اجرای دکوراسیون داخلی تجاری
22
تیر

طراحى داخلى محل کار در کرونا

طراحى داخلى محل کار در کرونا | طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

یکى از نتایج  شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، ایجاد و انجام فاصله گذارى اجتماعى و در خانه ماندن بسیارى از افراد و ایجاد طرح دور کارى در بسیارى از مشاغل به ویژه مشاغل دولتى و دانشگاه ها و مدارس شده است.

شرایطى که هیچ کس نمى داند به طور موقت است یا تا مدتها ماندگار خواهد ماند اما این مساله چه معنایى در خوزه طراحى چه در طراحى خانه و چه در طراحى محل کار در زمان کرونا دارد.

 

طراحى داخلى محل کار در کرونا

این شرایط چه مفهومى در شرایط زندگى ما چه در خانه و چه در محل کار خواهد داشت ؟

عوامل موثر در طراحى محل کار در آینده چه چیزى خواهد بود ؟

اینها همه سوالاتى هستند که معماران و طراحان داخلى باید به فکر جواب و راه حلى مناسب در زمان شیوع ویروس کرونا باشند.

ما انسانها تقریباً نود درصد از وقت خود را درون فضاهاى بسته از خانه گرفته تا باشگاه و محل کار سپرى مى کنیم.

و طرح فاصله گذارى اجتماعى باعث شده که ما سعى بر این داشته باشیم که خود را در این فضاها ایزوله کنیم و از ارتباط مستقیم با افراد و نزدیکى به یکدیگر به ویژه در محل کار خود که بنا به شرایطى مجبور باشیم با رجوع کننده ها و مردم مختلف در تماس باشیم.

در شرایط کنونى استقبال سریع از تکنولوژى هاى مربوط به ارتباط از راه دور باعث ایجاد تفاوت هایى در نوع ارتباط ما با فضاهاى مختلف و محل کار ما با افراد را ایجاد کرده است.

که این شیوه باعث از دست رفتن نوع خاصى ازحس ، بودن در یک مکان باشد.

 

نکات مهم دکوراسیون اداری در زمان شیوع کرونا

اولین و مهمترین مساله که در زمان شیوع ویروس کرونا قابل توجه است سلامت کارکنان و پرسنل در زمان ساعات کارى است که طراحان داخلى و معماران چه تدابیرى در طراحى آن دیده اند.

با توجه به شرایط اقتصادى و بودن تحریمهاى حداکثر که بر کشور ما حاکم است طرح دور کارى براى تمامى مشاغل ممکن نیست پس از این رو باید به فکر راه حلى براى مقابله با این مشکل در این شرایط باشیم که چگونه یک کارمند یا پرسنل در زمان کارى خود چه در محل کار و چه در بازه زمانى رفت و آمد از خانه تا محل کار خود و چه از محل کار تا خانه در امان باشد و به این ویروس مبتلا نشود وخود ناقل آن نباشد.

راه حلهایى که مى توان به آن اشاره کرد این است که : 

طراح ، طرحى را در نظر بگیرد که با استفاده ازمتریالها و ابزارهاى جدا کننده با عث ایجاد حداقل تماس بین کارمندان با یکدیگر و کارمندان و پرسنل با مراجعه کننده را داشته باشد.

به عنوان مثال استفاده از پارتیشن هاى ادارى و مجهز کردن محیط کار به سیستم شبکه.

پیشنهاد نویسنده: تابلو در طراحی دکوراسیون اداری

نکات پایانی:

طراح باید در طراحى محل کار در زمان کرونا تمرکز خاص بر روى ورودى محل کار ، جلوگیرى از تجمع پرسنل و اشخاص رجوع کننده داشته باشد و به گونه اى فضا ها را تفکیک کند که افراد کمترین تماس را با یکدیگر داشته باشند.

دیگر مساله که بسیار حائز اهمیت است زمان رفت و آمد از خانه به محل کار است که در این مدت زمان حد الامکان با وسیله شخصى رفت و آمد کنیم ، از ماسک استفاده کنیم، فاصله اجتماعى را رعایت کنیم تا براى خود و عزیزانمان سلامتى را به ارمغان بیاوریم .

مجهز کردن ورودى ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتى به مواد ضد عفونى کننده و جدا کردن محل ورود و خروج افراد به وسیله متریال هاى خاص مانند فلاور باکس و… از جمله موارد کوچکى هستند که به توجه به این موارد و مهمترین آن نظافت شخصى مى توانیم این بحران را پشت سر گذاشته و از آن به نحو احسن بهره ببریم.

 

در مورد دکوراسیون خانه در زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر هم بخوانید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]