ایده های طراحی سوئیت کوچک
25
تیر

ایده های طراحی سوئیت کوچک

ایده های طراحی سوئیت کوچک

سوئیت به فضا هایی اطلاق می شود که به صورت جمع و جور ساخته شده است و با وجود فضای کوچکی که دارد می توان با کمی ذوق و خلاقیت دکوراسیون داخلی قابل توجهی را برای آنها طراحی و اجرا کرد. ما در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح قصد داریم در ادامه این مطلب ایده هایی برای طراحی سوئیت های کوچک در اختیاری شما سروران عزیز قرار دهیم و امیدواریم از این مطلب نهایت لذت را ببرید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

ایده های طراحی سوئیت کوچک

طراحی سوئیت با ایده های کاربردی

در دکوراسیون خانه های کوچک با داشتن کمی خلاقیت این امکان را خواهید داشت تا فضایی کاربردی و شگفت انگیزی را به وجود بیاورید و احساس آرامش و نشاط بیشتری در آن فضا داشته باشید و علاوه بر این در دیزاین چنین خانه هایی می توانید از بهترین دکوراسیون بهره ببرید.

 

دکوراسیون داخلی سوئیت کوچک

در طراحی سوئیت کوچک باید تمام هنر و استعدادتان را به خرج دهید و ضمن در نظر داشتن زیبا شناسی از تمام فضاهای ممکن بهترین استفاده را داشته باشید.

برای به وجود آوردن فضایی دلنشین در یک سوئیت کوچک از رنگ های روشن و خط های ساده استفاد کنید و این خود یکی از دلایلی است تا فضای اتاق نشیمن بزرگ و دلبازتر به نظر برسد.

دیوار یک طرف اتاق نشیمن را با کمک کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید و برای پوشش دیوارهای دیگر از پنل های چوبی با رنگ روشن بهره ببرید.

برروی یکی از دیوارها ی اتاق خواب، تخت خواب تاشو نصب کنید و در رنگ آمیزی دیوارهای این اتاق از رنگ های روشن استفاده کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که تناسب بین اجزا در هر فضا را در نظر داشته باشید.

می توانید ازقسمت پایینی تخت برای نگهداری و چیدمان وسایل ضروری استفاده کنید و کنار این تخت خواب تاشو به عنوان اتاق کار در نظر بگیرید.

در طراحی آشپزخانه سوئیت های کوچک نیز می توانید از کابینت هایی با رنگ روشن استفاده کنید و برای به وجود آوردن فضایی دلنشین و جالب برروی سطح کابینت های آشپزخانه گلدان های سفید با گیاهان سرسبز قرار دهید.

در دکوراسیون حمام در آپارتمان های کوچک سعی کنید از طرحی متفاوت استفاده کنید و در دیزاین داخلی آن از رنگ های منسجم و خط های واضح استفاده کنید و هر یک از بخش های سوئیت را به فضایی بی نظیر با عملکردی متفاوت تبدیل کنید.

در طراحی سوئیت نکته قابل توجه که باید در نظر داشته باشید این است که می توانید از طیف های مختلف رنگ خاکستری بهره ببرید و فضای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی را با چیدمان و استفاده از الما ن های تزینی از یکدیگر جدا کنید.

برای طراحی نورپردازی در فضای این آپارتمان کوچک از لوستر و لامپ های ساده و آویز استفاده کنید و سعی کنید که همه بخش های منزل از نورپردازی مناسبی برخوردار باشند.

در قسمت هایی از این خانه کوچک که بیشتر در معرض دید می باشد از رنگ های روشن استفاده کنید و با استفاده از رنگ های روشن در کنار پالت های تیره تر فضای متفاوتی را به وجود بیاورید.

به طور یقین می توان گفت در سوییت یا آپارتمان های کوچیک، شما فضای کافی برای قرار دادن یک ست کامل از مبلمان رو نخواهید داشت و به همین جهت باید در انتخاب مبلمان کاملا هوشیارانه عمل کنید که برای این کار بهتر است مبل های راحتی و کاناپه ال شکل را انتخاب کنید و در اتاق نشیمن مقابل تلویزیون قرار دهید و در صورت تمایل می توانید از مبل های تخت خواب شو استفاده کنید تا در زمان هایی که مهمان دارید با تبدیل مبلمان به تخت فضای کافی برای پذیرایی از مهمان را داشته باشید.

 

آشپزخانه های کاربردی در سوییت های کوچک

در آپارتمان ها یا سوییت های کوچیک آشپزخانه ارتباطی مستقیم با فضای نشیمن دارد که معمولا برای جداسازی این فضاها از یکدیگر ازاوپن یا دیوار استفاده می کنند. ما به شما پیشنهاد می کنیم فضایی را به آشپزخانه اختصاص دهید که نیازی به جداسازی آن را نداشته باشید و با داشتن یک اتاق نشیمن و آشپزخانه ای متحد به یک فضای یکپارچه دست پیدا کنید.

در طراحی و اجرای فضای آشپزخانه بهتراست که نهایت دقت را به عمل بیاورید واز تمام قسمت های موجود دراین فضا برای ایجاد قسمت هایی جهت ذخیره سازی استفاده کنید و با بهره گیری مناسب از اوپن فضای مناسبی برای قرار دادن صندلی های غذاخوری ایجاد کنید و می توانید از سطح روی آن به عنوان میز صبحانه خوری استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید دکوراسیون خانه های کوچک

درست است که در دکوراسیون داخلی متراژ مهم می باشد و دست طراحان و معماران را در طراحی باز می کند اما نکته مهم و قابل توجه طراحی خاص و چیدمان صحیح درانواع فضا ها می باشد که باید به طور دقیق و اصولی انجام گیرد و نکته بعدی دقت در انتخاب و چیدمان وسایلتان می باشد که امری ضروریست وباید در خرید و تزئین آنها کاملا”به صورت سنجیده عمل کنید.
به طوریقین می توان گفت که واحد های آپارتمانی کوچک بسیار زیادی در ایران وجود دارد که از معماری داخلی مناسبی برخوردار نمی باشند اما مسئله مهمی که قضیه را سخت تر می کند انتخاب نادرست در چیدمان این فضا ها می باشد که توسط مالکین خانه صورت می پذیرد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب ما در خانه های کوچک مرتکب آن می شویم، سعی در پیاده کردن همه ایده های طراحی در یک فضای کوچک می باشد. ما این نکته را قبول داریم که هر کسی می تواند ایده های زیادی برای دکوراسیون خانه خود داشته باشد اما مساله مهم این است که باید به محدود بودن فضا توجه داشته باشیم و تناسب بین فضا را رعایت کنیم.

 

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]