلی‌ترین‌ها رساند.

 

چگونه خدمات طراحی سازه مطمئن دریافت کنیم؟

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل