نماد سایت شرکت معماری دکوطرح

سفت کاری در ساختمان – بخش دوم

سفت کاری در ساختمان - بخش دوم

سفت کاری در ساختمان – بخش دوم

در قسمت قبل مراحل سفت کاری ساختمان را تا قسمتی از آن برای شما توضیح دادیم و اکنون می خواهیم در این قسمت به ادامه آن بپردازیم و شما را با سفت کاری و نکات مهم آن آشنا کنیم.

 

بخش اول مقاله ی سفت کاری ساختمان را بخوانید.

 

سفت کاری در ساختمان – بخش دوم

مراحل سفت کاری ساختمان

در قسمت قبلی تا مرحله بتن مِگر برای شما به صورت واضح توضیح داده شده است و شما می توانید ادامه این مراحل را در این قسمت دنبال کنید.

 

نصب صفحه ستون ها و آرماتوربندی

در چنین کاری باید حواستان باشد که نکاتی را باید رعایت کنید و از این نکات حتما استفاده کنید.

 

بتن ریزی

این عملیات را می توان گفت توسط ماشین آلات انجام می شود و ماشین هایی که این مواد یا همان بتن را جا به جا می کنند را ماشین حمل بتن یا میکسر می گویند.

زمانی که کار بتن ریزی در حال انجام می باشد باید به این توجه داشته باشید که باید بتن ریزی به صورت درست و صحیح انجام شود و این کار ها الزامی می باشد.

 

نکات مهم در بتن ریزی

 

خاموت بندی ستون های ساختمان

زمانی که خموت ها به کار گرفته می شود می توان این گونه بیان کرد که خموت ها در ستون ها برای این به کار می روند تا بتوان فاصله میلگرد های طولی و اصلی را که برای جلوگیری از برش و کمانش می باشد به کار می برند.

شما می توانید خموت ها را در ابتدا و انتهای ستون با گام هایی کوچک ببندید و در میانه ستون ها می توانید با گام های بزرگ این کار را انجام دهید.

اگر زمانی زلزله ای بیاید و ساختمان دچار لرزش شود این خموت ها می باشد که که قبل از این که ساختمان دچار ریزش شود می تواند با تغییر شکلی که می کند، می تواند این فرصت را به ساکنین بدهد تا بتوانند فرار کنند.

 

بتن ریزی ستون های ساختمان

یکی از مهم ترین مراحلی که باید در آن دقت کافی داشت تراز کردن قالب ها می باشد، این کار همیشه توسط استاد کار صورت می گیرد.

استاد کار باید بتواند با دقت بالا این کار را انجام دهد و زمانی که قالب ها به درستی بسته می شود می توان بتن را درون قالب ها بریزید.

بهترین کار این می باشد که بعد از این که قالب ها هم تراز می شوند شما می توانید بتن را از بالا به داخل قالب ها بریزید و ستون ها را به وجود آورید.

 

اجرای سقف تیرچه بلوک ساختمان

زمانی که می خواهید سقف را پیاده سازی کنید اولین کار این می باشد که تیرچه ها را روی پل های اصلی قرار دهید و تیرچه ها را در تراز مورد نظر خود کارگذاری کنید.

زمانی که تیرچه ها را قرار می دهید فاطله آن ها را با بلوک ها پر می کنند، و زمانی که میلگرد های تکمیلی و میلگرد های حرارتی را قرار می دهید که این کار را بر اساس نقشه ها پیاده سازی می کنید و بعد از آن بتن دال سقف را می توان ریخت.

زمانی که شما می خواهید پایه های اطمینان و پایه ها را برچینید می توانید از آیین نامه بتن ایران استفاده کنید و به آن ها مراجعه کنید.

 

نگهداری بتن سقف

می توان این گونه بیان کرد که سطح سقف دارای سطح وسیعی به حساب می آید و برای نگهداری بتن بر روی سقف باید دقت بسیاری را برخوردار بود.

اگر این کار را با دقت انجام ندهید سقف دارای ترک می شود و شما در این کار تلاش خود را نکرده اید.

 

 

خواندن نوشته های زیر نیز به شما توصیه می شود:

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی سفت کاری در ساختمان – بخش دوم برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]
خروج از نسخه موبایل