نمای مدرن
22
مرداد

نمای مدرن

نمای مدرن در ساختمان

امروزه معماران و طراحان به فکری برای خارج کردن حالت ساده و کسل کننده نمای ساختمان مسکونی و تبدیل آن به ساختاری زنده می باشد تا به معنای واقعی، آثاری هنری خلق کنند و باعث جلب توجه نمای ساختمان برای رهگذران بشوند.

نمای مدرن ساختمان مسکونی با توجه به متریالها و المان های مختلف مانند مصالح و نور پردازی و … تعریف جدیدی از ارزش ساختمان در عصر مدرن می باشند.

نما به قسمت جلویی یک ساختمان اشاره دارد و قسمتی جدایی ناپذیر در طراحی کلی یک ساختمان می باشد و به طور کلی می توان گفت شخصیت یک ساختمان می باشد و نوع کاربری آن را مشخص می کند.

 

نمای مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

 

ویدیو + صوت نمای مدرن

نسخه ویدیویی

 

نسخه ی صوتی

 

 

پیشنهاد نویسنده: نمای ویلا

 

نمای مدرن در ساختمان

ویژگی های نمای مدرن در ساختمان

خلاقیت در طراحی نمای مدرن از ویژگی های بارز آن می باشد.

سادگی و در عین حال زیبایی می تواند این نما را منحصر به فرد کند.

در این نما می توان جلوه ای از نور پردازی را در آن به کار برد که هدف زیبایی و جلب توجه در آن می باشد.

به کار بردن خطوط افقی و عمودی از جمله المان های اصلی به کار برده شده در نمای مدرن می باشد.

به کاربردن طرح های شفاف سبکی رایج در نمای مدرن می باشد.

سبک نمای مدرن باید به شیوه ای کار شود که سازگار با محیط زیست باشد، یه عنوان مثال برای ذخیره کردن انرژی خورشیدی در مناطق گرم به کار بردن گیاهان در نمای مدرن جهت کاهش آلودگی از خصوصیات بارز در ساختمان های مدرن می باشد.

ترکیب کردن المان هایی مانند سنگ ، چوب ، شیشه و … باعث خلق نمایی مدرن و منحصر به فرد در فضای شهری می شود.

 

مصالح در نمای مدرن

در طراحی و اجرای نمای مدرن شما این فرصت را خواهید داشت که از تمام مصالح ساختمانی مانند چوب، سیمان، آجر و سنگ بهترین استفاده را ببرید.

ترکیب هر یک از این مواد و مصالح و قرار گرفتن صحیح هر کدام از این المان ها در بخشهای مختلف نما می تواند تاثیر شگفت انگیزی برای مخاطب و چشم انداز ساختمان ایجاد کند و یک نمای خلاقانه و مدرن را به وجود بیاورد.

امروزه به وفور مشاهده می کنیم که از سنگ برای استفاده در نمای رومی استفاده می شود با این وجود هنوز می توانیم طرح های متفاوت و گیرا در ساختمان های مسکونی مشاهده کنیم.

نکته قابل توجه این است که انتخاب مصالح در نمای ساختمان بستگی به بودجه، هزینه و اقلیم آب و هوایی با توجه با آیین نامه را دارد.

 

رنگ در نمای مدرن

به کار بردن رنگ در نمای مدرن علاوه بر روح بخشیدن به ساختمان سبب برجسته شدن سبک معماری در آن می شود و در حالی که بیننده و ناظر را سر شوق می آورد اعث پیوند با طبیعت نیز می شود.

راه حل استاندارد و معمول رنگهای روشن و خنثی می باشد اما رنگهایی مانند خاکستری و بژ نیز جنبه های مثبت زیادی دارد.

در درجه اول رنگ نمای ساختمان باید با فضای شهری و منطقه مطابقت داشته باشد به عنوان مثال برای ساختمان های ساخته شده در مناطق جنگلی از رنگ هایی مانند نارنجی، قهوه ای، زرد و قرمز به دلیل تعامل بیشتر ساختمان با طبیعت می توان استفاده کرد.

به طور کلی میتوان گفت که رنگ های خنثی مانند خاکستری سفید و قهوه ای برای ساختمان های هندسی مدرن، رنگ هایی ایده آل هستند و فرم ساده و مینیمالیستی ساختمان با توجه با اقلیم و منطقه آب و هوایی آن است فرم و ساختار رنگ را برای آن تعریف می کند.

 

نمای مدرن
نمای مدرن

 

نور پردازی در نمای مدرن

روشنایی و نور پردازی در نمای مدرن بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای این المان گزینه های بسیار زیادی موجود می باشد و نور پردازی در نمای ساختمان مدرن باعث برجسته شدن قسمتهای مهم در نما می شود.

به عنوان مثال می توانیم به وسیله نورهای ملایم و روشن از پایین به بالا بر روی ستون ها یا در زیر پنجره ها باعث جلوه بخشیدن به نما در ساختمان شویم و المان های به کار رفته در این نوع نما را پر جلوه تر کنیم.

دست یابی به نمایی روشن و جذاب همگی نشان از خلاقیت معمار و طراح در شهر سازی مدرن را دارد.

در طراحی نمای بیرونی ساختمان نکته مهم این است که ضمن حفظ جذابیت بصری نما باید عناصر کاربردی در آن نیز حفظ شود تا در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت داشته باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی نمای ساختمان مسکونی، نمای اداری

 

نمای مدرن هر خانه و یا ساختمان از ویژگی های مهم آن می باشد که باید با دقت بالا طراحی و اجرا شود.

در طراحی یک ساختمان، نما مهم ترین بخش در خارج ساختمان می باشد و از آن جایی که نمای ساختمان در برابر عوامل جوی قرار می گیرد باید در انتخاب مصالح آن باید دقت بسیار بالایی به کار برده شود  زیرا از یک طرف باید در مقابل عوامل جوی مقاوم باشد و از طرفی دیگر باید زیبایی لازم را داشته باشد و از همه مهمتر با نمای ساختمان‌های اطراف هماهنگی لازم را داشته باشد.

در این مطب ایده هایی در مورد نمای مدرن با شما به اشتراک می گذاریم پس با دکوطرح همراه باشید.

۱. سادگی و تقارن در نما

تقارن و سادگی از مبانی اساسی است که معماران و طراحان در طراحی نما از آن استفاده می کنند  زیرا با همین مبانی ساده است که می توان ساختمان هایی با نمای زیبا را به وجود آورد .

اما اگر شما از عدم تقارن در طراحی نما استفاده میکنید می توانید خطوط ساده و یکنواخت را در نظر بگیرید تا از پیچیدگی طراحی جلوگیری کنید.

۲. یکنواختی در نما

یکی از مشکلاتی که امروزه در صنعت ساختمان با آن مواجه شده ایم ، یکسان سازی نمای ساختمان در کشور می باشد به طوری که می توان گفت در بسیاری از شهر های ایران، ساختمان هایی مشاهده می شود که دارای نمای مشابه بوده و همین موضوع سب شده است تا شهرها شکل و شمایل یکنواختی به خود بگیرند. البته تلاش هایی در این رابطه صورت گرفته اما به اندازه کافی تاثیر گذار نبوده است.

علت اصلی این اتفاق پیشرفت تکنولوژی و همچنین مصالح ساختمانی است که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

۳. از محیط اطراف خود در نما استفاده کنید

در ابتدا قبل از شروع طراحی سبک مورد نظر را انتخاب کنید و در تلاش باشید از محیط اطراف خود الهام بگیرید زیرا که این الهام گرفتن از محیط اطراف باعث تقویت قوه تخیل در شما می شود و می توانید یک اثر ماندگار از خود بر جای بگذارید .

۴. محیط زیست را در نظر بگیرید

در نظر داشته باشید که در چه نوع قلیم آب و هوایی طراحی می کنید به عنوان مثال ساختمان هایی که با ایده پردازی از طبیعت طراحی و اجرا می شوند بسیار زیبا و کارآمدتر از همان ساختمان ها در فضای خالی می باشند.

شما میتوانید در طراحی نمای ساختمان از ترکیب گیاهان و درختان بهره ببرید.

۵. مواد مورد استفاده در نما

یک طراحی ساده اما در عین حال زیبا می‌تواند به طور چشمگیری شخصیت یک ساختمان را تغییر دهد که این خود قدرت طراحی و تلاش خستگی ‌ناپذیرطراحان ومعماران را نشان می‌دهد.

استفاده از مواد متناسب با اقلیم آن منطقه می تواند بهترین راهکار در طراحی نما باشد و شما می توانید با استفاده از مواد و مصالح صحیح زمن کاهش هزینه، در تسریع عملیات اجرا و زیبایی نمای ساختمان جهش چشمگیری داشته باشید.

۶. رنگ در نما

رنگ یکی از عناصری است که به  سادگی می تواند تأثیر زیادی در ظاهر نمای ساختمان داشته باشد.

نکته مهم و قابل توجه استفاده درست و صحیح از این عنصر است که بتوانید ترکیب و تناسب آن را با بقیه المان های به کار رفته در ساختمان رعایت کنید و یک نمای زیبا در عین حال کاربردی به وجود بیاورید.

۷. باغ و محوطه سازی

محوطه ساختمان جز اصلی و یکپارچه ای است که در نمای ساختمان تاثیر شگفت آوری به وجود می آورد . یک باغ سبز تیره مملو از درختان انبوه ممکن است به خوبی با رنگ های تیره تر مطابقت داشته باشد، پس به همین جهت در طراحی نمای ساختمان به محوطه اطراف آن نما دقت داشته باشید تا بتوانید روند طراحی خود را دقیق تر انجام دهید.

۸. بام

بام در نمای ساختمان گزینه ای است که در اکثر ساختمان ها به آن توجه نمی شود و در اکثر ساختمان ها فضای آن به حال خود رها می شود و حتی در برخی از ساختمان ها بام کاربردی همچون انباری دارد.

در طراحی نما شما می توانید از بام ساختمان استفاده ای بهینه کنید و فضای سبز و بامی زیبا در آن تعبیه کنید که این خود کار شما را متفاوت می کند.

 

نما
نما

 

 

نما در واقع می تواند تعریفی از شخصیت یک ساختمان و نوع کاربری آن باشد و این امر مهم در مورد نمای ساختمان مسکونی که دارای سبک مدرن می باشد دارای ویژگی هایی است که به آنها اشاره خواهیم داشت:

خلاقیت در طراحی نمای مدرن از مهمترین  ویژگی آن است که باید در سادگی و زیبایی خلاصه شود.

در طراحی این نما به جای کمیت، کیفیت در اولویت قرار دارد که به عبارت ساده‌تر کیفیت درطراحی شما گزینه ای است که می‌تواند کل ساختمان را جلوه دهد و آن را تحت تاثیر قرار دهد.

نمای بیرونی ساختمانِ مسکونی می‌تواند جلوه‌ای از نورپردازی را در خود داشته باشد که هدفش زیبایی و جلب توجه است.

استفاده از عمق، فضا و خطوط افقی و عمودی از اصلی ترین المان ها درطراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی می باشند.

سبکی رایج که امروزه از نمای بیرونی قابل مشاهده می باشد طرح‌های شفاف است. اما برخورداری از یک سبک شفاف باید به اندازه ای باشد که با فضای داخلی ساختمان در تناسب باشد.

نمای ساختمان مسکونی باید به گونه ای با شیوه های اصولی طراحی و اجرا شود که با محیط سازگار باشد . به عنوان مثال  جهت ذخیره انرژی خورشیدی در اقلیم گرم و کاهش آلودگی در هوا می توان از گیاهان بهره برد که یکی از خصوصیات نمای مدرن می باشد.

در طراحی نمای مدرن بکار بردن مصالح ساختمانی متفاوت مانند چوب، سنگ، شیشه و مواد دیگر از گزینه هایی هستند که ترکیب آنها با یکدیگر می تواند یک نمای مدرن خاص را به وجود بیاورد.

در این قسمت به پنج نکته بزرگ در نمای مدرن اشاره می کنیم:

 

نکات مهم در نمای مدرن

۱. نماهای حرکتی

نماهای متحرک قابل تطبیق این امکان را دارند که با توجه به شرایط محیطی تغییر حالت دهند و زمینه کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها را فراهم  سازند. علاوه بر نحوه کارکرد نماهای متحرک در این راستا، مکانیسم حرکتی و نحوه تغییر شکل آن ها نیز مسئله ای بسیار مهمی می باشد که در نمای مدرن گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. هدف استفاده از این نوع نما در مرحله اول  بررسی انواع مکانیسم های حرکتی وکنترلی و در مرحله دوم انتخاب بهترین شیوه جهت حرکت پانلهای نما می باشد و از همه مهمتر این است که چگونه می توان با توجه به محدودیت های بیرونی و در نظرگرفتن بهینه مصرف انرژی به بهترین گزینه از روش های پیشنهادی دست پیدا کرد.

پس به همین جهت طراحی نما باید درعین داشتن زیبایی به گونهای طراحی شود تا بتوان از آن نیز استفاده بهینه کرد که یکی از این گزینه ها فراهم کردن آسایش و رفع نیازهای ساکنین آن ساختمان باشد.

 

۲. شیشه خمیده

امروزه در برخی از ساختمان های نوساز که معماران و طراحان  قصد ایجاد یک نمای خاص و مدرن را دارند از نمای شیشه خم  بهره می برند و با اینکه کار زمانبر و پیچیده ای به شمار میرود اما با ایجاد یک نمای جذاب و مدرن هر بیننده ای تحت تاثیر خود قرار می دهد .

قیمت این متریال بیشتر از شیشه های ساختمانی مسطح می باشد که همین امر سبب استفاده کم آن در صنعت ساختمان شده است.

نکته قابل توجه این است که تولید هر شیشه خم حداقل ۸ ساعت زمان خواهد برد و برای تولید این نوع شیشه ها در ابتدا باید قالب های فلزی تعبیه کنیم.

اجرای نمای شیشه خم ساختمانی می تواند برای هر بیننده ای جذاب باشد اما به علت هزینه اجرای بالای آن و همچنین زمانبر بودن آن سبب شده که در اکثر ساختمان ها از شیشه های ساده استفاده کنند.

 

۳. مواد تقویت شده با فیبر

پلیمر تقویت شده با فیبر (FRP) از نوعی مواد مرکب و کامپوزیت تشکیل شده است  که برعکس مصالح سنتی ساخت ‌وساز مانند فولاد که ایزوتروپ (همسانگرد) می باشند، از ماهیتی آنیزوتروپی (ناهمسان گرد) برخوردار هستند که امروزه در صنعت ساختمان توجه ویژه ای به آن شده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی‌ های این پلیمر به جهت جایگیری فیبر‌ها بستگی دارد. این نوع از پلیمر دارای مقاومت نسبتا” بالایی (استحکام) به چگالی و همچنین در برابر خوردگی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های  خاصیت الکتریکی، مغناطیسی و حرارتی بالای آن می باشد.

این نوع از فیبر دارای خاصیت شکننده می باشند  و در کل ویژگی‌های مکانیکی خاصی که دارند باعث می شود که نرخ بارگذاری وضعیت محیطی و دمایی آن‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

۴. فولاد هوا زده

فولاد هواساز که با مارک تجاری فولاد (کور-تن) در صنعت ساختمان شناخته شده است  نوعی فولاد می باشد که دارای  مقاومت بسیار بالا و آلیاژ کم است که در اصل در دهه ۱۹۳۰ توسط فولاد ایالات متحده تولید و توسعه یافت که یک آلیاژ فولاد می باشد که از نظر شیمیایی تشکیل شده و ظاهری پایدار مانند زنگ زدگی ایجاد می کند که می تواند در برابر خوردگی و سایش مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

از مزایای استفاده از فولاد هوازدگی این است که چون این دستگاه از قبل فرسوده و زنگ زده شده است ، هزینه های تعمیر و نگهداری آن بسیار پایین می باشد و می توان آن را به راحتی نصب کرد و نیاز به سیستم رنگ محافظ ندارد.

مطالعات نشان داده است که پل های ساخته شده از فولاد هوازدگی بدون رنگ می توانند به طول عمر ۱۲۰ ساله برسند و علت اصلی آن کم بودن خوردگی در این متریال است.

 

۵. مسیرهای تهیه

به طور کل در طراحی نمای ساختمان باید برای خود مسیر هایی را مشخص کنید که با توجه به مسیرها و مطابق با ضوابط، عملیات طراحی خود را شروع کنید تا بتوانید سریعتر به طرح مورد نظر خود دست پیدا کنید.

در انتها لازم به ذکر است در هر مرحله کار با کار فرمای خود در ارتباط باشید و هر قسمت را با وی نهایی کرده و تاییدیه ایشان را بگیرید تا روند طراحی و اجرا در مسیری مشخص حرکت کند.

 

 

 

 

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی نما، نمای تجاری

 

پروژه های مرتبط با کناف و سقف کاذب که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

سوالات متداول مشتریان دکوطرح در ارتباط با نمای مدرن

چرا نما در ساختمان از اهمیت بالایی برخورداره ؟

چون نما به ساختمان شخصیت میده و معرف معماریه اون ساختمونه و شما از نمای ساختمان می تونید با سلیقه معمار اون ساختمان پی ببرید

اصول نمای مدرن چیه ؟

در نمای مدرن خبری از تزیینات نیست و در این نما سادگی در عین حال زیبایی مد نظر قرار گرفته میشه و از ویژگی بارز این نما استفاده از سطوح افقی و عمودیه که به وضوح در این نما به چشم میخوره

عمدتا چه نوع متریالی در نمای مدرن استفاده میشه ؟

متریال های مهمی که عمدتا در نمای مدرن استفاده میشه عبارتند از بتن که جز متریال اصلی و ستون فقرات در این نوع نما هستش ، آجر ، شیشه ، کامپوزیت ، سنگ ، چوب و نمای مدرن اچ پی ال

مهمترین قسمت در طراحی نمای مدرن چیه ؟

مهمترین قست در طراحی مدرن که البته وابسته به چگونگی پلان داره ، طراحی و محل قرارگیری بازشوها هستش که نقش بسیار مهمی در طراحی نمای مدرن داره

در طراحی نمای مدرن از چه متریالی استفاده کنیم ؟

در طرحی این نما مهم نیست از چه نوع متریالی استفاده می کنید ولی نکته مهم تناسب بین متریال هایی هستش که در طراحی این نما به کار می برید

هزینه اجرای نمای مدرن چقدره ؟

هزینه اجرای نما مدرن بسیار متغیره و بستگی به نوع متریالی داره که در این نما مورد استفاده قرار میگیره و شما می تونین برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس بگیرید تا مشاورین ما به صورت رایگان به شما مشاوره بدن

 

گالری تصاویر نمای مدرن

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱۲ میانگین: ۴.۷]